Atnaujintas „Mazda3” modelis – ekonomiškesnis, tylesnis ir pigesnis
Didžiausia Viduržemio jūros sala Sardinija su automobilizmu turi mažiausiai du sąlyčio taškus. Specifinis karštas ir drėgnas čionykštis vėjas scirocco visame pasaulyje tapo žinomas po to, kai „Volkswagen” rinkodaros specialistai taip pakrikštijo vieną sportiškiausių savo automobilių gamos modelių. Antra – kiekvieną gegužę Sardinija tampa ralio aistruolių Meka, nes čia vyksta vienas sudėtingiausių pasaulio čempionato etapų. Vietinių kalnų kelių konfigūracija yra tokia, kad žmonės čia arba tampa puikiais vairuotojais, arba nepageidaujamais draudimo kompanijų klientais.
Prioritetų korekcija
Vien dėl pastarosios priežasties „Mazda” strategų sprendimas būtent čia rengti atnaujinto trečiosios serijos modelio pristatymą atrodė logiškas. Sunku sugalvoti tinkamesnes sąlygas automobilio važiuoklės ir variklio traukos charakteristikų bandymams nei Sardinijos pakrančių serpantinai. Juo labiau kad dėl kitų „Mazda3” naujovių nereikėjo sukti galvos – kėbulas išoriškai liko beveik nepasikeitęs.
Tik greta sustačius 2003-iaisiais debiutavusį automobilį ir šią vasarą atnaujintą akis fiksuoja kiek pakeistus priekinį ir užpakalinį sedano buferius, radiatoriaus groteles bei galinius žibintus. Taip pat „Mazda3” pasipuošė naujos konstrukcijos lengvo lydinio ratlankiais. Be to, atsirado dar septynios naujos „Mazda3” eksterjero spalvos (iš viso yra 13).
Atnaujinimai lengviau pastebimi automobilio viduje, nors ir čia nėra radikalių pakeitimų. Panaudotos naujos aukštos kokybės medžiagos ir dviejų naujų palečių spalvos priklausomai nuo versijos. Valdymo elementai, paryškinti sidabriniais akcentais, suteikia prietaisų skydeliui naujumo. Pokyčiai geriausiai pastebimi sėdint vairuotojo sėdynėje. Prietaisai dabar balti, o netiesioginis mėlynas apšvietimas daro juos dar geriau matomus.
Hečbeko bagažinės talpa yra 346, o sedano – 413 litrų. Nors, pakeitus bagažinės atidarymo konstrukciją ir ertmės formą, tūris išliko tas pats, dabar į sedano bagažinę sudėti didelius daiktus lengviau ir patogiau. Be to, nauja bagažinės dangčio įduba palengvina jos naudojimą.
Bene maloniausia ir svarbiausia „nematoma” permaina – efektyvesnė garso izoliacija. Iš variklio skyriaus sklindantis benzininio motoro keliamas triukšmas apskritai negirdimas, o dyzelines jėgaines turinčių modelių burzgimas gali būti lyginamas su bet kurio kito solidaus automobilių gamintojo laimėjimais slopinant decibelus.
Tiesa, dar vienas ramią kelionę trikdančių garsų šaltinis „Mazda3” liko, nes sąlyginai daug triukšmo į saloną skverbiasi pro ratų arkas. Pasukus į žvyrkelį smulkūs akmenukai stropiai caksi į taktą tarsi pradedantysis perkusininkas. Visgi pažanga šioje srityje akivaizdi. Po reprezentatyvių klientų apklausų išsiaiškinę, į ką pirmiausia kreipiamas dėmesys ir kaip suvokiama kokybė, „Mazda” kibo į darbus ir didžiąją dalį pažadų ištesėjo.
