Trečiadienį Palangoje prasideda septintasis „Horn Grand Prix” 1003 km lenktynių maratonas
Jau poryt šalies automobilių sporto mėgėjų dėmesį prikaustys kurortiniu įkarščiu alsuojanti Palanga. Trečiadienio popietę čia prasideda tradicinės bendrovės „PromoSporto” rengiamos „Horn Grand Prix” 1003 kilometrų lenktynės, kurias daugelis automobilių sporto mėgėjų pagrįstai įvardija kaip didžiausią ir prestižiškiausią Baltijos šalyse automobilių sporto festivalį.
Nauji rekordai
„Džiugu, kad susidomėjimas šiomis lenktynėmis kasmet auga, – jų išvakarėse kalbėjo vienas renginio organizatorių, „PromoSporto” direktoriaus pavaduotojas Darius Grinbergas. – Tą liudija ir nuolat didėjantis dalyvių skaičius. Pirmaisiais metais ekipų skaičius neperkopdavo dviejų dešimčių, šiemet paraiškas dalyvauti šiose lenktynėse jau pateikė net 43 komandos. Palygindamas priminsiu, jog pernai 37 komandų, dalyvavusių lenktynėse, skaičių buvome linkę laikyti rekordiniu. Tačiau šiemet mūsų lūkesčius lenktynininkai pranoko. Tikimės, jog renginys patiks ne tik sportininkams, bet ir gausiems žiūrovams, kurių laukia itin platus lenktynių organizatorių bei renginio partnerių siūlomas pramogų spektras”.
Beje, viena iš lenktynių partnerių, bendrovė „FlyLAL”, pateikė itin smagią staigmeną lenktynių mėgėjams. Liepos 29-ąją skrydis iš Vilniaus į Palangą bei grįžimas atgal liepos 30-osios ryte kainuoja tik 199 litus (kaina su visais mokesčiais už skrydį į abi puses). Pasinaudoję šiuo pasiūlymu sirgaliai į Palangą atskristų pusę aštuonių ryte, pažiūrėtų lenktynes bei po jų vyksiantį koncertą, o kitą rytą būtų parskraidinti į sostinę.
Varžysis visi pajėgiausieji
„Porsche 996 GT3”, paženklintu pirmuoju starto numeriu, startuos pernykščiai šių lenktynių nugalėtojai – daugkartinis šalies žiedinių lenktynių čempionas Egidijus Dapšas ir broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai. Daugelis šį „Snaigės-Kautros” komandos ekipažą ir šiemet laiko vienu favoritų.
Didžiausią konkurenciją jiems turėtų sudaryti ne mažiau galingą „Porsche 911 GT3” į 1003 kilometrų lenktynių startą atsigabensianti „Kauno grūdų” komanda, kurios sudėtyje – pats bendrovės vadovas Tautvydas Barštys, daugiausia kartų šį žiedo maratoną laimėjęs Vytautas Venckūnas bei dar du profesionalūs sportininkai – Deividas Jocius ir Linas Adomavičius.
Apskritai šiųmetes lenktynes galima laikyti „Porsche” fiesta. Be jau minėtų komandų, šios markės įvairių modifikacijų automobilius vairuos ir „Porsche 82” vardu pasivadinusi ekipa, kurios sudėtyje – Giedrius Barysas, Audrius Žiugžda ir Titas Sereika.
„Porsche 996 GT3” vairuos ir „Topo Centro” komanda, po kurios vėliava susibūrė šio buities technikos bei elektronikos prekybos tinklo savininkai Aurelijus Rusteika, Giedrius Tomas Jarmalavičius bei verslininkas Arūnas Bartusevičius.
Dar vieną „Porsche 944 turbo S” vairuos „Hoptransa-Runika-Toveros sporto” jungtinė komanda – Aivaras Pyragius, Darius Brazdžionis ir Ramūnas Fetingis.
Ambicijų nestokoja vairuojantieji ne tik „Porsche” automobilius. Lenktynėse matysime įvairių modifikacijų „Mitsubishi”, „Subaru”, „Alfa Romeo”, „Toyota”, VW bei daug kitų specialiai šioms lenktynėms parengtų automobilių. „Adampolis-Racing team” komandos sportininkai tradiciškai vairuos ir „Kit Car” tipo automobilius, tačiau šios lenktynės jiems gali būti paskutinės. Mat varžybų organizatoriai, jau galvodami apie kitų metų bei dar tolesnę šių garsių lenktynių perspektyvą, žada nebeleisti dalyvauti lenktynėse sportininkų, vairuojančių FIA klasifikaciją atitinkančių C, CN bei panašių į juos automobilių (t.y. sportinių prototipų – dviviečių automobilių su atviru ar uždaru kėbulu).
Kvotų nebus?
