Apie dangaus karaliaus titulą svajoja ir lietuvis

Nesurinkusi trijų pilotų komandos, Lietuva į Europos čempionatą deleguoja tik vieną atstovą

Lietuvos akrobatinio skraidymo meistras Antanas Marčiukaitis rugpjūčio pabaigoje į Europos čempionatą skris nauju lėktuvu „Su-31”, tituluojamu geriausiu orlaiviu pasaulyje. Tačiau kaunietis vakar nesiryžo savęs priskirti prie favoritų, kuriais tradiciškai laikomi Rusijos atstovai. Šveicarijoje dėl medalių kovos iš viso 43 pilotai.

Širdyje trokšta nugalėti

Europos čempionate, kuris vyks Grenchene (Šveicarija), Lietuvai atstovaus tik Antanas Marčiukaitis. Pasak Lietuvos akrobatinio skraidymo federacijos prezidento Algimanto Žentelio, dėl tam tikrų aplinkybių jame negalės dalyvauti Vytautas Lapėnas ir Petras Jurgionis.

„Tai reiškia, kad komandinėje įskaitoje Lietuva nefigūruos, siunčiame tik vieną žmogų”, – sakė A.Žentelis. Jis abejoja, ar A.Marčiukaičiui pavyks užlipti ant nugalėtojų pakylos, nes itin pajėgi yra Rusijos komanda. Pastarosios lakūnai maždaug 15 metų triumfuoja Europos ir pasaulio čempionatuose.

Pats A.Marčiukaitis vakar nesiryžo prognozuoti, kurią vietą gali užimti čempionate. „Čempionatuose visada svajoju nugalėti, bet šiais metais tik 10 proc. pilotų galima laikyti naujokais: visi kiti – itin patyrę, iš valstybės gaunantys didelę paramą”, – sakė A.Marčiukaitis.

Favoritais taip pat laikomi prancūzai ir amerikiečiai. Penkioliktą kartą rengiamos Europos pirmenybės vyks rugpjūčio 29 – rugsėjo 10 d.

Apdraudė milijono vertės lėktuvą

Federacijos vadovai ir rėmėjai vakar Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome gyrė lėktuvą „Su-31”, kuriuo čempionate skraidys A.Marčiukaitis. Pilotas pademonstravo šio sportinio orlaivio galimybes. „Nors lėktuvui yra 11 metų, pagal skraidymo laiką jį galima laikyti beveik nauju, – sakė A.Marčiukaitis. – Tokiu lėktuvu svajoja pasivaržyti bet kuris pasaulio pilotas”.

„Su-31” yra skraidyta tik 1250 valandų. Minėto modelio lėktuvais Europos čempionate pasirodys apie 70 proc. lakūnų. Didžiausias „Su-31” greitis – 420 km/val.

Lietuvio orlaivis yra vertas apie 1 mln. litų. Maždaug tokiai sumai jis ir yra apdraustas. Pats A.Marčiukaitis gyvybės draudimu yra apsidraudęs anksčiau, nes to iš visų pilotų reikalauja Lietuvos akrobatinio skraidymo federacija.

„Lėktuvas, kuriuo skraidysiu, laikomas ne tik geriausiu, bet ir patikimiausiu pasaulyje”, – teigė A.Marčiukaitis.

Kūno svoris padidėja iki tonos

Rengdamasis kas dvejus metus rengiamam Europos čempionatui, S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome A.Marčiukaitis treniravosi apie 20 valandų. Nuskridus į Šveicariją, organizatoriai neleis treniruotis nė vienam pilotui.

„Kaune per dieną skraidžiau tris kartus maždaug po 20 minučių – tai didelis krūvis”, – pasakojo pilotas. Per didžiausią apkrovą pilotas lėktuve sveria apie 1000 kilogramų.

Didžiausias A.Marčiukaičio pasiekimas – 2002 m. Europos čempionate Lietuvoje užimta trečioji vieta. 2003 m. pasaulio čempionate JAV lietuvį nuo bronzos medalio skyrė tik viena vieta.

Mūsų šalies atstovo pasirodymą šių metų Europos čempionate, įskaitant ir pasirengimą pirmenybėms, Lietuvos akrobatinio skraidymo federacija ir rėmėjai įkainoja apie 55 tūkst. litų.

„Mūsų visas metinis biudžetas siekia tik apie 80 tūkst. litų, – pasakojo A.Žentelis. – Tuo tarpu klubai yra turtingesni. Kai kurių klubų metinis biudžetas siekia 200-300 tūkst. litų”.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Sportas su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.