Padidina komfortą
„Mazda3” įrangos lygis jau 2003 metais buvo labai aukštas, todėl dideli pokyčiai nebuvo reikalingi. Pavyzdžiui, į visų versijų standartinį komplektą įeina oro kondicionierius ir radijas su CD grotuvu. Dabar versijose su 2 litrų benzininiais varikliais (GT) ir dyzeliniais varikliais („Touring”) standartiškai įrengiama greičio kontrolės funkcija. Nauja intelektinė beraktė įėjimo ir užvedimo sistema yra labai funkcionali naujovė (standartas GT versijose). Vairuotojui net nereikia išimti kortelės tipo rakto iš kišenės. Sistema pajaučia, kai kortelė yra prie durų, arba bagažinė ir durys automatiškai atsirakina palietus rankeną. Taip pat vairuotojas gali užvesti automobilį tiesiog pasukdamas užvedimo jungiklį. Tikri mėgėjai įvertins aukščiausios kokybės garso sistemą „Bose” su septyniais garsiakalbiais ir 222 vatų skaitmeniniu stiprintuvu (standartas GT versijose).
Vienas svarbiausių „Mazda3” patobulinimų yra triukšmo sumažinimas salone. Pavyzdžiui, panaudota daugiau garsą izoliuojančių medžiagų po variklio gaubtu ir stogo ertmėje. Be to, po variklio gaubtu įrengtas naujas generatorius, skleidžiantis mažiau triukšmo, o visų tipų variklių triukšmingumas taip pat buvo sumažintas. Važiuoklės patobulinimai taip pat sumažino triukšmą ir kėbulo vibracijas. „Mazda3” turi naujo tipo padangas su pertvarkyta vidine struktūra, kuri slopina riedėjimo triukšmą. Visa tai sumažina triukšmą „Mazda3” salone tiek, kad šis automobilis dabar savo klasėje yra tarp lyderių pagal tylumą.
Ekonomiški ir funkcionalesni varikliai
„Mazda3” turi tuos pačius variklius kaip ir anksčiau. Visi varikliai buvo toliau tobulinami siekiant pagerinti važiavimo charakteristikas ir sumažinti kuro sąnaudas. MZR 2.0 benzininis variklis yra to paties maksimalaus galingumo kaip ir anksčiau, t. y. 110 kW (150 aj). Dėl naujo kintamo vožtuvų valdymo variklis pasiekia savo maksimalų sukimo momentą – 187 Nm esant 4000 aps./min., tai yra 500 aps./min. anksčiau nei jo pirmtakas, ir tai pagerina važiavimo galimybes. Greitėjimo jautrumas taip pat buvo padidintas panaudojus naują elektroninę kuro padavimo sklendę, kuri šį variklį padaro dar greitesnį ir veržlesnį. Kartu su 2 litrų varikliu dabar montuojama šešių pavarų rankinė greičių dėžė. Variklio patobulinimai ir naujoji greičių dėžė sumažino kuro sąnaudas iki 7,9 l/100 km.
Į „Mazda3” benzininių variklių asortimentą taip pat įeina 1,4 ir 1,6 litro agregatai. Jų charakteristikos, kaip, pavyzdžiui, vožtuvų valdymas, taip pat buvo suderintos siekiant pagerinti sukimo momentą esant žemesnėms apsukoms. Kuro sąnaudos buvo sumažintos iki 6,7 l/100 km 1,4 litro varikliui ir iki 6,9 l/100 km 1,6 litro varikliui.
Dyzelinių variklių asortimentą sudaro dvi 1,6 litro versijos. Standartinės galios versija yra 66 kW (90 aj) galingumo, o padidintos galios versijos maksimalus galingumas yra 80 kW (109 aj). Į Suomiją ir Baltijos šalis bus importuojami tik padidintos galios versijos modeliai, pasižymintys 240 Nm maksimaliu sukimo momentu esant 1750 aps./min. Dėl ypač gerų sukimo momento charakteristikų jums nereikės taip dažnai naudoti pavarų perjungimo svirties, o tai ypač patogu vairuojant „Mazda3” miesto sąlygomis. Kuro ekonomiškumas dyzeliniuose varikliuose taip pat buvo pagerintas. Net padidintos galios versijos modeliuose kuro sąnaudos neviršija penkių litrų (4,8 l/100 km). Be to, pakoregavus oro srauto tekėjimą tiek per automobilio viršų, tiek po apačia, pagerėjo „Mazda3” aerodinaminės savybės. Oro pasipriešinimo koeficientas buvo sumažintas iki 0,3. Tai turėjo įtakos tiek kuro taupymui, tiek triukšmo lygiui.
