Bendrovių reorganizacija pasėjo abejonių

Savivaldybės administracijoje rengiamas sprendimo projektas, kuriuo siūloma sujungti bendroves „Autrolis” ir „Kauno autobusai”. Apie šią reorganizaciją kalbėta šešerius metus, tačiau konkrečių žingsnių nebuvo imtasi.

Neseniai švedų ekspertai nerekomendavo sujungti šių bendrovių. Tačiau Savivaldybės administracija artimiausiu metu politikams ketina pateikti priešingą siūlymą.

Užsitęsė diskusijos su teisininkais

„Šiuo metu rengiamas sprendimo projektas. Galbūt miesto Tarybai jis bus pateiktas artimiausiame posėdyje, tačiau viskas gali ir užtrukti. Konsultuojamės su teisininkais. Reikia nepamiršti, kad skiriasi bendrovių statusai. „Autrolis” yra akcinė bendrovė, o „Kauno autobusai” – uždaroji akcinė bendrovė”, – teigė Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Vakar jis nekomentavo, kokia nauda būtų sujungus šias įmones, tačiau patvirtino, kad švedų ekspertai patarė stiprinti Transporto skyrių, kuris koordinuotų abiejų bendrovių veiklą. Specialistai abejoja, ar sujungus abi Savivaldybės įmones, labai sumažėtų finansiniai kaštai.

Šiuo metu keleiviai gali įsigyti bendrus bilietus važiuoti troleibusais ir autobusais. Abi Savivaldybės bendrovės turi ir daugiau bendrų projektų: kontrolės, reklamos ir kitose srityse.

Iniciatorius – direktorius

P.Keras nepanoro pasakyti, kas inicijavo šį sprendimo projektą. Tuo tarpu Savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Keserauskas neslėpė, kad tai buvo jo iniciatyva.

„Abi bendrovės užsiima keleivių pervežimu, veikia bendra bilietų sistema. Šios įmonės tarpusavyje nekonkuruoja, todėl sujungus į vieną, jas būtų galima efektyviau valdyti. Ši reorganizacija nesumažins finansinių kaštų ir milijonų nesutaupysime, tačiau įmones galėsime efektyviau valdyti”, – teigė A.Keserauskas.

Jis pripažino, kad švedų ekspertai nerekomendavo steigti vienos bendrovės. „Kiek ekspertų, tiek ir nuomonių. Švedijoje kita sistema, todėl negalima daryti analogų su Lietuva”, – sakė Savivaldybės administracijos direktorius.

Darbuotojai sunerimę

Bendrovės „Autrolis” gen. direktorius Algirdas Krivickas tvirtino, kad oficialiai apie planuojamų bendrovių sujungimą nebuvo informuotas.

„Per paskutinį miesto Tarybos posėdį kažkas bandė apie tai kalbėti. Nelabai suprantu, kam ši reorganizacija reikalinga. Iš darbuotojų taip pat išgirdau klausimų apie bendrovių sujungimą. Net nežinau, ką jiems atsakyti. Viskas daroma be mūsų žinios”, – teigė A.Krivickas. Jis yra ir miesto Tarybos Liberalcentristrų frakcijos narys.

„Šias bendroves bandoma sujungti jau nuo 2000-ųjų metų. Vieni šią idėją palaiko, kiti – priešinasi. Rimtų skaičiavimų ir studijos, kodėl ši reorganizacija būtų naudinga, nėra. Man sunku daugiau ką nors komentuoti. Esu samdomas darbuotojas, o sprendimą priims bendrovių savininkė – miesto Taryba”, – teigė „Kauno autobusų” vadovas Mindaugas Grigelis.

Skirtinga specifika

M.Grigelis ir A.Krivickas pripažino, kad tik su išlygomis galima pasakyti, kad įmones vienija bendras verslas. „Autobusų ir troleibusų ūkių net negalima lyginti – jų skirtinga veiklos specifika. Tose srityse, kur galime dirbti bendrai, mes jau įgyvendiname bendrus projektus ir glaudžiai bendradarbiaujame”, – sakė „Autrolio” vadovas.

Jį taip pat stebina, kad neatsižvelgta į Švedijos ekspertų išvadas. „Jas pateikė kompetentingi specialistai. Mano nuomone, išvados yra teisingos. Tik tam tikrose srityse su „Kauno autobusais” galime vykdyti bendrą veiklą”, – teigė A.Krivickas.

„Savivaldybės administracija tik teikia miesto Tarybai pasiūlymą, kaip būtų galima reorganizuoti abi bendroves. Politikai turės apsispręsti, ar tam pritarti, ar ne”, – paklaustas apie galimus ginčus, teigė Savivaldybės administracijos direktorius A.Keserauskas.

Kauno politikams jau užkliuvo, kad tokia pat transporto įmonių reorganizacija rengiama ir sostinėje. Vakar kalbinti įvairių miesto Tarybos frakcijų atstovai teigė, kad kol kas dar per anksti kalbėti, ar bus pritarta „Kauno autobusų” ir „Autrolio” sujungimui.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.