Ateinantį savaitgalį Utenos krašto žmonės taps intriguojančių ir azartiškų ralio virtuozų kovų liudininkais – čia jau penktąjį kartą paeiliui rengiamos lenktynės „Aukštaitija 2006”.
Šį, jau trečiąjį, Lietuvos automobilių ralio čempionato etapą organizuoja automobilių sporto klubas „Ajags”, bendradarbiaudamas su šalies automobilių sporto federacija (LASF) bei Utenos ir Anykščių rajonų savivaldybėmis.
Šis ralis sutampa ir su Šiaurės Europos šalių (NEZ) čempionato penktojo, baigiamojo, etapo varžybomis, į kurias kiekviena šalis turi teisę deleguoti po keturis ekipažus, ir su NEZ Nacijų taurės lenktynėmis, kurių savininkas paaiškės po „Aukštaitijos” ralio finišo.
Be to, būsimas ralis drauge bus ir „Baltijos taurės” ketvirtojo etapo varžybos. Dėl šių priežasčių „Aukštaitija’2006” greičiausiai bus pačios masiškiausios šio ralio sezono varžybos, kurias pradės 80 ekipažų iš septynių šalių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Suomijos, Danijos, Švedijos ir Baltarusijos.
Estų Margo Murako ir Aare Ojamae ekipažas pilotuos pagal pasaulio ralio čempionato varžybų reglamentą parengtą „Toyota Corolla WRC” automobilį. Danai Kenneth Christiansen ir Niels Hulebiek vairuos „Peugeot 2006 Rally”, o dar vienas jų tautiečių – Johanes ir Mick Fraasų dvejetas į „Aukštaitijos’2006” ralio trasas išvairuos mums retą bei egzotišką lenktynių trasose „Volvo 240”.
Suomiai Jari Jaakola ir Tatu Nuki greičio ruožuose tramdys „Honda Civic Type R”, o latviai Martinas Meldrajis ir Gundaras Vitolis – „Renault Clio”, kurie N3 klasėje konkuruos su mūsiškių Evaldo Čirbos ir Audriaus Pivoro dvejetu.
Net šešių ekipažų mūsų kaimynų latvių delegacija, atvykstanti į Aukštaitiją, ralyje išbandys pačius įvairiausius automobilius. Arvis Vecvagars ir Ainaras Kalninis vairuos raliui parengtą „Ford Focus”, Artūras Priednieksas ir Janis Kirkovaldsas – „Citroen Xsara”, o Normundas Verbelis su Igoriu Bartaščenoksu – „Honda Civic”. Tik abu Mariai Neikšansas ir Jekabsonas bei Martinas Bucinšas su Renusu Franciu liko ištikimi įvairių modifikacijų „Mitsubishi” automobiliams.
„Mitsubishi Evo VII” vairuos ir Saulius Girdauskas su Pauliumi Urbonu. Dar galingesnius „Mitsubishi” valdys Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, Deivydas Jocius su Kastyčiu Torrau, Rokas Lipeikis su Renatu Vaitkevičiumi, Vilius Rožukas su Audriumi Šošu ir dar keli lietuvių bei užsieniečių ekipažai. Pirmą kartą į ralio trasas „Mitsubishi Evo VI” išvairuos ir Lietuvos „Porsche” klubo sportininkai Modestas Jakas su Ramūnu Babachinu.
Beje, ralio „Aukštaitija’2006” oficialiu automobiliu šį kartą bus japoniškas „Subaru”. Įvairių versijų šios markės automobiliais darbuosis šių lenktynių organizatoriai ir komisarai. Be to, „Subaru Impreza” modeliais važiuos net vienuolika ekipažų: Benediktas Vanagas su Ramūnu Šaučiukovu, Dominykas ir Valdas Butvilai, Arūnas Strumskis su Linu Skardžiuku, taip pat svečiai iš Baltarusijos Andrejus Holoborodzka su Vladimiru Buloichyku.
„Aukštaitijos” ralių rengėjai, norėdami sudaryti tiek vietiniams, tiek užsieniečiams absoliučiai vienodas treniruočių bei lenktynių sąlygas, greičio ruožus laiko griežtoje paslaptyje. Kelio knygos ir maršrutinės kortelės dalyviams bus išdalytos tik lenktynių išvakarėse.
Per vieną dieną sportininkams teks įveikti 378 kilometrus, iš kurių 125,5 km – greičio ruožai. Iš viso jų bus vienuolika, iš kurių keturis lenktynininkai važiuos po du kartus. Didžiąją daugumą greičio ruožų – 104,6 kilometro – sudaro keliai, turintys žvyro dangą, o 20,9 kilometro – asfalto.
Lenktynės finišuos šeštadienį aikštėje prie Utenos miesto kultūros centro.
Organizatoriai žada, kad šįkart neliks nuskriausti net tie ralio gerbėjai, kurie lenktynių dieną negalės atvykti ir „gyvai” stebėti kovų greičio ruožuose. Rugpjūčio 26 dieną nuo 18 val. „Tango” televizija tiesiogiai transliuos ralį vainikuojančias įdomias karuselines lenktynes, kurios vyks Utenos miesto gatvėmis.