Pirmasis „Airbus A380” skrydis

Rugsėjo 4-osios rytą laineris „Airbus A380”, kuriame buvo 474 keleiviai, pakilo iš Tulūzos tarptautinio oro uosto.

Tai pirmas iš keturių numatytų ilgalaikių bandomųjų skrydžių. Per juos keleiviai – AIRBUS darbuotojai ir lėktuvų salonų įrengimo specialistai – vertins A380 sistemų funkcionavimą.

Pirmi ilgalaikiai skrydžiai su keleiviais yra svarbus žingsnis rengiant A380 eksploatacijai. Nors šie skrydžiai neįtraukti į sertifikavimo bandymų programą, jie suteiks galimybę įvertinti keleivių salonus ir jų sistemų darbą iki sertifikavimo pabaigos bei leis užtikrinti galutinį lėktuvo parengimą užsakovams.

Bandomųjų skrydžių savaitė

„Airbus A380”, kuriuo skris ir keleiviai, bandymai vyks visą savaitę. Jie truks 7, 10, 12 ir 15 valandų. Lėktuvas kils iš Tulūzos tarptautinio oro uosto. Per vieną ilgalaikį naktinį skrydį bus tikrinamas visas salonų įrangos funkcionavimas. Trumpesni maršrutai drieksis aplink Ispaniją, Prancūziją, Didžiąją Britaniją ir Vokietiją. Ilgalaikiam skrydžiui pasirinkta erdvė į pietus nuo Norvegijos iki Kanarų salų.

Orlaivio A380 gamyklinis numeris 002. Šio lėktuvo keleivių salonai buvo įrengiami AIRBUS gamykloje Hamburge. Trijų klasių salonuose telpa 474 keleiviai. Jie bus aptarnaujami lygiai taip pat kaip skrendantieji reguliariais aviakompanijų reisais.

Superlėktuvas ir jo pilotai

Orlaivio A380 vadas per pirmąjį skrydį buvo AIRBUS lakūnas-bandytojas Franckas Chapmanas. Jam talkino AIRBUS pilotas šefas Jacques’as Rosay ir vyriausiasis AIRBUS pilotas-instruktorius Jacques’as Drappier. Keleivių vaidmenį vaidinę AIRBUS darbuotojai ir salonų įrangos firmų specialistai tikrino kondicionavimo ir apšvietimo sistemų darbą, žmonių laisvalaikio, elektros įrangą, virtuves, tualetus ir vandens cirkuliavimo prietaisus.

A380 bandymuose dalyvauja penki lėktuvai. Iš jų keturiuose sumontuoti „Rolls-Royce” varikliai „Trent-900”. Jau atlikta maždaug 600 bandomųjų skrydžių, bendra jų trukmė siekia beveik 1900 valandų. A380 numeriu MSN 001 naudojamas apkrovoms per skrydžius tirti ir valdymo sistemoms bandyti, MSN 004 – tikrinti technines skrydžio charakteristikas, MSN 009 – bandyti „Engine Alliance” variklius GP7200. Dar dviejuose lėktuvuose bus bandoma keleivių salonų įranga. Tai MSN 002, kuris pakilo pirmam skrydžiui su 474 žmonėmis, ir MSN 007, kurio keleivių salonai baigiami įrengti toje pačioje Hamburgo gamykloje. Abu šie lėktuvai turi variklius „Trent-900”.

Šiandien 16 pasaulio oro bendrovių jau yra pateikusios 159 užsakymus pirkti didžiausius pasaulyje lainerius A380.

Šturmas

Beje, rugpjūtį kompanija AIRBUS papildomai įdarbino dar 3800 žmonių. Jie Tulūzoje rinks lainerį gigantą A380. Šiems darbuotojams teks spręsti problemas, iškilusias dėl lėktuvo tiekimo vėlavimo. Dabar lainerio surinkimo procese dalyvauja 50 proc. daugiau žmonių. Darbas nenutrūko net tradiciniu Prancūzijoje atostogų laikotarpiu. Kai bus optimizuotas gamybos procesas ir surinktas penkiasdešimtas laineris, darbuotojų skaičius bus sumažintas iki 1600 žmonių.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.