Tropinis karštis muša pardavimų rekordus

Įsivyravus šiltiems orams vos spėjama gaminti gaiviuosius gėrimus, alų, sidrą ir ledus

Šiomis dienomis vaisvandenių, ledų gamintojai ir aludariai dirba itin įtemptu grafiku, o jų produkcija sandėliuose neužsibūna nė dienos. Jau neabejojama, kad šių metų birželis bus kur kas pelningesnis už pernykštės vasaros pradžią.

Gazuoti gėrimai populiaresni

Įvairius gaiviuosius ir energetinius gėrimus bei sultis gaminanti Kauno bendrovė „Selita ir Ko” šį mėnesį produkcijos pardavė beveik dvigubai daugiau nei įprastai. Gamykla šiuo metu dirba visu pajėgumu ir prieš kelias savaites vos spėjo vykdyti pagausėjusius užsakymus.

„Paklausa išaugo visiems produktams, tačiau jau nebe pirmus metus pastebime tendenciją, kad mūsų šalies vartotojai dažniausiai renkasi citrinų ir apelsinų skonio gėrimus. Ne mažiau populiari kola ir gira. Vasarą tradiciškai dažniau perkami gazuoti gėrimai, todėl jų gaminame daugiau”, – „Kauno dienai” teigė įmonės direktorius Linas Jurgutis.

Nuo praėjusių metų vis daugiau parduodama energetinių gėrimų, kurių paklausa prieš kelerius metus buvo sumažėjusi. Visų „Selitos ir Ko” produkcijos rūšių gamyba šios vasaros pradžioje, palyginti su pernai birželio mėnesiu, išaugo apie 15 proc.

„Pastebime, kad paklausa vietos rinkoje kasmet po truputį didėja. Tai susiję ir su prekybos tinklų plėtra, ir su konkurencinėmis sąlygomis. Tačiau labiausiai mūsų gamybos apimtis lemia orai – kuo šiltesnis oras, tuo geresni pardavimų rodikliai”, – pridūrė bendrovės vadovas.

Darbymetis prasidėjo gegužę

Druskininkuose fabriką turinti bendrovė „Švenčionėlių vaisvandeniai” taip pat vos spėja vykdyti užsakymus. Įmonės direktorė Dalia Gedgaudienė „Kauno dienai” teigė, kad gamyba maksimaliu pajėgumu paleista jau nuo gegužės pradžios, kai sulaukta netikėtai daug produkcijos užsakymų.

„Toks užsakovų poreikis dar neprasidėjus didiesiems karščiams mus gerokai nustebino. Šių metų gegužę mūsų įmonės gamyba ir pardavimai, išaugę ketvirtadaliu, buvo rekordiniai. Birželio pradžioje buvo juntamas nedidelis atoslūgis, tačiau pastarąsias dvi savaites vos spėjam suktis”, – sakė D.Gedgaudienė.

Gaivieji gėrimai yra specifiniai produktai, kurių neįmanoma pagaminti keliems mėnesiams į priekį.

Paprastai iš „Švenčionėlių vaisvandenių” kasdieną išvežama apie 110 tūkst. litrų pagamintos produkcijos, o šiomis dienomis įmonė parduoda iki 350 tūkst. litrų išpilstytų gaiviųjų gėrimų.

Labiausiai paklausa išaugo pigesniems gazuotiems gėrimams, išpilstytiems į dideles talpas. Tokios produkcijos parduodama 2,5-3,5 karto daugiau. Negazuoti gėrimai, kurie sudaro apie 20 proc. viso įmonės asortimento, nėra tokie populiarūs.

Tikimasi, kad šiemet bendrovės pardavimų apimtys bus 10-15 proc. didesnės nei pernai. Šiek tiek planuojama padidinti ir eksporto apimtis. Daugiau kaip dešimtadalį savo produkcijos „Švenčionėlių vaisvandeniai” eksportuoja į Latviją ir Estiją.

Vartotojai spaudžia gamintojus

„Ragučio” prekybos ir marketingo direktorius Dalius Rutkauskas teigė, kad kiekvieną vasarą padidėja silpnesnio alaus pardavimų apimtys, o tamsus stipresnis alus nebėra toks populiarus, kaip žiemą. Atšilus orams daugiau išgeriama ir sidro.

Nuo birželio vidurio, įsivyravus kone tropiniam karčiui, šviesaus alaus ir sidro „Ragutis” pardavė dvigubai daugiau nei mėnesio pradžioje, kai oras dar ne taip lepino.

„Prognozuojame, kad šių metų birželį visų mūsų įmonės produktų pardavimų apimtys išaugs 20 proc. daugiau nei pernai tokiu pat metu. Žinoma, kol kas neaišku, kokių orų sulauksim paskutinę šio mėnesio savaitę, tačiau tikimės geriausio rezultato”, – užsiminė D.Rutkauskas.

Šiuo metu „Ragutis” vos spėja vykdyti tiekėjų užsakymus, o visu pajėgumu dirbanti gamykla gamina tik šviesų alų ir sidrą – šių produktų poreikis itin didelis. Paklausaus skardinėse išpilstyto sidro kauniečiai jau nebespėja atsivežti iš Estijos, todėl šios produkcijos ima trūkti.

„Jeigu karščiai neatslūgs, tai kitos savaitės pabaigoje prekybos centrai gali pritrūkti ir alaus, ir sidro, nes gamintojai tiesiog nebebus pajėgūs pagaminti tokio didelio kiekio produkcijos”, – prognozavo „Ragučio” prekybos ir marketingo direktorius.

Prieš Jonines – pirkėjų apgultis

Tokia vasara kol kas džiugina ir valgomųjų ledų gamintojus. Koncerno „Pieno žvaigždės” įmonės per karščiausias praėjusios savaitės dienas ledų pardavė tris kartus daugiau. Šios produkcijos stengiamasi pagaminti bent vienam mėnesiui į priekį, tačiau šį birželį rekordiškai išaugusi paklausa gamintojams buvo netikėta, ir sandėliuose ledų beveik nebeliko.

Bendrovės „VP Market”, valdančios vieną didžiausių Lietuvos prekybos centrų, atstovė spaudai Viktorija Jakubauskaitė tvirtino, kad mineralinis vanduo, gaivieji gėrimai, alus, kiti lengvi alkoholiniai gėrimai, sidras, kokteiliai ir, žinoma, ledai bei vaisiai yra bene populiariausios prekės. Jų parduodama kelis kartus daugiau, o prieš Jonines lentynos buvo šluote šluojamos.

„Tiekėjai spėja vykdyti užsakymus, tačiau pirkėjai šias prekes išperka labai greitai, prekybos centrai vos spėja papildyti asortimentą. Viskas, kas atvežama į sandėlius, parduodama beveik per vieną dieną. Ypač daug perkama mineralinio vandens, vaisvandenių, kurių net nebespėjame atšaldyti. Į šaldytuvus sudėti buteliai nuperkami pirmiausia. Poreikis yra toks didelis, kad gėrimai iš šaldytuvų dingsta vos įdėti”, – teigė V.Jakubauskaitė.

Anot jos, vienodai populiarūs yra ir vietiniai, ir užsienyje gaminti gėrimai, tiek gazuoti, tiek ne. Šiemet didesnio dėmesio sulaukė ir natūralios sultys.

Praėjusį savaitgalį ypač greitai lentynos tuštėjo arčiausiai prie vandens telkinių bei poilsiaviečių esančiose parduotuvėse.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.