Likimas visiems buvo negailestingas

Netoli Donecko vakar sudužus Rusijos keleiviniam lėktuvui „Tu-154”, žuvo visi keleiviai ir įgula

Visi 160 keleivių, tarp jų 45 vaikai, ir 11 žmonių įgula mirtį rado atokioje vietovėje Donecko srityje (Ukraina).

Specialistai vos ne vienu balsu teigia, kad „Tu-154” patyrė katastrofą po to, kai dideliame aukštyje orlaivyje kilo gaisras.

Aviacijos ekspertai taip pat pažymi, kad lėktuvas pateko į didelę audrą, kuri irgi galėjo tapti tragedijos priežastimi.

Įgula ryžosi priverstiniam nusileidimui

„Tu-154”, vakar nukritęs už 45 kilometrų į šiaurę nuo Donecko miesto, ore užsiliepsnojo, todėl įgula nusprendė pradėti priverstinį nusileidimą, britų BBC pranešė Ukrainos nepaprastųjų situacijų ministerijos (NSM) atstovas.

Lėktuvas skrido iš Anapos (Rusijos Krasnodaro kraštas) į Sankt Peterburgą.

„10 kilometrų aukštyje kilo gaisras, ir įgula ryžosi priverstiniam nusileidimui”, – sakė NSM atstovas spaudai Igoris Krolis. Pasak jo, įgula nusprendė nusileisti avariniu būdu, bet lėktuvo važiuoklė neišsiskleidė ir jis krito „ant pilvo”. Nukritęs orlaivis dar labiau suliepsnojo.

Apie laineryje kilusį gaisrą kalbėjo ir kiti specialistai, jį nurodydami kaip pagrindinę priežastį, dėl kurio įvyko katastrofa.

Gyvų neliko

Ukrainos NSM duomenimis, orlaivis nuošaliame Donecko srities Novgorodo kaime nukrito 14 val. 33 min. (Lietuvos ir Ukrainos laiku). Prieš tai įgula pasiuntė signalą SOS, o po kelių minučių „Tu-154” dingo iš radarų ekranų.

Keturi Ukrainos NSM sraigtasparniai tik po gero pusvalandžio rado tą vietą, kur lėktuvas jau visiškai liepsnojo. Į kovą su gaisru srities valdžia metė dideles pajėgas – su liepsnomis grūmėsi maždaug 250 ugniagesių ir gelbėtojų.

Tačiau jų pastangos nuėjo niekais. Ukrainos NSM atstovas buvo priverstas konstatuoti: visi keleiviai, įskaitant ir 45 vaikus, tarp kurių šeši buvo iki dvejų metų, žuvo, kaip ir 11 žmonių įgula. Pavyko atkovoti tik 30 kūnų. Visi kiti žmonės sudegė, teigė atstovas.

Nukritęs lėktuvas nesubyrėjo į gabalus, kaip tokiais atvejais dažnai būna. „Nors leistasi iš didelio aukščio, fiuzeliažas liko vientisas, nesubyrėjo”, – sakė Rusijos NSM atstovė Irina Andrianova.

Nukritęs laineris kaime jokių nuostolių nepadarė – išdegė tik gabalas pievos.

Aplinkybės – miglotos

Tuo tarpu Rusijos lakūnų profsąjungos prezidentas Miroslavas Boičiukas pažymi, kad lėktuvo katastrofos Donecke aplinkybės labai miglotos.

„Kol kas sunku pasakyti ką nors konkretaus, bet tai nestandartinis atvejis. Ir faktiškai neįmanoma, kad lėktuvas patektų į tokią turbulencijos zoną, kur sugestų”, – agentūros „Interfax” korespondentui sakė jis.

„Aišku tik viena: jei buvo SOS signalas, vadinasi, lėktuvo saugumui iškilo tiesioginė grėsmė”, – pažymėjo profsąjungos vadovas.

Versiją, kad „Tu-154” katastrofos priežastimi galėjo tapti lainerio patekimas į stiprios turbulencijos zoną, iškėlė Rusijos transporto ministerija.

Savo ruožtu Rusijos didvyris lakūnas bandytojas Machomedas Tolbojevas pažymėjo, kad lėktuvo katastrofos priežastimi veikiausiai tapo „žmogiškasis faktorius”.

„Dabar sunku komentuoti, aplinkybes turi ištirti speciali komisija, bet, mano nuomone, visa technika krenta dėl žmogaus klaidų”, – sakė M.Tolbojevas žurnalistams.

Tuo tarpu Rusijos oro eismo organizavimo Vyriausiasis centras pažymėjo, kad lėktuvo kritimo vietoje siautėjo stipri audra.

„Ji ilgai nesiliovė, – paaiškino pašnekovas. – Lėktuvas bandė aplenkti audros debesį, nuo 9 000 metrų pradėjęs kilti aukštyn”.

Prezidentas informuotas tuoj pat

Interneto svetainė „NEWSru.com” pranešė, kad apie nelaimę iš karto buvo informuotas prezidentas Vladimiras Putinas. Jis nurodė ministrui pirmininkui Michailui Fradkovui sudaryti valstybinę komisiją, kuri nustatys katastrofos priežastis.

Valstybinės komisijos pirmininku paskirtas transporto ministras Igoris Levitinas. Apie nelaimę taip pat skubiai informuota Sankt Peterburgo gubernatorė Valentina Matvijenko, nes dauguma keleivių – šio miesto gyventojai, skridę į namus po atostogų kurortuose.

Rusijos valdžia pasirūpino, kad į Donecką galėtų išskristi žuvusiųjų artimieji. Rusijos turistams ir poilsiautojams savaitgalį ir pirmadienį buvo sunku grįžti iš Ukrainos Krymo ir Rusijos pietinių kurortų.

Traukinių ir autotransporto eismas dviejose Ukrainos srityse buvo nutrauktas po to, kai kariškių sandėliuose kilo dideli gaisrai. Esant tokiai situacijai, dauguma rusų iš kurortų buvo priversti grįžti lėktuvais. Aviacijos kompanijos pakėlė į orą visus skraidančius lainerius.

Liepą – nelaimė Irkutske

Paskutinė didelė Rusijos keleivinio lėktuvo katastrofa įvyko liepos 9-ąją Irkutske.

Tada sudužo aviakompanijos „Sibir” laineris „A-310”, kuriuo skrido 200 žmonių, 124 iš jų žuvo.

„Tu-154” pirmą kartą pakilo į orą 1972 metais. Tokių lėktuvų iš viso pagaminta daugiau kaip tūkstantis. Nuo šių metų pradžios šis laineris jau negaminamas.

Kaip vieną pagrindinių priežasčių specialistai nurodė pernelyg siaurą fiuzeliažą, todėl keleiviams negalima sudaryti patogių skridimo sąlygų.

Kuru užpildytas ir su keleiviais „Tu-154” gali sverti iki šimto tonų. Jame telpa iki 180 keleivių.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Pasaulyje su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.