Kauno miesto tarybos nariams kilo abejonių dėl viešosios įstaigos „S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas” sudaromų sandorių
Vakar Savivaldos ir ekonomikos komiteto nariai Aleksoto aerodrome susitiko su jo vadovybe ir bandė išsiaiškinti, kokios sudarytos nuomos sutartys, kuriamos vizijos.
„Paradoksas, tačiau viešoji įstaiga „S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas” kažkodėl gali be miesto Tarybos pritarimo nuomoti patalpas ir sudaryti kitus sandorius. Kitos viešosios įstaigos pirmiausia turi gauti politikų pritarimą”, – teigė Savivaldos ir ekonomikos komiteto narys Andrius Kupčinskas.
Ugniagesių ateitis neaiški
Paskutiniame miesto Tarybos posėdyje buvo išbrauktas klausimas dėl viešosios įstaigos „S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas” valdybos tvirtinimo. Politikai atkreipė dėmesį, kad jiems beveik neteikiama informacija apie šios įstaigos veiklą. Taip pat buvo suabejota, ar skaidriai naudojamas valdomas turtas.
„Teko girdėti, kad sudaromos nuomos sutartys su komercinėmis kompanijomis. Tuo tarpu čia įsikūrę ugniagesiai neranda bendros kalbos su viešosios įstaigos vadovybe. Natūralu, kad pareigūnai būgštauja dėl savo ateities”, – sakė A.Kupčinskas.
„Direktorius vienašališkų sprendimų nepriima, viskas svarstoma valdyboje. Pirmiausia – aerodromas turi tarnauti aviacijos reikmėms. Mūsų teritorijoje taip pat įsikūrę policijos ir ugniagesių atstovai bei Aleksoto seniūnija”, – tikino viešosios įstaigos direktorius Vytas Skučas.
Įsikūrusi ir metalo supirktuvė
Direktorius patvirtino, kad kelios patalpos išnuomotos ir komercinėms firmoms. S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome yra įsikūrusi ir juodojo metalo supirktuvė. „Jiems esame išnuomoję angarą ir aikštelę”, – prisipažino V.Skučas.
Miesto Tarybos narius domino ir aerodrome laikomi privatūs lėktuvai. Direktorius tvirtino, kad tokių yra 6-8, o Kauno aeroklubui priklauso dar dešimt. Apmokestinami tik oreivių pastatyti laikinieji angarai. Už kvadratinį metrą per metus tenka mokėti apie 6 litus.
Išgirdęs priekaištus, kad miesto Tarybos nepasiekia informacija apie viešosios įstaigos veiklą, V.Skučas tikino, kad nėra jokios problemos. „Kada tik paklausite, tada ir gausite visus atsakymus”, – sakė jis.
Iš Savivaldybės biudžeto viešosios įstaigos išlaikymui per metus skiriama 100 tūkstančių litų.
Nekonkreti vizija
Viešosios įstaigos vadovas vakar politikams pristatė detalųjį planą, kuriame aerodromo teritorija suskaidyta į atskiras zonas, reglamentuojančias galimą veiklą. V.Skučas pripažino, kad jų veiksmus riboja ir Kultūros paveldo departamento reikalavimai. Išgirdęs konkrečius klausimus, ką vienoje ar kitoje zonoje būtų galima sukurti, direktorius siūlė nesigilinti į detales.
Tai užkliuvo Kauno mero pirmajam pavaduotojui Antanui Balučiui, nes jau ne pirmus metus Aleksote kuriamos įvairios vizijos, tačiau niekas nevyksta. „Reikia planuoti, kas konkrečiai bus įkurta vienoje ar kitoje vietoje”, – teigė vicemeras.
Vakarykščiame susitikime kalbėta ir apie jau ne pirmus metus kuriamą „Technopolio” viziją. Paaiškėjo, kad toje vietoje, kur turėtų būti įgyvendintas šis ne vieno šimto milijonų litų investicijų pareikalausiantis projektas, numatyta rekreacinė teritorija.
Užkliuvo triukšmas
A.Balutis teigė sulaukiantis nemažai gyventojų skundų, kad lėktuvai skraido virš jų namų stogų. „Žmonės skundžiasi, kad paskambinę į Aleksoto aerodromą išgirsta replikas, kad nėra gražesnės muzikos už lėktuvų griausmą”, – sakė vicemeras.
Tačiau viešosios įstaigos direktorius šiuos priekaištus atmetė. Jo teigimu, visi akrobatiniai skrydžiai vykdomi pagal patvirtintą tvarką ir už aerodromo erdvės lakūnai neišskrenda.