Muzika parduotuvėse tapo tokiu įprastu dalyku, kad jei ji pritilsta, sutrikę pirkėjai neretai net nebeina vidun, manydami, jog parduotuvė neveikia.
Taip teigia parduotuvių atstovai, kurie tvirtina, kad daugeliui klientų muzika patinka. Tiesa, jie neslepia, jog pasitaiko ir skundų. Ypač vyresnio amžiaus žmonės skundžiasi, kad iš parduotuvių jie išeina skaudančia galva.
Kakofonijos neturi būti
„Kol pasivaikščiojome su anūku po prekybos centrą, man net galvą paskaudo”, – piktinosi į redakciją paskambinęs „Vakarų ekspreso” skaitytojas.
Užėjęs į vieną parduotuvę vyriškis darbuotojos paklausė, ar ji negalinti patildyti per garsiai skambančios muzikos. Pardavėja atsakė, kad mielai tą padarytų, nes galvą nuo trankios muzikos paskausta ir jai, tačiau esą neleidžia šeimininkai.
Iš kai kurių didžiųjų prekybos centrų parduotuvių sklindanti muzika kartais netgi nustelbia bendrą prekybos centrų muzikinį foną.
Ypač ausį rėžia muzika jaunimo drabužių parduotuvėse – kartais jų darbuotojai reguliuodami garsą taip persistengia, jog parduotuvėse darosi sunku susikalbėti.
Klaipėdos „Akropolio” valdytojas Ovidijus Zibalis sakė, kad muzikos garsas prekybos centro alėjose reguliuojamas priklausomai nuo bendro triukšmo lygio.
„Ryte, kai žmonių mažiau, muzika skamba tyliau, vakarais, kai alėjose lankytojų daugiau – muzika garsesnė”, – teigė valdytojas ir pridūrė, jog muziką transliuojančio „Akropolio” radijo darbą prižiūri atsakingi darbuotojai – jie ir rūpinasi, kad muzika nebūtų per garsi. Iki šiol nusiskundimų iš pirkėjų nebuvo sulaukta.
Pasak O. Zibalio, siekiama, kad radijo muzika neerzintų klausytojų. Pasitaiko, kad atėję pirkėjai siūlo savo įrašus arba prašo mėgstamos dainos. „Tačiau mes juk ne pageidavimų radijas”, – sako valdytojas.
Paklausus, ar yra kontroliuojamas muzikos garsas operatorių parduotuvėse, O. Zibalis teigė: „Operatoriai patys renkasi muziką, kuri grojama jų parduotuvėse. Vieni juk parduoda prekes jaunimui, kiti – vaikams ar vyresniems žmonėms, tad ir jų grojama muzika, savaime suprantama, skiriasi. Mūsų reikalavimas operatoriams yra vienas: muzika neturi trikdyti lankytojų, neturi būti kakofonijos, kuri, sakykim, būdinga Basanavičiaus gatvei Palangoje”. Prekybos centro valdytojas nusiskundimų turinčius žmones ragina kreiptis tiesiogiai į „Akropolio” darbuotojus.
Surengia šokius
Uostamiesčio centre esančios drabužių parduotuvės „Vero Moda” vedėja Erika Burkauskaitė sakė, kad stengiamasi transliuoti ne bet kokią, o tik madingą ir mėgstamą jaunimo muziką.
„Nepasakyčiau, kad muzika groja per garsiai. Tačiau pasitaiko, kad vyresni pirkėjai paprašo padaryti tyliau. Dėl to nematome problemos ir mielai pritildome”, – pasakojo E. Burkauskaitė.
Jei muzika trumpam išjungiama, anot parduotuvės vedėjos, pirkėjai nustemba, pradeda klausinėti, kas atsitiko.
„Kai parduotuvėje tylu, dalis pirkėjų net pagalvoja, jog ji šiuo metu neveikia. Tiek klientai, tiek parduotuvės darbuotojai yra labai pripratę prie muzikos. Kartais parduotuvėje klientai pradeda šokti arba paprašo įrašyti patinkantį kūrinį”, – sakė E. Burkauskaitė. Vedėja tvirtino, kad muzika pakelia nuotaiką ir darbuotojams.
Batų parduotuvės „Danija” vedėja Regina mano, kad muzika klientus nuteikia maloniai ir atpalaiduojančiai.
„Įjungiame muziką ne tam, kad paskatintume žmones pirkti, o tiesiog norime sukurti malonią atmosferą. Muzikinis fonas yra būtinas, nes parduotuvės salė nėra didelė – priešingu atveju pokalbių su klientais apie kojų problemas ir kitus dalykus tektų klausytis visiems aplinkiniams”, – kalbėjo vedėja.
siaip akropolyje skamba nelabai kokia muzika,gal operatoriams taip paprasciau,atrodo,kad atvaziavai i kokia kaimo parduotuvele,reiketu stengtis.