Ramaus poilsio Kuršių nerijoje ieškojusios užsienio turistės į namus Maskvoje parsiveš tik sugadintų atostogų kartėlį.
Su vaikais mėnesį laiko Juodkrantėje susiruošusios atostogauti rusės žada kreiptis į teismą ir reikalauti iš jų kelionę organizavusios uostamiesčio bendrovės atlyginti patirtą žalą.
Maža to, viešnios apie patirtas nemalonias atostogų Lietuvoje staigmenas informavo Turizmo departamentą prie Ūkio ministerijos, kuris ėmėsi tirti jų skundą.
Tuo tarpu kelionę rusėms organizavusios įmonės vadovas nepatenkintas klientes priskiria „profesionalių vartotojų” kategorijai – esą jos tik kabinėjasi prie smulkmenų.
Atsidūrė statybose
Su trimis mažamečiais vaikais į mūsų šalį pailsėti atvykusios rusės pasakojo poilsį Kuršių nerijoje ėmusios planuoti prieš pusmetį. Pasirašydamos sutartį su Maskvoje veikiančia firma „Balturas”, pageidavo atostogauti ramioje vietoje.
„Balturo” partneris Lietuvoje – bendrovė „Poilsis pajūryje” – išrinko mums viešbutį Juodkrantėje „Kuršių kiemas”. Tačiau kai birželio 18-ąją atvykome, papuolėme ne į ramią ir tykią poilsiui su vaikais skirtą aplinką, bet į statybų aikštelę”, – „Vakarų ekspresui” pasakojo maskvietė Kristina Prybil.
Nepasitenkinimą viešnios iš Rusijos pailiustravo ir savo pačių padarytu vaizdo įrašu.
Už vietą – 2 200 eurų
Po to, kai moterys savo pretenzijas išreiškė bendrovės „Poilsis pajūryje” atstovui, šis turistėms pasiūlė persikelti į kitą viešbutį Nidoje. Šioje vietoje galima būtų dėti tašką, jeigu ne dar vienas užsienietėms paruoštas nemalonus siurprizas.
„Kadangi pagal sutartį Kuršių nerijoje mes ilsėsimės iki liepos 16-osios, firma „Poilsis pajūryje” siūlo mums du variantus: arba grįžti į Juokdrantę, nes ten statybos jau neva užkonservuotos, arba už poilsį Nidoje primokėti, mat viešbučio „Tylos slėnis” kainos didesnės nei „Kuršių kieme”, – piktinosi rusės.
Anot jų, už kambarius su virtuvėlėmis Juodkrantėje jos sumokėjo nemažą sumą – kiekvienai šeimai keturių savaičių poilsis, be maitinimo, kelionės į Lietuvą išlaidų ir vizų, kainavo po 2 200 eurų (beveik 8 tūkst. Lt). Užsienietės klausia, kodėl gi jos priverstos su trimis vaikais, kurių vienam – vos aštuoni mėnesiai, o kitam – metukai, migruoti iš vieno miesto į kitą, aiškintis ir nervintis?
„Su bendrovės „Poilsis pajūryje” atstovu Edmundu nesusikalbame. Mums susidarė įspūdis, kad firmai buvo svarbu tik paimti iš mūsų pinigus. Pirmą kartą atvykusios atostogauti į Lietuvą, deklaruojančioje siekį pritraukti kuo daugiau užsienio turistų, esame apgautos ir pažemintos.”
Nemato problemos
Klaipėdoje veikiančioje bendrovės „Poilsis pajūryje” direktorius Edmundas Kevišas maskviečių pretenzijas vadina pernelyg išpūstomis.
