Dviračių takas izoliavo giruliškius

Valdininkai gūžčioja pečiais nesuprasdami, kokiu būdu iš dar 2000 metais patvirtinto dokumento išgaravo trylika sklypų vienijanti sodų bendrija „Diana-2”.

Dėl šios priežasties prieš metus rekonstravus nuo vasaros estrados iki geležinkelio pervažos Giruliuose vingiuojantį pėsčiųjų ir dviračių taką, neliko nė vienos gatvės, vedančios sodų link.

Prašymui nepritarė

Kai 1982 metais Giruliuose, šalia geležinkelio pervažos buvo įkurta sodų bendrija „Diana-2”, jos nariai dvidešimt metų į savo teritoriją patekdavo lygiagrečiai bėgiams prasidedančia ir į miško gilumą vedančia Vasarotojų gatve.

Tačiau prieš metu situacija pasikeitė: sodininkai sako, kad dviratininkams atidavus vienintelį į jų sklypus vedusį kelią ir apribojus judėjimą automobiliais, jie tapo šios naujos tvarkos įkaitais.

„Dar iki dviračių tako rekonstrukcijos praėjusią vasarą kreipėmės į miesto Savivaldybę prašydami, kad beveik kilometro ilgio gatvės atkarpa būtų praplatinta arba būtų įrengti automobiliams leidžiantys važiuoti kelio ženklai. Deja, sulaukėme Savivaldybės administracijos Transporto tarnybos rašto, kad mūsų prašymui nepritarta. Tiesa, užsiminta, jog bus paruoštas raštas bendrovei „Lietuvos geležinkeliai” dėl galimybės įrengti kitą įvažiavimo kelią į mūsų sodų bendriją, tačiau iki šiol niekas nėra pajudėję”,- pasakojo Stanislovas Girdvainis.

Jam antrinęs Bronislovas Vitkevičius teigė, kad prie gatvės, miesto valdžios valia paverstos dviračių taku, stovi ženklai, draudžiantis automobilių eismą: „Kaip gi iki mūsų sklypų turi atvažiuoti greitoji pagalba, ugniagesiai, komunalines paslaugas teikiančios transporto priemonės? Juk jokio kito kelio nėra!”

Sodininkų teigimu, tarp kasdien tuo taku pravažiuojančių šimtų dviratininkų atsiranda vienas kitas, kuris, išvydęs savo namų link automobiliais riedančius vietinius gyventojus, sukelia konfliktines situacijas.

„Yra jau ir dviratį po mašina numetę, ir apspjaudę, ir špygas bei kitokias pirštų kombinacijas parodę. Mes suprantame dviratininkų pasipiktinimą – juk jie mato ženklus, įrodančius, kad tai – dviračių takas. O ką mums daryti – išmokti skraidyti?” – neslėpė pasipiktinimo giruliškiai.

Takas virto… taku

Saulius Gudavičius, Klaipėdos savivaldybės administracijos Transporto tarnybos vedėjas, stebėjosi sužinojęs apie sodų bendrijos „Diana-2” narių bėdas: „Net nežinau, kaip čia galėjo atsitikti, bet gatvė dviračių taku Giruliuose tapo greičiausiai todėl, kad jokia šalia esanti gyvenvietė brėžiniuose net nebuvo nurodyta…”

Dar 2000 metais patvirtintoje Klaipėdos dviračių transporto infrastruktūros išvystymo schemoje numatytą magistralinį dviratininkų taką, ateityje turintį sujungti pietinius gyvenamuosius kvartalus su Girulių paplūdimiais, braižė bendrovės „Pamario projektai” specialistai.

Architektė Lolita Nemikšytė apie tako atkarpą Giruliuose kalbėjo lakoniškai: „Nėra ten jokios problemos. Ir jokių projektavimo klaidų mes nepadarėme”.

Kaip gi Vasarotojų gatvė virto taku ir kodėl schemoje nebuvo nurodyta gyvenvietė? „Mes tik rekonstravom taką ji praplatindami ir numatydami apšvietimą. Jokios gatvės nesunaikinom, nes jos ten nebuvo. Ten ir anksčiau buvo dviračių takas, tik visas duobėtas.”

Sprendimas – šį mėnesį

Architektės teigimu, Girulių sodininkams rengiamame naujajame Klaipėdos miesto bendrajame plane numatytos geros naujienos.

„Giruliuose numatyta perspektyvinė gatvė. Ji sujungs Labrenciškes ir antrąją Melnragę, kirsdama geležinkelį. Tokiu būdu, matyt, ir atsiras naujas privažiavimo kelias prie sodų bendrijos „Diana-2”, – sakė „Pamario projektų” atstovė.

Savo ruožtu Savivaldybės administracijos Transporto tarnybos vedėjas S. Gudavičius pažymėjo, kad sodininkų problema po metų pertraukos svarstoma vėl. Po to, kai žmonės kreipėsi pagalbos į Seimo narį Vytautą Grubliauską bei žurnalistus, susisiekimo Giruliuose klausimas įtrauktas į trečiadienį posėdžiavusios Saugaus eismo komisijos darbotvarkę.

Savivaldybės administracijos Miesto ūkio departamento direktorius Alfonsas Šimkus pažymėjo, kad Saugaus eismo komisija sprendimo dėl sodų bendrijos „Diana-2” nepriėmė ir šįkart.

„Kadangi mano siūlytas variantas padalinti esamą dviračių taką balta juosta į dvi dalis, pasirūpinant ir dviratininkų, ir automobiliais važiuojančių sodininkų saugumu, nepasitvirtino, reikia dar galvoti. Važiuosime dar kartą į vietą, žiūrėsime. Manau, per dvi tris savaites ši problema bus išspręsta. Gal reikės naują projektavimo sąvadą daryti, kad takas būtų praplatintas labiau”, – pažadėjo Miesto ūkio departamento vadovas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.