Į kavinę – tirti „burbuliuojančių“ šaltibarščių

Šią vasarą daugiau nei įprastai sulaukta skundų dėl nekokybiškų patiekalų viešojo maitinimo įstaigose Klaipėdoje ir Palangoje.

Nors nemažai jų pasitvirtino, tačiau pasitaikė ir nestandartinių nusiskundimų – dėl „burbuliuojančių“ šaltibarščių ar keisto žuvies skonio po Lietuvos rinktinės praloštų rungtynių pasaulio krepšinio čempionate.

Klaipėdos valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) per tris vasaros mėnesius gavo 82 skundus. Po specialistų patikrinimų 34 iš jų pasitvirtino. 4 skundų sulaukta iš Neringos, pusė jų buvo teisingi.

Ketvirtadalį skundų sudarė klientų nusiskundimai dėl patiekalų kokybės viešojo maitinimo įstaigose. Ypač jų padaugėjo liepos mėnesį, kaip ir skundų dėl aptirpusių šokoladų, nešviežių uogų lauko prekyboje. Senojoje turgavietėje buvo aptikta žuvis, užkrėsta parazitais.

Pasak Klaipėdos VMVT Maisto skyriaus vedėjos Jūratės Mačiulienės, klientų skundai dėl nemalonaus kvapo kepsnio ar balandėlių pasitvirtindavo: rasti pažeidimai bylojo, kad patiekalai buvo gaminami iš anksto.

Vedėja spėjo, kad daugiau skundų dėl viešojo maitinimo nekokybiškų patiekalų sulaukta todėl, kad žmonės tapo aktyvesni ir turi daugiau informacijos, kur kreiptis.

Per vasarą nemažai pažeidimų aptikta ir uostamiesčio prekybos centruose. „Rimi“ Šilutės plente rasti supuvę vaisiai (greipfrutai, citrinos), „Iki“ Debreceno gatvėje aptikti nekokybiški fasuoti persikai, „Norfoje“ Taikos prospekte buvo pardavinėjama nekokybiška mišrainė.

„Prekybos centruose daugiau prekių, daugiau pirkėjų, tad ir pažeidimų randame daugiau“, – sakė vedėja.

Rugpjūtį dėl pakartotinai rastų pažeidimų teko laikinai uždaryti porą parduotuvių: „Grūstę“ Debreceno gatvėje ir Sandros Nitiuk individualios įmonės parduotuvę Pušyno gatvėje. Kitiems pažeidėjams dažniausiai buvo skiriama 100 litų siekianti bauda.

Per metus vidutiniškai sulaukiama apie 200 skundų. Šiemet jų gauta jau 172. 40 proc. klientų pranešimų pasitvirtina.

Padaugėjo nelegalų

Palangos VMVT viršininkas Arūnas Elijošius antrino, kad iš per vasarą sulauktų 25 skundų dauguma buvo dėl viešojo maitinimo įstaigų. Daugiau nei pusė jų pasitvirtino.

Daugiausia skundų buvo sulaukta rugpjūtį: iš 14 klientų nusiskundimų 8 buvo pagrįsti. Liepą sulaukta 7 skundų (4 pasitvirtino), birželį – 4 (3 iš jų buvo teisingi).

Nemažai produktų – daugiausia pieno ir mėsos – buvo paimta iš prekybos, nes buvo laikomi netinkamomis sąlygomis.

Šiemet daugiau nei pernai konfiskuota nelegaliai pardavinėtų maisto produktų: 808 vienetai žuvies (pernai 756), 1 658 čeburėkai (pernai – 1 370). Produktai atiduoti gyvūnų globos ir kontrolės tarnybai „Nuaras“.

Nubausti 77 prekeiviai. Skirtos piniginės baudos svyravo nuo 20 iki 250 litų. Septyniais atvejais dėl pažeidimų teko laikinai sustabdyti viešojo maitinimo įstaigų, prekybos įmonių ir kiosko, įsikūrusių nuo Nemirsetos iki Būtingės, veiklą.

Dėl nesėkmės kalčiausia žuvis

Abu pašnekovai minėjo, kad sulaukiama ir nestandartinių skundų. Pavyzdžiui, dėl „burbuliuojančių“ šaltibarščių ar neteisingai plaunamų lėkščių, kurios, paaiškėja atvykus į nurodytą vietą, yra vienkartinės. Tiesa, kartais skundų griebiasi ne vartotojai, o konkurentai.

A. Elijošius prisiminė, kaip po nesėkmingai lietuvių suloštų krepšinio varžybų kalčiausias liko prieš tai užsakytas žuvies patiekalas – neva jis buvo nešviežias.

„Neblaiviam poilsiautojui Palangoje jūra iki kelių, tad šiemet daugiau nei įprastai užfiksuota konfliktinių situacijų tarp nepatenkintų klientų ir viešojo maitinimo įstaigų personalo bei šeimininkų“, – sakė A. Elijošius.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.