Parengiamieji naujosios Klaipėdos autobusų stoties rekonstrukcijos darbai artėja prie pabaigos. Neatpažįstamai pasikeitusi, jauki ir keleiviams patogi stotis senosios vietoje gali iškilti jau kitų metų vasarą.
Prieš pusę metų Savivaldybės administracijai ir specialistams buvo pristatyta naujosios stoties pastato vizija, o praėjusią savaitę Klaipėdos savivaldybės tarybos Teritorijų planavimo komiteto nariams – teritorijos detalusis planas ir transporto judėjimo schema.
Iki rugpjūčio 11 dienos vyksta viešasis detaliojo plano svarstymas. Pamatyti, kaip atrodys teritorija šalia Butkų Juzės g. 9, kur įsikūrusi rekonstrukcijos laukianti Klaipėdos autobusų stotis, ir išsakyti savo pastabas galima užsukus pas autobusų stoties viršininkę Danutę Kubilienę.
Detalusis planas koreguojamas
Pasak Klaipėdos autobusų parko (KlAP) generalinės direktorės Jelizavetos Daugininkienės, detaliojo plano derinimas – labai svarbus ir gana ilgai trunkantis rekonstrukcijos etapas. Bemaž pusę metų rengtas, su įvairiomis atsakingomis institucijomis derintas detalusis teritorijos planas komiteto svarstymui pateiktas gana greitai, o sulauktos pastabos ir pasiūlymai – natūralus darbinis procesas.
„Transporto organizavimas miesto dalyje, kur ypač judrus eismas, – labai svarbus klausimas, ir jį reikia spręsti itin atsakingai. Todėl, atsižvelgę į išsakytas pastabas, detalųjį planą koreguosime toliau ir vėl pristatysime komiteto peržiūrai”, – sakė generalinė direktorė, pastebėjusi, jog daugiausiai pastabų ir sulaukta dėl transporto organizavimo schemos.
KlAP technikos direktoriaus Gintaro Petraičio teigimu, detalusis planas rengiamas žvelgiant toli į ateitį, numatant transporto judėjimo plėtrą, kad ateityje nereikėtų teritorijos perplanuoti. Detaliuoju planu siekiama išspręsti svarbius autobusų stoties infrastruktūros klausimus – užstatymą ir transporto eismą naujomis sąlygomis.
Prieš sudedant paskutiniuosius taškus detaliajame plane, bus išnagrinėta ir Vilniaus technikos universiteto atlikta Klaipėdos transporto studija, atsižvelgta į šiai miesto daliai keliamus reikalavimus ir suderinta su šios studijos rengėjais.
Ruošiant detalųjį planą, ketinama išspręsti aktualią parkavimo problemą, išplečiant Butkų Juzės gatvėje esančią aikštelę ir įrengiant erdvią lengviesiems automobiliams statyti skirtą vietą.
Stoties projektas – rudenį
Atsižvelgiant į išsakytas nuomones, toliau tobulinama ir Klaipėdos autobusų stoties vizija. „Pagal procedūras mes neprivalėjome pristatinėti vizijos. Tačiau autobusų stotis – labai svarbus miesto objektas, todėl norėjome, kad visi besidomintys žinotų, kas bus senosios stoties vietoje”, – sakė J. Daugininkienė.
KlAP vadovai bei stoties bendrasavininkiai jau turi gana aiškią koncepciją, kaip turėtų atrodyti naujasis pastatas. Pagrindinis siekis – kad būsimoji autobusų stotis būtų moderni, funkcionali, patraukli keleiviams ir patogi čia dirbančiam personalui. Nuspręsta sukurti visiškai naują šiuolaikišką pastatą, į kurį užsukę žmonės galėtų rasti viską, ko jiems reikia.
„Autobusų stotis architektūrine prasme neturi nieko vertinga, kaip, tarkime, senoji geležinkelio stotis. Todėl teks sukurti naują šiandienos poreikius atitinkantį pastatą”, – mano J. Daugininkienė.
Kad stoties atnaujinimo darbai judėtų sparčiau, paraleliai rengiamas ir derinamas jos rekonstrukcijos projektas. Pasak J. Daugininkienės, techninį stoties projektą ir jo maketą ketinama pristatyti rugsėjo mėnesį. Tuomet seks viešas jo svarstymas. Jeigu projektui bus pritarta, naujosios stoties statybos darbai gali prasidėti dar šiais metais.
„Autobusų stotis šiuo metu iš tiesų nėra patraukli, todėl norime ją kuo greičiau sutvarkyti. Tikimės, kad kitam vasaros sezonui turėsime tikrai gražią autobusų stotį”, – sakė G. Petraitis.