Lietuvos turistams autobusuose nebeliko vietų

Nespėja patenkinti paklausos

Turistų skaičius Lietuvoje didėja, bet juos vežiojančių autobusų skaičius mažėja. Į kelionę po Europos šalis susiruošę lietuviai neturėtų nustebti, jei juos vežios Lenkijos arba Latvijos bendrovės autobusas.

Lietuvos transporto įmonės nebespėja tiekti kelionių agentūroms autobusų, todėl agentūros priverstos jų dairytis kaimyninėse valstybėse.

„Esame daugiausia kelionių autobusais organizuojanti agentūra, tad galiu drąsiai pasakyti, kad problema tikrai yra”, – sakė „Novaturo” direktorius Ugnius Radvila.

Lietuvių vietas autobusuose užėmė į mūsų šalį atvykstantys užsieniečiai, kurie keliauja po Lietuvą.

Be to, dalis autobusų nuomojama rusams ir baltarusiams, kurie pamėgo lietuvius vairuotojus.

Tačiau šįmet atsirado dar viena opi problema – ėmė trūkti autobusų vairuotojų. Kai kurios nuomos agentūros turi autobusų, bet nebėra kam sėsti prie jų vairo.

Turi tik po vieną vairuotoją

„Juk bet kurio vairuotojo prie autobuso vairo nepasodinsi.

Todėl autobusai stovi nenaudojami garažuose ar aikštelėse.

Niekas šiais autobusais nevažinėja. Žinau ne vieną tokį atvejį. Rinkoje jaučiamas labai didelis vairuotojų stygius”, – tvirtino U.Radvila.

Kai kurios transporto nuomos bendrovės kartu su išnuomotu autobusu gali pasiūlyti tik vieną vairuotoją.

Tačiau ilgai kelionei reikia dviejų vairuotojų.

Todėl vienas vairuotojas tokiu autobusu gali keleivius vežioti tik nedideliais atstumais.

Dažniausiai tokie autobusai važinėja tik po Lietuvą.

Turizmo agentūrų atstovai taip pat pastebi, kad kai kurioms transporto bendrovėms kur kas patogiau vežioti iš užsienio atvykusius turistus po Lietuvą, o ne vežti lietuvius į tolimas keliones.

Pasak U.Radvilos, Lietuvoje jau pradeda trūkti ir autobusų.

Todėl „Novaturui” teko nuomotis autobusus iš Latvijos ir Lenkijos bendrovių.

Nori daugiau komforto

„Nemanau, kad nuomininkai iš Rusijos ar Baltarusijos čia daro didelę įtaką. Jie ir pernai, ir užpernai nuomojosi transportą iš lietuvių”, – sakė U.Radvila.

Dalis autobusų vairuotojų pradėjo rinktis pelningesnį darbą ir persėdo prie vilkikų vairo.

Kiti, mokantys užsienio kalbą, išvažiavo dirbti į užsienį.

Be to, šiemet padaugėjo ir norinčiųjų keliauti. Padidėjo ir vidutinė kelionės trukmė – dabar keliautojai dažniau nakvoja viešbučiuose. Taigi ir autobusai ilgiau užtrunka užsienyje.

Netenkina kaimynų paslaugos

Kitos Lietuvos kelionių agentūros, pabijojusios skelbti savo pavadinimą, atstovas „Lietuvos rytui” tvirtino, kad kol kas nėra problemų išsinuomoti autobusą iš Lenkijos bendrovių.

Tačiau ši kelionių agentūra nėra patenkinta susiklosčiusia situacija.

Lenkijos bendrovių teikiamų paslaugų lygis – gerokai žemesnis nei lietuvių.

„Lietuvos ryto” pašnekovas teigė, kad lietuviai pasižymi paslaugumu, gerai pažįsta kelius.

Dalis Lietuvos autobusų nuomojama rusams ir baltarusiams, kurie pamėgo lietuvius vairuotojus.

Todėl mūsų šalies vairuotojai yra pelnę gerą vardą Rusijoje.

Šios šalies kelionių agentūros sutinka mokėti ir didesnę kainą, kad tik lietuviai vežiotų Rusijos turistus.

Trūksta patogių autobusų

„Linavos” keleivinio transporto skyriaus vadovas Jevgenijus Stolovickis teigė pastebėjęs, kad Lietuvos rinkoje jau trūksta transporto, ypač naujų, gerų autobusų.

