Dėl naujo daikto – kančių keliai

Už tūkstančius litų įsigyta nauja prekė žmonėms gali tapti tikros kančios priežastimi.

Tik ką nusipirktą kompiuterį, vaizdo kamerą ar netgi megztinį vos parsivežus namo, neretai paaiškėja, kad prekė yra su defektais.

Nunešus ją į garantinio aptarnavimo centrą, prasideda kančių keliai. Pirkėjai ne tik neatgauna sumokėtų pinigų ar naujo daikto, bet yra priversti laukti kelis mėnesius ar net metus, kol jų prekę pataisys.

Kameros „ekskursija”

Rasa Aleksandrienė vakar ironizavo, jog švenčia „nuostabią” sukaktį. Ji mėnesį neatgauna garantiniam servisui atiduotos vaizdo kameros.

Daugiau nei tūkstantį litų kainavusią kamerą „Canon” ji pirko parduotuvėje „BMS Megapolis”.

„Praėjus kelioms savaitėms, kai įsigijau pirkinį, nusprendžiau kamerą išbandyti.

Išėmusi ją iš dėžutės pastebėjau, kad neužsidaro kasetės dangtelis, todėl nuvežiau į „BMS Megapolio” garantinį servisą”, – pasakojo moteris.

Darbuotojai jai pasakė, kad gedimas yra paprastas, todėl daiktas bus pataisytas per porą valandų.

Tačiau R.Aleksandrienė skambučio nesulaukė ir po dienos.

„Paskambinau pati. Paaiškėjo, jog prasidėjo mano kameros „ekskursija”. Ją esą išsiuntė į Kauną, vėliau į Vilnių, o galiausiai į Rygą. Nors man žadėjo atsiųsti naują tokią pat kamerą, pažadai liko neįgyvendinti. Pikčiausia tai, jog kamerą pirkau kelionei, į kurią turiu išvykti po savaitės. Tačiau nuosavos kameros likimo taip ir nežinau. Galbūt ja kas nors jau filmuoja Japonijoje pasaulio krepšinio čempionatą”, – karčiai šypsojosi R.Aleksandrienė.

Prisibeldė iki Japonijos

Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjas Raimundas Kontrimas teigė, jog tokiu atveju reikia raštiškai kreiptis į garantinį servisą.

Rašte turi būti išdėstytas reikalavimas grąžinti pinigus arba remontuojamą daiktą pakeisti nauju.

„BMS Megapolio” garantinio aptarnavimo Klaipėdos skyriaus vadovas Dainius Libikas tikino, jog tokių reikalavimų įvykdyti negali, kol nebus nustatyta, ar kameros gedimas yra garantinis.

Jis pripažino, kad nustatyti tokį faktą mėnesio tikrai nereikia, esą šis atvejis – vienetinis.

„Jau priėjome net iki pačių „Canon” produkcijos gamintojų Japonijoje. Atsidūrėme tarp dviejų ugnių. Rygos servisas vis nenustato gedimo, o klientė reikalauja grąžinti pinigus”, – guodėsi D.Libikas.

R.Kontrimo teigimu, jei gedimas yra rimtas, galbūt buvo parduota nekokybiška kamera. Todėl pardavėjas turi atsižvelgti į kliento norus.

Tai, kad gedimas yra rimtas, byloja faktas, jog R.Aleksandrienės kameros nesiėmė remontuoti net oficialius „Canon” atstovas Lietuvoje – bendrovė „Vilbra”, o prekė buvo išsiųsta į Rygą.

Dėl pinigų – ramūs

Absurdiškiausia šioje istorijoje yra tai, jog teisės aktais nėra reglamentuota, per kokį laikotarpį turi būti pašalintas gedimas.

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus inspektorė Violeta Budriuvienė prisiminė, kad jos kamera buvo remontuojama net devynis mėnesius.

Vienintelis terminas, per kurį reikia pašalinti garantinį gedimą, teisės aktuose įvardijamas žodžiu „protingas”.

Kovą su garantinio aptarnavimo centrais apsunkina populiarus būdas prekes pirkti išsimokėtinai.

Tuomet išperkamąją nuomą suteikianti bendrovė pardavėjui perveda reikiamą pinigų sumą ir šis jaučiasi ramus.

O klientas, nors ir neturi kelis mėnesius remontuojamo daikto, privalo už jį mokėti išperkamąją nuomą.

„Tačiau patarčiau kreiptis į išperkamosios nuomos bendrovę. Ji suinteresuota, kad daiktas kuo greičiau atsidurtų pas šeimininką ir šis nenutrauktų sutarties”, – rekomendavo R.Kontrimas.

Pažadų nevykdė

Klaipėdietė Galina Nazarova vis dar negali džiaugtis sutuoktinio Jurijaus prieš mėnesį jai padovanota gimtadienio dovana – kompiuteriu. Priešingai, moteris sakė per šią dovaną turėjusi nervintis ir abejoti, ar nebus vėjais išmesti pinigai.