Kaip ir praėjusiais metais, „Horn Grand Prix” 1003 kilometrų lenktynių organizatoriai šįkart rimtai svarstė, riboti ar ne automobilių skaičių, kurie 10 valandų turėtų grumtis 2994 metrų ilgio trasoje. Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) specialistų skaičiavimais, maksimalus bolidų skaičius, galintis vienu metu greitai ir saugiai judėti šiame improvizuotame žiede tėra 38. Taigi šiais metais bent 5 ekipažams tektų pasitraukti iš kovos jos net nepradėjus.
Tačiau „PromoSporto” strategas ir žiedo maratono sumanytojas Darius Jonušis atkreipė dėmesį, kad visose ankstesnėse lenktynėse jau po pirmosios varžybų valandos dėl įvairių gedimų ar smulkių avarijų dalyvių sumažėja ir trasoje nebūna pernelyg ankšta. Juo labiau kad teisėjai lig šiol pakankamai sėkmingai kontroliuodavo sportininkų kovas, o ir šie patys važiuodami akivaizdžiai lėtesniais automobiliais nebandydavo kliudyti tarpusavyje grumtis greitesniems kolegoms. Tikimasi, kad sveikas protas ir šįkart neužleis vietos emocijoms, todėl startuoti galės visi techninės komisijos barjerą įveikę ekipažai.
Beje, šiemet dar rimtesnę konkurenciją lietuviams ketina sudaryti trys užsieniečių komandos, atvykstančios iš Vokietijos, Suomijos ir Latvijos, atsivežančios galingus, specialiai šioms lenktynėms parengtus automobilius.
Kadangi ne visi gali pretenduoti į absoliutaus nugalėtojo titulą, lenktynių partneris AB „Ventus Nafta” įsteigė prizą, kuris turėtų pradžiuginti visų pagal automobilių galingumą suskirstytų klasių nugalėtojus. Jų laukia rėmėjo kompensacija už lenktynėse sunaudotus degalus.
„Horn Grand Prix” lenktynių istorijos štrichai
Pirmosiose 1003 km lenktynėse Palangoje 2000 metais dalyvavo 18 automobilių. 2004 metais komandų skaičius pasiekė 34. 2005 metais – 37. 2006 metais kol kas užregistruotas rekordinis ekipų skaičius – 43.
Nuo 2000 metų lenktynėse dalyvavo Lietuvos, Latvijos, Estijos, Rusijos, Švedijos, Suomijos ir Danijos lenktynininkai. Šiemet pirmą kartą trasoje matysime ir Vokietijos atstovus.
Lenktynininkai 1003 km distanciją (įskaitant kuro papildymus, vairuotojų pasikeitimą, padangų keitimą ir remonto darbus) įveikė: 2000 m. – per 10 val. 02 min., 2001 m. – per 8 val. 52 min., 2002 m. – per 9 val. 20 min., 2003 m. – per 9 val. 22 min., 2004 m. – per 9 val. 20 min., 2005 m. – per 10 val. 00 min.
2005 metais 37 automobiliai lenktynių metu sunaudojo 11 040 litrų degalų. Galingiausi lenktynių automobiliai naudoja 30-50 litrų benzino 100 km kelio. Didžiausia leidžiama kuro bako talpa – 120 litrų.
„Horn Grand Prix” 1003 km lenktynių 1 rato (2994 metrų) įveikimo rekordas – 1 min. 20,738 sek. Tokį rezultatą 2004 m. automobiliu „Porsche GT3 Cup” pasiekė „DAL-Snaigės” komandos narys Alfredas Kudla, jau turintis du šių lenktynių nugalėtojo titulus.
2005 metais lenktynių trasa buvo modifikuota, tad vienas ratas pernai buvo įveikiamas per 1 min. 25,007 sek. (vidutinis greitis – 126,794 km/val.). Kvalifikacinių lenktynių metu šį rezultatą pasiekė „Adampolio Mobil Racing Team” su „AGM KIT Car” automobiliu.
TV transliacijai naudojama kilnojamoji lenktynių partnerio TV3 stotis, kuri žiūrovams pateikia vaizdą iš devynių kamerų. Greta trasos bus įrengti du vaizdo ekranai.
Rekordinis dalyvių būrys atsiveža ir palaikymo komandas. Planuojama, kad iš viso greta trasos esančioje techninio aptarnavimo zonoje bus apie 600 lenktynininkų, mechanikų ir komandų vadovų, drauge su jais laukiama atvykstant daugiau nei 3000 sportininkų ir techninio personalo artimųjų. Tad vien tiesiogiai su lenktynėmis susijusių žmonių bus beveik pusketvirto tūkstančio.
Varžybose teisėjaus 50 teisėjų, trasą aptarnauja maždaug 300 žmonių.
2994 metrų ilgio trasą, kuria sportininkai šeštadienį turės apsukti 335 ratus, juos 2 kilometrai metalinių tvorų, trasos apsaugai bus panaudota 10 kilometrų „stop” juostos, trasos atitvarams įrengti bus išdėliota 200 betoninių pamatinių blokų.