Taip atsitiko dėl to, kad gerokai padaugėjo užsakymų.

„Kelionių agentūros jau suprato, kad neverta turėti savų autobusų. Joms autobusų išlaikymas nebuvo labai pelningas, o dažnai – ir nuostolingas. Todėl kelionių agentūros pradėjo autobusus nuomotis iš specializuotų transporto bendrovių”, – sakė J.Stolovickis.

Dėl išaugusio užsakymų skaičiaus paslaugų kainos nedidėja, nes konkurencija taip pat didelė. Kainos didėja tik brangstant degalams.

Pasak J.Stolovickio, Rusijoje ir Baltarusijoje taip pat trūksta gerų autobusų, todėl lietuviai sulaukia užsakymų iš šių šalių.

Verslininkams – iššūkis

Turizmo departamento direktoriaus Alvičio Lukoševičiaus manymu, verslininkai turėtų patys prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų.

Tiesa, šiais metais verslininkai jau pavėlavo.

„Rinka savo padarys. Kol kas Lietuvoje nedaug bendrovių užsiima autobusų nuoma bei vežioja turistus ir šalyje, ir užsienyje.

Bet kol kas verslininkai atsilieka. Įvažiuojamasis turizmas smarkiai didėja, todėl Lietuvoje pradėjo trūkti kokybiškų autobusų.

Užsieniečiai dažnai moka didesnę kainą ir išsinuomoja geriausius autobusus. Šiais metais dar gali būti sunkiau, bet neabejoju, kad vėliau verslininkai sugebės patenkinti keliautojų poreikius”, – įsitikinęs A.Lukoševičius.

Turistų padaugės

Turizmo departamento vadovo manymu, šiemet į Lietuvą turėtų atvykti penktadaliu daugiau turistų nei pernai.

Šiais metais atsirado dar viena opi problema – ėmė trūkti autobusų vairuotojų. Kai kurios nuomos agentūros turi autobusų, bet nebėra kam sėsti prie jų vairo.

Statistikos departamento duomenimis, pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvos kelionių organizatoriai aptarnavo beveik 8,7 tūkst. užsieniečių. Tai 19 proc. daugiau negu per tą patį 2005 metų laikotarpį.

Nori suteikti žvaigždutes

Pasak A.Lukoševičiaus, transporto paslaugų lygis pakiltų, jei autobusai būtų klasifikuojami pagal žvaigždutes – taip kaip viešbučiai.

Turizmo departamentas buvo pateikęs tokį siūlymą. Tačiau procesas juda labai lėtai – autobusų savininkai nelabai entuziastingai sutiko šią idėją.

„Autobusų nuomos verslas, palyginti su viešbučių paslaugomis, kol kas atsilieka”, – sakė A.Lukoševičius.

Vežėjams užsakymų netrūksta

Transporto nuomos bendrovės „Julna” direktorius Rytis Valentilis teigė, kad užsakymų iš Rusijos pastaruoju metu mažėja. Tiesa, tai nereiškia, kad autobusai stovi garažuose.

„Mes ir Lietuvoje turime nemažai užsakymų. Prieš penkerius metus dauguma vežėjų dirbo su Rytų šalimis. Mes jau orientuojamės į Lietuvos rinką, bet neatsisakome užsakymų ir iš Rytų.

Anksčiau rusai ir baltarusiai mokėdavo daugiau nei klientai Lietuvoje, dabar kainos beveik vienodos”, – sakė R.Valentilis.

Lietuvos autobusų nuomos bendrovės Rusijoje turėjo pranašumą, nes jų autobusų būklė yra geresnė, o darbuotojai – paslaugesni.

Tačiau darbas su Rusijos agentūromis turi ir minusų: šios šalies keliai prasti, reikia įvairių leidimų.

Todėl dėl vieno reiso sugaištama daugiau laiko.

Ieškoma 35 vairuotojų

Šiuo metu Lietuvos darbo biržoje įregistruoti 35 darbo pasiūlymai autobusų vairuotojams. Tuo tarpu tarp šio darbo ieškančiųjų yra tik 5 asmenys, kurių pagrindinė profesija – autobuso vairuotojas.

Pasak „Novaturo” direktoriaus U.Radvilos, šis kelionių sezonas jau baigiasi, taigi nereikia skubėti imtis veiksmų.

Tačiau rudenį bus sprendžiama, kaip pasiruošti kitam sezonui, kad visiems turistams užtektų autobusų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.