Suvalkijos sostinė po kelerių metų gali tapti vienu avaringiausių miestų, bet išsikviesti policijos pareigūnus į nelaimės vietą bus sunku
Šiemet avaringumas Marijampolėje, palyginti su praėjusiais metais, pašoko 18 proc., o žmonių, atsakingų už kelių eismo taisyklių laikymąsi, nuolat mažėja. Trūksta ir kitų pareigūnų.
Marijampolės policijos komisariato viršininkas Kęstutis Kalinauskas padėtį vadina katastrofiška. Pasak jo, šiuo metu komisariate laisvi 32 etatai. Iš jų 11 – viešojoje policijoje. „Darbuotojų mums mirtinai trūksta, bet niekas nenori dirbti tokio darbo”, – teigė komisaras. Anot Kalinausko, labiausiai trūksta į nusikaltimų bei nelaimių vietas važiuojančių policijos tyrėjų.
Kriminalinėje policijoje – net 16 laisvų etatų. Kalinauskas apgailestauja, kad policijos įstaigoms per mažai žemesniosios ir viduriniosios grandies specialistų parengia Mykolo Romerio universitetas, ir tikina daug vilčių dedąs į Klaipėdos policijos mokyklą. Tačiau kol ji išleis pirmuosius specialistus, praeis keleri metai.
„Darbuotojų mums reikia dabar. Ieškojome per darbo biržą, bet per porą metų į trijų mėnesių persikvalifikavimo kursus iš visų besikreipusių asmenų tegalėjome pasiųsti tris moteris. Kiti netiko dėl amžiaus cenzo ar sveikatos sutrikimų”, – teigė policijos komisariato viršininkas.
Kalinausko nuomone, tai, kad policijos patruliai retai pasirodo miesto gatvėse, nėra pagrindinė avaringumo didėjimo priežastis. Daug įtakos turi ir vairavimo kultūros stoka, eismo sąlygos mieste.
Marijampolės policijos komisariato viršininko tvirtinimu, dėl labai intensyvaus transporto eismo net pagrindinėse miesto gatvėse negalima įrengti „gulinčių policininkų” ar saugumo salelių prie pėsčiųjų perėjų, nes tai tik dar labiau paralyžiuotų eismą miesto centre.
Kalinauskas minėjo ir kitas priežastis, galinčias daryti įtaką avaringumui, pavyzdžiui, vakarais per vėlai įjungiamas ir rytais per anksti išjungiamas miesto gatvių apšvietimas. Dėl to pavojingiausiu prieblandos metu gatvėse būna tamsu. Mieste trūksta automobilių stovėjimo aikštelių, kai kuriuose miesto kvartaluose būtina keisti transporto eismo schemas.
„Nemanyčiau, kad padėtis mieste tokia jau bloga”, – per tarybos posėdį išklausęs komisaro skundus apibendrino Marijampolės savivaldybės meras Vidmantas Brazys. Jis taip ir nepažadėjo, kad valdininkai į pastabas nors kiek atsižvelgs.