Krantinių pritaikymas naujam keltui „praris” milijonus litų

Naujajam akcinės bendrovės „Smiltynės perkėla” keleiviniam keltui, kuris spalio viduryje turėtų būti parplukdytas iš Bulgarijos, ruošiamos senosios perkėlos krantinės „suvalgys” 1,5 mln. litų.

Turint omenyje tai, kad 2007 metais naujajam keltui turėtų būti įrengta 27 krantinė, esanti šalia Kruizinių laivų terminalo, atrodo, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, investuodama pinigus į laikinus objektus – remontuodama senosios perkėlos krantinę Klaipėdoje ar krantines Smiltynėje ir pritaikydama jas naujojo kelto šoninėms aparelėms – be reikalo švaisto pinigus. Senosios perkėlos Klaipėdos dalies remontas kainuos iki 400 tūkst. litų, o Smiltynėje – daugiau kaip 1 mln. litų. Tačiau iš tikrųjų taip nėra.

„Jeigu nerūpėtų žmonių saugumas, tuomet būtų galima sakyti, kad mes švaistome pinigus”, – sakė Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus, paprašytas pakomentuoti tokią situaciją.

Reikėtų priminti, kad kelto švartavimosi vietą iškelti šalia Kruizinių laivų terminalo užsigeidė ne Uosto direkcija, o to pageidavo Klaipėdos miesto savivaldybė, nes ji Danės upėje nori matyti tik pramoginius laivus.

Šiuo metu miesto pusėje krantinė jau beveik baigta remontuoti. Kadangi naujasis keltas yra ilgesnis nei Danės upės plotis, reikėjo padaryti taip, kad laivas galėtų švartuotis šonu.

Be to, 2007 metais senosios perkėlos krantinių tiek vienoje, tiek kitoje pusėje nebebūtų galima eksploatuoti. Paskutinės techninės ekspertizės (atliekama kas 5 metus) metu nustatant krantinių techninę būklę paaiškėjo, kad senosios perkėlos krantines galima eksploatuoti tik iki 2007 metų liepos 1 dienos, nes jos jau gerokai susidėvėjusios. Visiškai susidėvėjusios buvo jų povandeninės dalys – laivui švartuojantis jo sraigtas beveik lietėsi prie sienutės po vandeniu.

Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus Algirdo Kamarausko, Smiltynėje darbai turi prasidėti jau šią savaitę. Ten iš pradžių piečiau „kaušo” krantinė bus pritaikyta šoninėms aparelėms. O po to bus tvarkomas visai susidėvėjęs „kaušas”, kuriame dabar švartuojasi seni keltai. Kai jis bus suremontuotas ir bus įrengta 27 krantinė, tada naujasis keltas „kauše” švartuosis laivagaliu. Visi darbai Smiltynės pusėje turėtų būti baigti dar šiemet.

Pasak A. Kamarausko, nors tos krantinės, kurios remontuojamos dabar Klaipėdos pusėje ir Smiltynėje, nuolat eksploatuojamos ir nebus, tačiau jos nebus nereikalingos. Pavyzdžiui, esant blogoms oro sąlygoms žmones kelti nuo 27 krantinės gali būti pavojinga – tai kampinė krantinė prieš atvirą akvatoriją.

27 krantinės darbų sąmata dar neparengta. A. Vaitkus mano, jog šio objekto įrengimas kainuos nuo 1 iki 2 milijonų litų. Pasak A. Kamarausko, ruošiantis skelbti šio objekto statybos konkursą jau atlikta išankstinė apklausa, dabar laukiama Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento aplinkosaugininkų atsakymo, ar reikalingas šiam objektui poveikio aplinkai vertinimas (PAV).

Uosto direkcijos atstovai tikisi, kad PAV’o nereikės, nes minėtos krantinės įrengimas nebus didelis darbas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.