Laivai švartuosis naujose prieplaukose

Nemune ir Kauno mariose kuriama infrastruktūra siekiama atgaivinti keleivinę laivininkystę

Pagal patvirtintą grafiką iki lapkričio Kauno mariose ir Nemune turėtų būti rekonstruotos 7 ir pastatyta 12 naujų prieplaukų.

„Mūsų brigada dar apie mėnesį turėtų dirbti prie Kauno marių. Vėliau persikelsime prie Vytauto bažnyčios”, – teigė vakar kalbintas bendrovės „Kamesta” techninis darbuotojas Andrius Šumskas.

Sunkiausia dirbti per karštį

Kauno marių prieplaukoje darbininkai pluša jau apie mėnesį. Krantinėje daromi specialūs nusileidimai prie vandens.

„Darbų liko ne tiek jau daug. Su šiuolaikine technika nėra jokių neįveikiamų kliūčių. Sunkiausia dirbti per karštį. Ryte dar šiek tiek lengviau, tačiau vėliau čia ypatingai karšta”, – teigė A.Šumskas.

Bendrovės „Kamesta” statybininkai rengiasi tvarkyti ir šalia Vytauto bažnyčios esančią prieplauką. „Ten mūsų laukia lengvesni darbai. Statysime suoliukus, tvoreles, įrengsime apšvietimą”, – sakė bendrovės atstovai.

Šios dvi prieplaukos – tai tik nedidelė net 13 savivaldybių apimančio projekto dalis. „Prieplaukos ne tik bus statomos ir rekonstruojamos. Taip pat bus rūpinamasi jų technine priežiūra, rinkodara ir kitais dalykais. Tikimės, kad lapkritį darbai bus baigti”, – teigė Valstybinio turizmo departamento Turizmo infrastruktūros plėtros skyriaus vedėja Lina Matulevičiūtė. Šiam tikslui iš PHARE fondo skirta 7 milijonai litų.

Prisideda ir Savivaldybės

Prieš trejus metus Valstybinio turizmo departamento iniciatyva atlikta galimybių studija, kurioje siekta išsiaiškinti, ko labiausiai trūksta plėtojant vandens turizmą. Konsultavę užsienio ekspertai pirmiausiai patarė pasirūpinti prieplaukomis. Vėliau tikimasi sulaukti ir privačių verslininkų. Jie galėtų šalia prieplaukų statyti kavines, imtis kitų paslaugų verslo.

Be jau minėtų Kauno marių ir šalia Vytauto bažnyčios esančių prieplaukų, Kauno rajone pradėti tvirtinti Vilkijos ir Zapyškio prieplaukų pylimai. Valstybinės įmonės „Vidaus vandens kelių direkcija” specialistų teigimu, stacionarių keleivinių prieplaukų statybai pradėta rengtis Birštone, Alytuje ir Druskininkuose.

Valstybinio turizmo departamento atstovai atkreipė dėmesį, kad įgyvendinant šį projektą aktyviai dalyvauja ir savivaldybės.

Kuriami ambicingi planai

„Mūsų įmonė kurdama strateginius tikslus vadovaujasi šiemet patvirtinta galimybių studija „Kompleksinis vidaus vandens kelio Nemunu ir Kuršių mariomis sutvarkymas, pritaikant krovininei ir keleivinei laivybai”. Esame numatę rekonstruoti Kauno, Uostadvario, Raudonės keleivines prieplaukas”, – sakė valstybinės įmonės „Vidaus vandens kelių direkcija” vadovas Gintautas Labanauskas.

Šie darbai finansuojami iš Europos Sąjungos ir biudžeto. „Iki šiol buvo susidariusi nenormali situacija. Nemune plaukioja labai mažai laivų, tačiau realiai jiems nebuvo sukurta infrastruktūra. Iš karto visko nepastatysime. Kol kas galime tik pasvajoti apie specialias degalines. Tačiau bent jau laivai galės švartuotis prie normalių krantinių. Esu įsitikinęs, kad kai bus įrengtos prieplaukos, Nemune padaugės laivų”, – sakė G.Labanauskas.

Jo teigimu, Valstybinio turizmo departamento inicijuotas projektas – tai tik darbų pradžia. Iki 2015-ųjų yra numatyta įrengti ir rekonstruoti ne vieną dešimtį prieplaukų Nemune ir Kuršių mariose.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.