Į Joninių šventę – su mėlynais švyturėliais

Parlamentarų bendrabutyje įsikūręs ir savo kuklumą mėgstantis pabrėžti Seimo pirmininkas Viktoras Muntianas neatsispyrė valdžios privilegijai – lėkti per sankryžą su mėlynais švyturėliais degant raudonam šviesoforo signalui.

Pasirodo, taip skubėta į Joninių šventę Kėdainiuose. Tačiau politiko kelionė penktadienį vakare buvo netikėtai nutrūkusi Panevėžyje.

J.Basanavičiaus ir Vilniaus gatvių sankryžoje automobilis „Mazda MX-3” rėžėsi į Seimo kanceliarijai priklausantį BMW 745.

Degant raudonam šviesoforo signalui į sankryžą iš J.Basanavičiaus gatvės įlėkė Seimo BMW, lydimas „Volvo XC 70” su įjungtais švyturėliais bei garso signalais.

Tuo metu iš Vilniaus gatvės važiuojanti panevėžiečio mašina rėžėsi į BMW. Nuo smūgio „Mazda” slysdama apsisuko, trenkėsi į apsaugines gatvės groteles ir apšvietimo stulpą.

Vairuotojai buvo blaivūs

Per susidūrimą Seimo vadovas nenukentėjo. „Mazda” vairuotojui 25 metų panevėžiečiui A.J. diagnozuotas galvos smegenų sukrėtimas, tačiau jis atsisakė gulti į ligoninę.

Nustatyta, kad abu vairuotojai – ir Vadovybės apsaugos departamento vyriausiasis specialistas, ir panevėžietis buvo blaivūs.

Sugadino šventinę nuotaiką

Avarijos vietoje susispietę panevėžiečiai kalbėjosi, kad abi mašinos kažkur labai skubėjo.

„Niekur aš neskubėjau. Tai nebuvo koks išskirtinis atvejis.

Po susitikimo su Pilietinės demokratijos partijos Panevėžio skyriaus nariais važiavau į Joninių šventę Kėdainiuose.

Sėdėjau ant galinės sėdynės ir skaičiau laikraščius. Nei mačiau, kaip viskas įvyko, nei spėjau išsigąsti”, – vakar „Lietuvos rytui” pasakojo Seimo pirmininkas.

Jis prisipažino, kad incidentas sugadino šventinę nuotaiką. Po avarijos V.Muntianas persėdo į apsaugos „Volvo” ir tęsė kelionę.

„Paprastai mane vežantis automobilis sankryžose nesustoja.

Vėliau vairuotojas kalbėjo, kad sankryžoje visos mašinos mus praleido, išskyrus dideliu greičiu važiuojančią „Mazda”.

Ji atskrido ir nuskrido, o greitis galėjo būti maždaug 90-100 kilometrų per valandą”, – pasakojo V.Muntianas.

Automobilis – jau Vilniuje

„Turbūt teks Lietuvoje „Mazda” markės automobilius uždrausti. Jau ne pirmas toks automobilis atsitrenkia į Lietuvos vadovų mašinas”, – vakar nelinksmai juokavo Vadovybės apsaugos departamento direktorius Raimundas Kairys.

Anot R.Kairio, Seimo kanceliarijos automobilis nukentėjo nesmarkiai. Atlikus visus formalumus Panevėžio kelių policijoje, jis buvo parvairuotas į Vilnių.

Aplamdytai mašinai teks pakeisti priekinį buferį. Remonto išlaidas apmokės draudimas.

Gynė savo pavaldinius

Vadovybės apsaugos departamento direktorius teigė, kad Seimo pirmininką vežantis vairuotojas elgėsi pagal instrukcijas.

Jose numatyta, kad apsaugos eskortuojami automobiliai, įsijungę švyturėlius ir garsinius signalus, nesustodami važiuoja per sankryžas. „Jei visur būtų stoviniuojama, tokia apsauga netektų prasmės”, – gynė pavaldinius R.Kairys.

Pasak departamento vadovo, avarija, į kurią pakliuvo Seimo pirmininkas, atskleidžia vairuotojų abejingumą: „Dažnai gatvėse nereaguojama į šviesos ir garso signalus. Su šita problema susiduria ne tiktai apsaugos, bet ir kitos tarnybos – greitosios pagalbos, ugniagesių bei policijos”.

„Mazda” – lyg prakeiksmas

Apsaugos lydimi aukštų šalies vadovų automobiliai nedažnai patenka į avarijas.

2001-ųjų gruodį vilnietės Rasos Banelienės vairuojama „Mazda 323” taranavo Prezidentūros septintosios klasės BMW, kurį lydėjo du apsaugos automobiliai.

Avarija įvyko 8 val. ryto Vilniuje, Arsenalo gatvėje, netoli Pilies tilto. Šalies vadovas Valdas Adamkus iš namų Turniškėse važiavo į Prezidentūrą.

Priešinga kryptimi važiuojanti R.Banelienė pamatė švyturėlius ir išgirdo garsinius signalus, todėl pradėjo stabdyti.

Tačiau slidžiame kelyje moters automobilis ėmė slysti.

Tuomet ji pasuko vairą į kairę, kad neatsitrenktų į priekyje sustojusią mašiną. Tačiau po tokio vairuotojos manevro „Mazda” įvažiavo į priešpriešinio eismo juostą ir šonu užkabino prezidento BMW.

Tą kartą avarijoje niekas nenukentėjo. Buvo apgadinti abu automobiliai. R.Banelienei teko dengti prezidento mašinos remonto išlaidas – 5 tūkst. litų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.