Hidroelektrinės rekonstrukcija keičia automobilių judėjimą

Dėl užtvankos patalpų ir įrangos atnaujinimo darbų uždaromas eismas, tačiau Savivaldybė dar neturi pinigų remontuoti virš elektrinės esančio kelio

Nuo kitos savaitės pradžios vairuotojai tris mėnesius negalės važiuoti virš Kauno hidroelektrinės (HE) ir jos prieigose besidriekiančia T.Masiulio gatve. „Lietuvos energija” nusprendė atnaujinti užtvankos mašinų salės hidroizoliaciją ir įrenginius. Dėl to teks ardyti kelio dangą, o miesto valdžia, pasinaudodama šia proga, norėtų atnaujinti ilgesnę gatvės atkarpą. Tačiau Savivaldybė dar negavo lėšų iš Susisiekimo ministerijos.

Pinigų dar laukia

Miesto valdžia norėtų suremontuoti gatvę virš užtvankos, pakeisti šalikelės kuolelius į metalinę tvorą, atnaujinti kelią į Kauno marių paplūdimį, prie jo esančią automobilių stovėjimo aikštelę. Taip pat ketinama pakeisti dangą už HE esančiame kelyje iki viaduko ir Raudonojo Kryžiaus gatvėje iki Panemunės.

Šiems darbams reikėtų 2,4 mln. litų. Savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys teigė, kad pinigų gegužės pabaigoje paprašyta iš Susisiekimo ministerijos ir dar laukiama jos atsakymo. „Tik gavę lėšų galėsime skelbti rangovo konkursą, kuris užtruks apie pusę mėnesio”, – tvirtino Z.Girčys. Pasak jo, paskui kelio dangos atnaujinimas truktų apie mėnesį.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Vietinių kelių skyriaus vedėjo pavaduotojas Henrikas Stankevičius sakė, kad Kelių priežiūros ir plėtros programos įplaukos bus peržiūrimos ir skirstomos liepos pradžioje. „Nelabai realu, kad Kaunui bus paskirta visa prašoma suma, nes ji – labai didelė”, – abejojo H.Stankevičius.

Z.Girčys sakė, kad gavus mažiau pinigų bus iš naujo svarstoma, kokių planų atsisakyti ir kokias kelio atkarpas atnaujinti.

Tikisi mažesnio triukšmo

Z.Girčys sakė, kad, uždarius kelią per HE, Rokų, Vaišvydavos ir Via Baltikos kelio kryptimis iš miesto vairuotojai važiuos per Panemunės ir M.K.Čiurlionio tiltus. „Blogai, kad Panemunės tiltas yra avarinis”, – apgailestavo Z.Girčys. Jis prognozavo, kad padaugės mašinų ir ant M.K.Čiurlionio tilto. „Jis naujas, bet turi tik vieną prietiltį, todėl ten gali susidaryti spūsčių”, – kalbėjo vedėjo pavaduotojas.

Tuo tarpu Petrašiūnų gyventojai džiaugiasi, kad T.Masiulio ir R.Kalantos gatvėmis pro gyvenamuosius namus nevažinės tranzitiniai sunkvežimiai. Petrašiūnų bendruomenės centro direktorė Leonora Godvadienė pasakojo, kad žmonės atliko tyrimus, kiek pro jų namus per parą pravažiuoja tranzitinių sunkiasvorių mašinų ir kokį triukšmą jos kelia. Gyventojų duomenimis, nuo 7 iki 22 val. per Petrašiūnus važiuoja 1,8 tūkst. tranzitinių sunkvežimių, naktį – 78.

Nuo liepos į autostradą Vilnius – Kaunas arba Taikos prospekte esantį automobilių turgų sunkvežimiai turės važiuoti per vakarinį lankstą. „Su specialistais dar kartą matuosime gatvių triukšmo lygį ir žinosime, kaip pasikeis padėtis po kelio per HE uždarymo”, – kalbėjo L.Godvadienė.

Bus investuota 125 mln. litų

Kauno HE direktorius Juozas Bartlingas sakė, kad į elektrinės mašinų salės ir įrangos renovaciją AB „Lietuvos energija” investuos 95 mln. litų, dar 30 mln. gauta iš Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų.

Koncernas „ALSTOM Power Sweden AB” pakeis po gatve esančios mašinų salės stogo hidroizoliaciją, atnaujins įrenginius. „Pro salės lubas keliose vietose po lietaus sunkiasi ir varva vanduo, įrenginius kartais tenka dangstyti”, – sakė direktorius.

Keturiose turbinose bus keičiamos mentės, kai kurie mazgai ir detalės, atnaujinami jau daug dešimtmečių tarnaujantys aušinimo vamzdynai, laidai, priešgaisrinė apsaugos sistema, ventiliacijos įranga, transformatorius. „Taip pat pirksime naujus turbinų reguliatorius, valdiklius, – kalbėjo direktorius. – Šie prietaisai likę nuo sovietmečio ir yra griozdiški. Juos pakeis kompaktiškos dėžutės ir kompiuteriai”. Pagal tokiems objektams taikomus ES reikalavimus pasikeis ir HE mašinų salės fasadas – jis bus padengtas skarda.

HE rekonstrukciją planuojama baigti lapkritį. J.Bartlingo teigimu, nauji HE įrenginiai be kapitalinio remonto tarnaus 25 metus. Taip pat manoma, kad per metus jos pagaminamų kilovatvalandžių kiekis padidės nuo 360 mln. iki 380 mln., turbinoms reikės mažiau alyvos, todėl sumažės upės tarša.

HE pagamintos energijos užtenka pusei Kauno. Be to, elektrinė padeda palaikyti vienodą elektros įtampą visame mieste. Rekonstrukcijos metu elektrinė darbo nenutrauks.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Hidroelektrinės rekonstrukcija keičia automobilių judėjimą"

  1. Kazka

    bludijate:”Be to, elektrinė padeda palaikyti vienodą elektros įtampą visame mieste.”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.