Jo teigimu, turistės tiesiog dramatizuoja situaciją: „Žinote, Rusijoje yra daug žmonių, priskiriamų profesionalių vartotojų, kurie kabinėjasi prie bet kokios smulkmenos, kategorijai. Jų tikslas – atvažiuoti, o po to kreiptis į teismą – esą jiems pagal sutartį nesuteiktos žadėtas komfortas. Rusijoje veikiantys kelionių organizatoriai net ėmė traukti tokių turistų pavardes į specialius juoduosius sąrašus.”
Lyg pagrįsdamas savo žodžius, E. Kevišas ragino patiems žurnalistams apžiūrėti viešbutį „Kuršių kiemas” Juodkrantėje. Atvykę išvydome užkonservuotus nebaigtus darbus, sutvarkytą kiemą. Jokio triukšmo ir dulkių, tik prastokas vaizdas.
„Kuršių kiemo” direktorius Viktoras Valceris patikino, kad statybos darbai pradėti dar 2005-ųjų rudenį ir turėjo būti užbaigti iki šio vasaros sezono pradžios. Deja, statybininkai valgyklos, registracijos ir biliardinės patalpų laiku įrengti nespėjo.
Pasak jo, išskyrus minėtas maskvietes, kiti viešbutyje su vaikais poilsiaujantys žmonės nesiskundė.
Į teismą ir ligoninę
Savo ruožtu Odincovų ir Pribyl šeimos tvirtina, kad nors pirmoji kelionė į Lietuvą ir nepavyko, jie čia dar sugrįš.
„Aišku, negali būti jokių kalbų, kad mes rinksimės tuos pačius kelionių organizatorius. Su jais mes žadame susitikti tik Maskvos teisme. Juk, be patirtų nemalonumų, grįžus namo, dar teks gultis į ligoninę, nes po tų statybų Nidos medikai vaikeliui įtarė astmos priepuolį”, – guodėsi K. Pribyl.
Bendrovės „Poilsis pajūryje” direktorius E. Kevišas į turisčių grasinimus teismais reagavo ramiai: „Mes dirbame nuo 1998 metų. Kasmet į Lietuvą atvežame tūkstančius turistų iš Maskvos. Per visą šį laiką bylinėjomės teisme tris kartus ir nė karto nepralaimėjome.”
Atsiprašė
Abi puses išklausiusi Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila” direktorė Regina Kondraškina mūsų dienraščiui prisipažino per šešerius metus pirmąkart susidurianti su turistų nepasitenkinimu viešbučiais.
„Kiekvienas į Lietuvą atvažiavęs žmogus turi rasti komfortą. Mums brangus kiekvienas turistas. Aišku, suklysti gali kiekvienas, tik ne visi savo klaidas pripažįsta. Aš tik noriu jūsų atsiprašyti už visus patirtus nemalonumus”,- maskvietėms sakė R. Kondraškina, po jų pasakojimo apie savo bėdas sunkiai tramdžiusi ašaras.
Po to atsiprašymo žodžiai nuskambėjo ir iš bendrovės „Poilsis pajūryje” vadovo lūpų.
Artimiausiu metu turėtų paaiškėti ir Turizmo departamento verdiktas. Įstaigos atstovė Laima Degutienė pranešė, kad maskviečių skundas yra gautas ir bus nagrinėjamas.
Panašia situacija turėjau Druskininkų „Svečių namuose”. Atvažiavau į Druskininkus penktadieni, svajodamas pailsėti savaitgali, pagrybauti, pauogauti ir t.t. 16.00 žsisakėm kambarius „Svečių namuose”. Vakare buvo kažkoks baras iki 23.00 miegoti priejom apie 01.00, ryte svajojau pamiegoti bent iki 11.00. Koks buvo mano nustebimas kai 08.30 pabudau nuo grežiamos mūrinės sienos garso, po to įsijungė „zeimeris” ir prasidėjo statybų „simfonija”. Tolymesnio poilsio šioje ystaigoje mes atsisakėme ir likusi šeštadieni sugaišom ieškodami kur galima pernakvoti.
Ką laimėjo ši įstaiga aš nežinau.