Daugelis vairavimo elementų, padedančių kelyje išvengti avarijų, yra sudėtingi bei pavojingi, ir vien pasiskaičius teorinių patarimų jų teisingai atlikti neįmanoma
Patirtis
Vadinasi, saugioms treniruotėms reikalinga speciali, gerai įrengta trasa. Tokia, kad iš jos netyčia išlėkus (net ir važiuojant dideliu greičiu) nereikėtų remontuoti automobilio ar – dar blogiau – prarasti gyvybę. Tikėtis, kad aukštojo pilotažo galima išmokti važiuojant lėtai, o paskui tą patirtį pasitelkti bet kuriuo kritiniu atveju – iš esmės klaidinga. Didėjant greičiui automobilio įnoringumas taip pat didėja, esant maksimaliems režimams jo reakcija į vairuotojo veiksmus nemaloniai nuteikia kiekvieną pradedantįjį. Tokiose situacijose vairuotoją gali ištikti šokas ar sukaustyti paralyžiuojanti baimė. Trumpiau kalbant, tas, kuris lengvai mašiną valdo važiuodamas 40 km/h greičiu, bus „žalias” važiuodamas 100 km/h greičiu. Juk vairuotojas, kuris suvaldo automobilį, skriejantį 120-130 km/h greičiu, bet kokius 40 km/h greičio siurprizus gliaudo kaip riešutus.
Lengvų kelių nebūna
Rimtas kontravarinis pasirengimas reikalauja, kad vairuotojas su pasitikėjimu valdytų mašiną esant didelei greičio amplitudei. Tokių įgūdžių galima įgyti tik padedant patyrusiems instruktoriams. Geriausia naudotis nuomojama mokomąja mašina. Daugeliui šis būdas gali pasirodyti per brangus. Tačiau pigesnių nėra. Mokytis visuomet lengviau, nei iš naujo taisyti ydingus įgūdžius. Neprofesionalūs veiksmai, kuriuos vairuotojas atlieka automatiškai, anksčiau ar vėliau pateiks labai liūdną sąskaitą.
Lakūnai, net labai talentingi, taip pat studijuoja instrukcijas, mokosi skraidymo paslapčių treniruokliuose. Jų judesiai išlavinti, beveik automatizuoti. Tačiau į pirmuosius skrydžius juos išleidžia tik su instruktoriais – visus be išimties, nes svaiginamas kilpas atlikti bus galima tik įgijus daugiau patirties. Juk ir įprastų vairavimo mokyklų mokomosiose mašinose sumontuotas dubliuojantis valdymas.
Praktika
Nė vienas neakivaizdinis patarimas, net pats protingiausias, neatstoja praktiškai pademonstruoto konkrečioje situacijoje. Gyvenime vis dėlto yra dalykų, kuriuos reikia pajusti.
Jei negalime lankyti specialių kontravarinių kursų, tai bent mokykimės vadovaujami patyrusio profesionalaus instruktoriaus. Pasirinkti – galimybių begalė, o laiko ir pinigų sąnaudos – niekis, palyginti su gyvybe. Jei bent vieną kartą pavyko išvengti avarijos – išlaidos atsipirko. Kontravarinio parengimo instruktoriams svetimas nekantrumas, skubotumas ir pomėgis pelnytis iš atsitiktinių pamokėlių. Pasirinkę patirtį, pačioje savo kelio pradžioje neprisivirsime košės.