Tvirtesnis kėbulas pagerino dinamines važiavimo savybes
Važiuoklės patobulinimai papildomai sumažino triukšmo lygį ir pagerino dinamines važiavimo savybes. Kėbulas buvo sutvirtintas atlikus keletą pakeitimų. Priekinės pakabos gaubtai turi naujus tvirtinimo kronšteinus, sujungiančius juos su sparno rėmu, o tunelio kryžminiai tvirtinimo elementai kėbulo apačioje buvo pratęsti iki rėmo šoninių dalių abiejose pusėse. Be to, tai sumažino kelio vibracijos perdavimą per kėbulo priekinę dalį ir padidino važiavimo komfortą. Į užpakalinę pakabą įmontuoti viencilindriai amortizatoriai su didesnio skersmens stūmokliu nei ankstesnių modelių dvicilindriai amortizatoriai, o tai padidino trumpų smūgių amortizavimo jėgą ir lėmė tolygesnį važiavimą. Šie pakeitimai padarė „Mazda3” judresnį ir lengviau valdomą atliekant staigius posūkius ir persirikiuojant.
Kuriant automobilį svarbu atsižvelgti į jo saugumą. Tvirtesnis „Mazda3” kėbulas kartu su priekinėmis vairuotojo ir keleivio saugos oro pagalvėmis bei šoninėmis saugos oro pagalvėmis padidina pasyvų „Mazda3” saugumą. „Mazda” turi saugos diržų įtempimo mechanizmą, apkrovos ribotuvus priekyje ir atsilenkiantį stabdžių pedalą bei visiškai perdarytą ir apsaugotą vairo kolonėlę. Užpakalinių sėdynių atlošai buvo sustiprinti, kad per avariją neleistų sunkiems objektams patekti į saloną. Nauja priminimo apie saugos diržus sistema dabar kontroliuoja ir užpakalinius saugos diržus. Tai ypač padeda situacijoje, kai vaiko sėdynę laikantis diržas netyčia atsegamas.
Skynė laurus
„Mazda3” pertvarkymus sunku pastebėti iš išorės, nors dizainas taip pat buvo atnaujintas. Patobulinimai padarė šį automobilį dar tylesnį, saugesnį ir ekonomiškesnį.
„Mazda3”, pirmą kartą pristatytas 2003 metais, dabar patyrė savo pirmąjį atnaujinimą. „Mazda3” atnaujinimas buvo didžiulis iššūkis, nes šis modelis buvo labai populiarus ir niekam nesinorėjo keisti puikių automobilio savybių. „Mazda3” tapo „Mazda Motor Europe” geriausiai parduodamu automobiliu 2005 metais. Vien Europoje buvo įregistruota 222 000 „Mazda3” automobilių. Iš viso iki 2006 metų balandžio pabaigos buvo pagaminta daugiau nei 920 000 „Mazda3”. Dėl padidėjusios paklausos „Mazda” turėjo padidinti gamybos apimtis savo gamykloje Hirosimoje.
„Mazda3” išleidžiama dviejų kėbulo tipų. Keturių durų sedanas ir penkių durų hečbekas yra visiškai skirtingos išvaizdos ir neturi netgi panašių matomų kėbulo dalių. Penkių durų versija populiariausia Europoje – jos modelių nuperkama 80% lyginant su sedanu. Lietuvoje beveik pusė (daugiau kaip 49%) praėjusiais metais parduotų „Mazda3” buvo sedanai.