Esami ir būsimi „Mažeikių naftos” savininkai gali skaičiuoti gerokai mažesnius pelnus, jei Rusijos naftotiekių valdytoja „Transneft” pradėtų iš esmės remontuoti ką tik užlopytą „Družbos” vamzdžio atkarpą, rašo „Verslo žinios”.
Žaliavos tiekimą vamzdžiais į „Mažeikių naftą” (MN) nutraukusi avarija „Družbos” („Draugystės” – rus.) naftotiekyje gali būti tik nemalonumų pradžia. Antradienį rusų žiniasklaida citavo Rusijos gamtos apsaugos departamentą, kurio nurodymu slėgis „Družbos” naftotiekyje turi būti sumažintas penkis kartus. Avarijai skirtoje spaudos konferencijoje taip pat kalbėta, kad slėgis negali būti padidintas, kol nebus pakeisti jau keliasdešimt metų naudojami vamzdžiai.
Svarstoma, jog jau toks slėgio sumažinimas gali palikti MN be naftos. Juoba avarija buvo likviduota dar pirmadienį, tačiau lietuviška naftos gamykla žaliavos antradienį vakare dar negavo. Savo ruožtu Novopolotske, Baltarusijoje, esančios naftos perdirbimo gamyklos „Naftan” vadovybė VŽ tikino, kad pastarosiomis dienomis jie naftos tiekimo sutrikimų neturėjo. Žaliavą jie gauna tuo pat vamzdžiu kaip ir Lietuva.
Bet kuriuo atveju, jei MN tektų žaliava apsirūpinti brangesniais keliais – per Būtingę ar geležinkeliu, tai gerokai sumažintų bendrovės pelningumą. Apskaičiuota, kad jei pernai „Mažeikių nafta” visą perdirbtą naftą būtų atsigabenusi jūra, bendrovės pelnas būtų perpus mažesnis.