Neištraukė ratų stabdžio
Avarija įvyko Anykščių – Rubikių maršruto ruože birželio 22-ąją 14.13 val. Traukiniui pajudėjus iš stoties Anykščiuose ir nuvažiavus pusantro šimto metrų, paskutinis, antrasis, vagonas nulėkė nuo bėgių, tačiau neapvirto. Sužalotų žmonių nebuvo, bet keleiviai patyrė išgąstį.
Šilumvežio traukiamais dviem vagonais važiavo turistai iš Klaipėdos ir Vilniaus, dauguma jų moksleiviai. Nuo bėgių nuriedėjusiame vagone buvo 16 žmonių.
Susisiekimo ministro patvirtinta komisija vakar lankėsi VŠĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis” ir apklausė traukinio mašinistą, jo padėjėją bei palydovę.
Kaip teigė įmonės „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis” vadovas Žydrūnas Kvedaras, iš karto po avarijos sudaryta komisija nuvyko į vietą. Paaiškėjo, kad vagonas nuo bėgių nuriedėjo, nes mašinisto padėjėjas Alvydas Kelpšas iš po vagono neištraukė ratų stabdžio.
Avarijos padariniai buvo likviduoti ir vagonas ant bėgių užridentas per kelias valandas. Eismas siauruku atnaujintas 18.10 val.
Prisipažino pamiršęs
Traukinio mašinisto padėjėjas A.Kelpšas vakar komisijai aiškino avarijos dieną apžiūrėjęs vagonus kaip visuomet, bet pamiršęs ištraukti ratų stabdį. „Tiesiog pamiršau. Prisipažįstu, kaltas dėl to, kas įvyko”, – sakė mašinisto padėjėjas.
Komisijos pirmininkas Jonas Savickas PB teigė, kad jų darbo tikslas buvo ne tik išsiaiškinti avarijos priežastis, bet ir numatyti prevencines priemones.
„Kad kaltas mašinisto padėjėjas, abejonių nekyla, tačiau reikia pasistengti, kad tokie dalykai nebeįvyktų ateityje”, – sakė J.Savickas.
Pateiks išvadas ministrui
Šiandien Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininkas J.Savickas ketina išvadas dėl avarijos pateikti susisiekimo ministrui, po to ir Panevėžio apskrities viršininko administracijai.
Komisijos pirmininkas laukia ir Ž.Kvedaro pasiūlymų, kokią prevenciją reikėtų įgyvendinti, kad panašūs incidentai nebesikartotų.
Dar nėra žinoma, kokia nuobauda bus paskirta avarijos kaltininkui A.Kelpšui. Tikėtina, kad tai bus papeikimas, taip pat teks atlyginti nuostolius – apie 720 litų.
PB duomenimis, Aukštaitijos siaurajame geležinkelyje panaši avarinė situacija buvo ir prieš porą metų. Paprašytas prisiminti jos priežastis J.Savickas teigė, kad tuomet buvo viršytas greitis.
„Tuomet, kaip ir dabar, veikė žmogiškasis faktorius. Buvo kaltas žmogus, o ne koks nors techninis gedimas. Tai taip pat akcentuosime savo išvadose. Be to, 60 kilometrų siaurojo geležinkelio ruožą prižiūri per mažai žmonių”, – mūsų dienraščiui teigė komisijos pirmininkas.
Per mažai personalo
Anot komisijos darbe dalyvavusios Panevėžio apskrities Teisės departamento turto valdymo skyriaus vyriausiosios specialistės Reginos Vaišvilienės, šiuo metu siauruko ruožą aptarnauja tik 17 žmonių.
„Anksčiau buvo 180 žmonių, po to sumažėjo iki 101. Ž.Kvedaro skaičiavimu, reikėtų bent 70 asmenų, kurie prižiūrėtų šį geležinkelio ruožą. Dabar vienas žmogus atlieka daug funkcijų”, – teigė R.Vaišvilienė.
Šį mėnesį specialiai sudaryta komisija apžiūrės ir įvertins Aukštaitijos siaurojo geležinkelio techninę būklę.
Skyrė lėšų siaurukui
Prieš porą savaičių Vyriausybė Aukštaitijos siaurajam geležinkeliui skyrė 120 tūkstančių litų.
Kaip PB teigė Panevėžio apskrities viršininkė Gema Umbrasienė, prieš panaudojant šiuos pinigus turės būti sudaryta speciali sąmata, pagal kurią lėšos būtų panaudotos kuo efektyviau. Kitais metais planuojama, kad Vyriausybė siaurukui skirs 350 tūkstančių litų.
G.Umbrasienės manymu, siaurajam geležinkeliui išlaikyti metams reikėtų apie 600 tūkstančių litų.
Rita Skavičienė