Vandens kelias yra, turizmo – ne

Klaipėdos regione užregistruota per šešis tūkstančius motorinių, irklinių laivų ir jachtų, tačiau pabandžius susirasta laivelį pramogai, susidaro įspūdis, kad tai gana sudėtinga.

Klaipėdos mažųjų laivų savininkų asociacija vienija tik 11 narių, nors pasak asociacijos vadovo Algirdo Valentino, pramoginių laivų esama kur kas daugiau.

Be to, vasarą pramoginiais tampa ir kai kurie žvejybiniai laivai – jų savininkai taip bando nušauti du zuikius ir papildomai užsidirbti.

Tačiau koncentruotos informacijos, kur ieškoti galimybės paplaukioti, pavieniai turistai ar vietiniai žmonės dažniausiai neturi.

„Vakarų ekspreso” pašnekovai pripažino, kad pavieniai keleiviai iš tiesų beveik ir neplukdomi.

„Apie kokį vandens turizmą kalbate? Yra tik vandens kelias, o ne turizmas. Nėra tam tinkančių laivų. Mes – pionieriai, pradėję plukdyti pavienius žmones”, – sakė įmonės „Jukunda” atstovas Nerijus Butkus.

Šiai įmonei priklauso 300 keleivių talpinantis laivas „Mecklenburg”, savaitgaliais nustatytu maršrutu plukdantis keleivius iki Juodkrantės ir Nidos.

„Jukunda” taip pat siūlo nuomoti kelis savo partnerių laivus, tačiau jais labiau linkstama plukdyti grupes nei pavienius asmenis.

Trūksta laivų ir reklamos

Tarpininkavimu tarp laivų savininkų ir klientų užsiimančios agentūros „Jovila” savininkė Jovita Kauneckytė pastebi, kad pramoginių laivų trūksta, o žmonių susidomėjimas kasmet auga.

Vandens turizmu užsiimantys „Vakarų ekspreso” pašnekovai pripažino ir pramoginių laivų reklamos stoką.

Įmonės „Jukunda” atstovas spėjo, kad tokių laivų savininkai nesireklamuoja dėl dviejų priežasčių: arba turi pakankamai klientų, arba jie to neišgali.

Tuo tarpu Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė Romena Savickienė, pastebi, kad trūksta ne tik laivų reklamos, bet ir pačių keleivių aktyvumo. Pavyzdžiui, laivu „Forelle” gali plaukti kiekvienas norintis, atėjęs į kruizinių laivų terminalą. Bilietas vienam žmogui kainuoja tik šešis litus, tačiau didelio susidomėjimo kol kas nėra.

Anot J. Kauneckytės, laivų savininkai, ypač vyresnio amžiaus, laikosi nuostatos, kad klientai patys juos susiras. Prieš trejus metus veiklą pradėjusios agentūros savininkė neslėpė, kad laivų savininkai bendradarbiavimą su ja vertino skeptiškai. Tačiau jaunesni laivų kapitonai, pajutę reklamos poveikį, vis dažniau informaciją apie save skelbia internete.

Kainos – kaip turguje

Pašnekovai patarė, kad norint paplaukioti laivu, reikėtų kreiptis arba į tokias paslaugas teikiančią agentūrą, arba į vietos turizmo informacijos centrą. O anot Klaipėdos mažųjų laivų savininkų asociacijos vadovo, tereikia ateiti į Piliavietės užutekį. „Čia – kaip turguje, už kiek suderėsite, už tiek ir plauksite”, – sakė jis.

Šnekinti laivų savininkai nurodo skirtingas savo paslaugų kainas. Išvyka gali kainuoti ir 10, ir 100 litų už valandą. Kelionės kainą lemia pasirinktas maršrutas, kelionės trukmė ir žmonių skaičius. Galutinė suma priklauso ir nuo derybų su laivo kapitonu.

Pavyzdžiui, agentūra „Jovila” siūlo nuomotis 20 įvairių tipų laivų, talpinančių nuo 12 iki 300 keleivių. Orientacinė laivo nuomos kaina siekia apie 180 litų valandai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Laisvalaikis su žyma , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Vandens kelias yra, turizmo – ne"

  1. dzekas

    kokios buriniu laivu kainos ? gal kas zinot tinklapi kur apie tai raso ar panasiai ?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.