Laimingos e-kelionės!

Elektroninės paslaugos aviacijos verslo srityje: vakar, šiandien, rytoj

Anksčiau, keliaujant žirgais ar pėsčiomis, kelionė iš vieno miesto į kitą galėjo užtrukti ir keletą savaičių ar net mėnesių. Atsiradus automobiliams, savaitės virto dienomis ir valandomis, o lėktuvų atsiradimas pasaulyje sukėlė tikrą ažiotažą, nes nukeliauti per vandenyną net iš Europos į Ameriką tapo įmanoma vos per kelias valandas.

Naujosios technologijos didina greitį

Šį procesą dar labiau paspartino interneto tinklo ir naujųjų technologijų plėtra, kuri netolimoje ateityje užtikrins, kad vos atvykusiems į oro uostą keleiviams nereikėtų laukti eilėse, nes užsiregistravę skrydžiui internetu jie galės sėsti tiesiai į lėktuvą.

Interneto tinklo plėtra lemia daugybę esminių pokyčių visose mūsų gyvenimo srityse, keičia mūsų darbo, verslo, mokymosi, laisvalaikio, bendravimo sąlygas ir principus. Remiantis pasauline statistika, 2006 metais daugiau kaip milijardas gyventojų visame pasaulyje naudojasi internetu. Lietuvos Statistikos departamento duomenimis, pernai internetu naudojosi 34,3 proc. Lietuvos gyventojų. Dažniausiai Lietuvoje internetu naudojamasi ryšiams palaikyti, ieškant informacijos apie prekes ir paslaugas, taip pat naudojamasi interneto paslaugomis, susijusiomis su švietimu ir mokymu.

Itin sparti interneto tinklo plėtra, jo naudojimo mastas visame pasaulyje ir naujųjų technologijų pažanga pakoregavo daugelio kompanijų veiklos principus bei verslo praktiką.

Internetas ir aviacija

Interneto įtakos neišvengė ir aviacijos rinka. Visaapimantis interneto tinklas ir elektroninės komercijos užuomazgos daugelį aviakompanijų privertė peržiūrėti savo paslaugas bei ieškoti būdų, kaip informacinių technologijų siūlomas galimybes pritaikyti verslui plėsti.

Viena iš pirmųjų dalį savo verslo, o tiksliau – prekybą aviabilietais, į elektroninę erdvę perkėlė aviakompanija „Alaska Airlines”. Ji pirmą elektroninį lėktuvo bilietą pardavė 1995 metais.

Nuo jos nedaug teatsiliko kita elektroninių aviabilietų pradininkė – aviakompanija „British Airways”, paskutiniame dvidešimto amžiaus dešimtmetyje nusprendusi pakeisti paslaugų teikimo koncepciją ir tapti virtuali. 1997-aisiais aviakompanija „British Airways” pirma pasaulyje savo tinklalapyje ba.com sukūrė internetinę aviabilietų rezervavimo sistemą.

Dabar interneto svetainėje ba.com prieš skrydį apsilanko daugiau nei ketvirtadalis „British Airways” keleivių. Per savaitę šis tinklalapis sulaukia apie 1.5 mln. lankytojų, per metus – daugiau nei 60 milijonų. Tai yra dvigubai daugiau nei skrendančiųjų „British Airways” lėktuvais. Tad šis faktas rodo, kad elektroninės aviakompanijų paslaugos iš tiesų yra paklausios – vis daugiau keleivių naudojasi galimybe greitai ir paprastai įsigyti bilietą skrydžiui lėktuvu bei užsisakyti papildomas paslaugas.

Virtualūs biurai

Aviakompanijų atstovai kaip pagrindinę priežastį, kodėl keleivis turėtų rinktis elektroninį bilietą, įvardija galimybę labai greitai ir paprastai jį įsigyti.

Aviakompanijos „British Airways” pardavimų ir marketingo vadovė Lietuvoje Rasa Barisienė mini ir dar keletą elektroninio bilieto pranašumų. Pasak jos, įsigijus elektroninį bilietą, popierinis bilietas tampa nereikalingas, taigi keleivis bilieto nepames, jo niekas negalės pavogti, nereikės mokėti už pamesto bilieto keitimą nauju, taip pat papildomai mokėti už bilieto pristatymą, nes bilietas yra atsiunčiamas elektroniniu paštu. Vienintelis dalykas, kurį keleivis privalo prisiminti – tai aviabilieto rezervavimo numeris. Be to, kas yra labai aktualu, įsigiję aviakompanijos „British Airways” elektroninį bilietą, keleiviai turi galimybę pasikeisti skrydžio laiką, klasę, kryptį likus vos 30 minučių iki skrydžio.

Virtualius biurus įsteigusios aviakompanijos klientams siūlo ir daugiau elektroninių paslaugų. Pavyzdžiui, apsilankę specialioje virtualaus ba.com biuro skiltyje „Savitarna” (angl. „Manage my booking”), aviakompanijos „British Airways” klientai gali peržiūrėti tikslų kelionės maršrutą, pasitikrinti leidžiamą bagažo svorį ar peržiūrėti draudžiamų vežti daiktų sąrašą, palyginti bilietų kainas skirtingomis dienomis ir sužinoti skrydžio laiko ar lėktuvo atvykimo pakeitimus. Aviakompanijos „British Airways” elektroninio bilieto savininkui taip pat suteikiama galimybė internetu užsisakyti pageidaujamą maistą skrendant, elektroniniu paštu persiųsti skrydžio detales draugui ar verslo partneriui, rezervuoti viešbutį ar išsinuomoti automobilį.

Elektroninių bilietų turėtojai taip pat taupo laiką oro uoste, jiems nereikia stovėti eilėje norint užsiregistruoti skrydžiui. Pavyzdžiui, aviakompanijos „British Airways” keleiviai tai gali padaryti dar būdami namie, darbe ar bet kurioje kitoje interneto prieigą turinčioje vietoje, jiems tereikia apsilankyti interneto svetainėje ba.com likus 24 val. iki lėktuvo kilimo.

Keleiviai taip pat gali išsirinkti vietą, kurioje norėtų sėdėti skrisdami. Tiesa, įsėdimo kupono iš Vilniaus į Londoną skrendantys keleiviai dar negali atsispausdinti patys, bet iki 2007-ųjų kovo šis klausimas tikrai bus išspręstas. Tuomet atvykęs su jau atspausdintu įsėdimo kuponu keleivis gerokai mažiau laiko sugaiš oro uoste – jam tereikės priduoti bagažą ir eiti tiesiai link Pasų kontrolės punkto.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.