Vergauja drabužių kultui

Nė vieno nebestebina ištisus metus įdegę ir apnuoginti jaunų žmonių kūnai.

Jaunimas nepaliaujamai šturmuoja aprangos parduotuves, o vėliau konkuruoja tarpusavyje stilingumu ir lieknumu. „Įsigydami naują daiktą, dauguma žmonių jaučia vidinį nusiraminimą, kūną užlieja džiugi ir pakili nuotaika”, – teigė psichologas Olegas Lapinas.

Pati šiuolaikinė mada diktuoja kūno 90×60×90 standartą, tad, anot psichologų, mitybos sutrikimų ligos – bulimija ir nervinė anoreksija – yra neišvengiamos XXI amžiaus ligos.

Kūnas tampa mados ir drabužio vergu, todėl didelė dalis jaunų žmonių sutinka laikytis drastiškiausių dietų, alinti save, bet atrodyti madingai.

Puošiasi dėl merginų

Anot, psichologo O. Lapino, yra natūralu, kad moterys puošiasi norėdamos pasipuikuoti prieš kitas tos pačios lyties atstoves.

Didžioji dalis vyrų, atvirkščiai, nesureikšmina mados kulto ir daugiau stengiasi patikti silpnosios lyties atstovėms – moterims.

„Visada taip buvo. Senovės Egipte Kleopatra pavydėjo kiekvienai gražesnei moteriai. Tai paprasčiausia konkurencija”, – sakė psichologas.

Anot jo, konkurencija gimsta iš pavydo. Ryškėjanti moterų judėjimo srovė – feminizmas, gali daryti įtaką dar didesnei konkurencijai, ir moterys jau dabar pavydi tų pačių dalykų kaip ir vyrai: automobilio, karjeros, tolimų komandiruočių.

Poreikis patikti

Skubančiame pasaulyje tampa pastebima ir žmogaus kaita. Išvaizda tampa svarbiausiu išorinės atskirties kriterijumi. O. Lapinas teigia, kad jauni žmonės jaučia ypač stiprų poreikį patikti, todėl stiliaus ir kūno svarba tampa tokia aktuali.

24 metų Martyna, kaip ir dauguma šiuolaikinių merginų, stengiasi atrodyti stilingai.

„Domiuosi mada, seku jos naujoves, bet niekada nesistengiu atrodyti kaip kažkokia žurnalo viršelio merginos kopija”, – pasakojo klaipėdietė.

Martynos manymu, stilius turėtų būti traktuojamas kaip žaidimas, kuriam taisykles kuriame patys. „Išskirtinumas, naujų detalių derinimas su senu garderobu, sezono spalvos – tai mano stilius”, – sakė mergina.

Soliariumų karštligė

Nors jau daug yra kalbėta ir rašyta apie soliariumų žalą odai, jaunimas net nemano atsisakyti šio būtino grožio atributo. Įdegęs ir liesas kūnas tampa daugelio siekiamybe.

Grožis suvokiamas dažnai iškreiptai, žmogus paklūsta bandos instinktui. Soliariumų studijoje dirbanti Aistė mano, kad soliariumų karštligė tik prasideda.

„Žmonės plūste plūsta, nori itin įdegusio kūno”, – aiškino mergina. Klaipėdiečiai nebesivargina eiti ir į paplūdimį, kurį mielai iškeičia į tvankią soliariumo kabiną.

Mėgsta išsiskirti

Kūno ir drabužio kultas yra ryškus ne tik Lietuvoje. 26 metų lietuvis Augustinas studijuoja dizainą Londone ir savo išvaizdai bei stiliui skiria ypač daug dėmesio.

„Nuo tavo išvaizdos priklauso ne tik tavo nuotaika, bet ir aplinkinių elgesys su tavimi”, – įsitikinęs jaunuolis. Mėgstantis išsiskirti, kai kada ir šokiruoti Augustinas išsiskiria iš minios.

„Nereikia būti itin turtingam, kad būtum stilingas. Lietuvoje yra daug stilingų žmonių, tačiau mums vis dar trūksta laisvumo, drąsos fantazuoti ir eksperimentuoti, ypač tai jaučiama iš vyrų mados, kuri yra ne tokia ryški kaip svetur”, – sakė vaikinas.

Pasiekė Lietuvą

„Šopomanija” – liguistas potraukis apsipirkti jau pastebimas ir Lietuvoje, ypač Vilniuje ir Klaipėdoje.

„Šis simptomas dažniausiai pasireiškia asmenims, turintiems laisvų pajamų, tačiau pasitaiko atvejų, kai išlaidauja itin taupūs asmenys”, – dėstė psichologas O.Lapinas.

Moterys silpnybę dažniausiai jaučia įvairiems aksesuarams, drabužiams ir avalynei. Vyrai mano, kad jiems nepatinka apsipirkinėti ir patys net neįtaria, kad jie jau turi visus „šopomanijos” simptomus. „Perka vis įmantresnius mobiliuosius telefonus, automobilius, patys nejusdami, kad daiktas patenkina tik pseudoporeikį, kuris perauga į maniją”, – kalbėjo psichologas.

Nepajusdami jauni žmonės įsitraukia į tarpusavio konkurenciją ir dažnai mobilusis telefonas ar kitas pirkinys tampa ne tik stiliaus detale, bet ir prestižo reikalu.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Psichologija su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.