Parduotuvėje išsirinkus kompiuterį ir spausdintuvą, jie kitą dieną buvo atvežti sutuoktiniams į namus.

Apžiūrėdami pirkinį, Nazarovai pastebėjo, kad yra nulūžusi plastmasinė spausdintuvo dangčio tvirtinimo detalė. Jau kitą dieną daiktą pora nunešė atgal, tačiau buvo įtikinti, kad tai daikto veikimui įtakos neturi.

Vos po dviejų savaičių „numirė” kompiuteris. Tada Nazarovai atgal į parduotuvę nuvežė ir kompiuterį, ir spausdintuvą.

Sutuoktiniai norėjo atsisakyti sutarties ir atsiimti pinigus, kad tokį pat daiktą nusipirktų kitur.

Tačiau išperkamosios nuomos sutartis susaistė juos su šia parduotuve. Teko laukti, kol bus sutaisytas tas pats arba atgabentas naujas daiktas.

Po savaitės Nazarovai gavo naują kompiuterį, tačiau apie spausdintuvą iki šiol nėra jokių žinių.

Paskambinę į parduotuvę jie vis išgirsta pažadą, kad netrukus bus pranešta apie spausdintuvo atgabenimo laiką.

Vakar Nazarovai pagaliau sulaukė skambučio. Darbuotoja tikino, kad nulūžusi detalė spausdintuvo darbui įtakos neturi ir jau pirmadienį prekė bus grąžinta pirkėjai.

Keis įstatymą

Vartotojų teisių apsaugos tarybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjo R.Kontrimo teigimu, ne visi vartotojų skundai būna pagrįsti.

Pavyzdžiui, žmogui sugedo fotoaparatas, bet ekspertai nustatė, kad jis nebeveikia, nes gavo per daug drėgmės.

Tokiu atveju daiktą remontuoti teks už savo pinigus, jo niekas nekeis ir sumokėtų litų negrąžins.

Vis dėlto R.Kontrimas patarė įsigijus nekokybišką prekę netylėti.

„Reikia priversti pardavėjus parduoti tik kokybiškus daiktus”, – sakė vartotojų teisių gynėjas.

Ne maisto produktų inspekcijos inspektorė V.Budriuvienė vylėsi, jog Seimas netrukus pritars Vartotojų teisių gynimo įstatymo pataisoms.

Tuomet ir pardavėjams, ir klientams bus daugiau aiškumo, nes įstatyme turėtų būti apibrėžti garantinio remonto terminai.

Megztinis keitė spalvą

Nepatogumų žmonėms sukelia ne tik įsigyta nauja technika, bet ir drabužiai.

Danguolė Tamulytė parduotuvėje „Mados linija” sūnui nupirko italų mados namų „GF Ferre” megztinį. Už jį moteris sumokėjo 335 Lt, nes jam galiojo nuolaida. Be jos megztinis kainavo 665 Lt.

Po kelių savaičių D.Tamulytė sūnaus panešiotą megztinį išskalbė muilu šaltame vandenyje.

Moters teigimu, ji laikėsi nurodymų etiketėje, kurie buvo tik užsienio kalba.

Raudonai dryžuotas baltas megztinis po skalbimo įgavo rausvą atspalvį.

D.Tamulytė sugadintą megztinį nunešė į parduotuvę ir paprašė pakeisti jį kitu kokybišku gaminiu.

Jai buvo atsakyta, kad tokiu atveju yra būtina eksperto išvada. Jos tektų laukti mėnesį.

Įmonių grupės „Apranga” rinkodaros direktorė Irma Marcinkienė teigė, kad šiuo atveju pardavėjai pasielgė labai profesionaliai.

„Jie nėra ekspertai ir negali spręsti, ar daiktas buvo tinkamai nešiojamas ir skalbiamas. Daug klientų neatsižvelgia į rekomendacijas ir daiktą išvalo arba išskalbia neteisingai”,- teigė I.Marcinkienė.

Tačiau ji abejojo, kad buvo pasiūlyta ekspertų išvadų laukti mėnesį, nes tai trunka kelias dienas.

Jos manymu, ir daikto kaina dar negarantuoja jo kokybės.

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vyriausioji valstybinė inspektorė Eugenija Vaičekauskienė abejojo, kad gaminys buvo sugadintas dėl blogos jo kokybės.

„Ką gali žinoti, kaip plovė? Jeigu karštu vandeniu išplovė, galima nudažyti ir kokybišką gaminį. Visi sako, kad plauna šaltu vandeniu, o patikrinus Kauno tekstilės institute, paaiškėja, kad skundas yra nepagrįstas”, – tikino E.Vaičekauskienė.

Šis institutas atlieka bandymus nusidažymo atsparumo sausai ir šlapiai trinčiai.

Pirkėjas, pastebėjęs, kad įsigyta prekė neatitinka kokybės, turi raštu kreiptis į parduotuvę. Per tris dienas ši turi duoti pirkėjui atsakymą-pripažinimą, kad tai galėjo būti gamybinis defektas arba kad daiktas galėjo būti sugadintas dėl pirkėjo kaltės.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.