Muzika televizijoje – bevertės muzikinės varžytuvės

Nors kiekviena televizija turi bent po vieną muzikinę laidą, negalėčiau pasakyti, kad jų yra daug. Jos tikrai nepatenkina visų lietuvių muzikinių skonių. Daugiau dėmesio laidų prodiuseriai skiria kaimo žmogui. Jiems rodomi sveikinimų koncertai, varžytuvės „Gero ūpo” (LTV), „Nacionalinė muzikos lyga” (LNK), „Penktadienio muzikos šou” (TV3).

Televizijose, o ir apskritai Lietuvoje, gerai muzikai skiriama itin mažai dėmesio. Laidose orientuojamasi į populiariąją muziką ir užmirštama klasikinė muzika, džiazas. Labiausiai nuskriausta lieka nekomercinė muzika. Manau, kad muzikinės varžytuvės neturi išliekamosios kultūrinės vertės. Gal po daugelio metų kam nors bus ir įdomu pasižiūrėti, kokios kovos vyko muzikiniuose ringuose, bet tik tiek.

Visai suprantama, kodėl televizijose tiek nedaug laiko aukojama muzikai. Gyvo garso koncertų ar muzikinių laidų kūrimas reikalauja milžiniškų lėšų. Nors ir kaip būtų keista, šių laidų reitingai būna gana maži, kad muzikinės laidos duotų reikiamą pelną komercinėms televizijoms. Negalima sakyti, kad muzikinės laidos visiškai nemėgstamos žiūrovų. Pavyzdžiui, jau minėtos varžytuvės yra labai populiarios tarp televizijos mėgėjų. Tačiau jos žiūrimos ne tiek dėl muzikos, o dėl vykstančios kovos tarp dviejų varžovų. Muzikantai „kaunasi” per dvikovas, stengiasi surengti kuo įspūdingesnį šou, pasitelkdami šokėjus ar vaidybos elementus, bando palenkti kuo daugiau žiūrovų į savo pusę. O laisvalaikį prie televizoriaus praleidžiantys gyventojai tik ir laukia kuo ekstravagantiškesnių vaizdų. Todėl muzikinė informacinė ar analitinė laida didelės auditorijos tikrai nepritrauktų.

Komercinės televizijos gyvena iš reklamos, kuri gaunama turint kuo didesnius reitingus. Lietuvos istorijoje vis dėlto turėjome keletą informacinių muzikinių laidų („Viskas”, „Tangorama”), bet dėl neaiškių priežasčių jos nesugebėjo pritraukti didelės auditorijos ir buvo priverstos išnykti.

Rudenį pradėsianti transliaciją „MTV Lietuva” bandys patenkinti melomanų lūkesčius. Tačiau nemanau, kad kanalas taps konkurentu komercinėms televizijoms. Televizijos auditorija bus gana siaura – jaunimas. Be to, „MTV Lietuva” žada orientuotis į britų, skandinavų pavyzdį, todėl prie rusiškos muzikos pripratusiems lietuviams šis kanalas iš pradžių bus neįprastas. Žinoma, gal naujas požiūris į muziką pakeis tautiečių muzikinius pomėgius, ir po kiek laiko naujos televizijos reitingai išaugs.

Lietuvoje tikrai yra pakankamai profesionalų ir mėgėjų muzikantų, kad būtų kuriama muzikinė laida, kurioje būtų galima supažindinti televizijos žiūrovus su atlikėjais, muzikos naujienomis. Šalyje turime daug klasikinės muzikos virtuozų, kuriuos būtina parodyti televizijos žiūrovams. Nors daugiausia televizijos ekranuose rodomi populiariosios muzikos atstovai, būtų gėda kai kuriuos jų išleisti į tarptautinius festivalius atstovauti Lietuvai.

Kalbėti apie lietuvišką roko muziką kol kas būtume galėję nedaug, tačiau dabar jaunimas savo veikla atgaivina šį stilių ir tikrai būtų ką parodyti bei leisti paklausyti televizijos žiūrovams.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Žiniasklaida su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.