Šiandien 18 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro galerijoje (Daržų g. 10 / Bažnyčių g. 4) bus atidaryta penktoji fotografijos projekto „Erozija” paroda „Stebėjimo taktikos”.
Parodos „Stebėjimo taktikos” idėja panagrinėti objekto ir fiksuotojo santykį. Fotografai Joana Deltuvaitė, Jurgita Gelucevičiūtė, Kernius Pauliukonis, skulptorius Juozas Laivys, pseudonimu „Personažas Nr.1” pasirašantis architektas diktuoja savo taisykles ir fiksavimo procesas tampa aiškiai artikuliuotu kritiniu ir kūrybiniu gestu.
K. Pauliukonis savo fotografijose taikliai pašiepia vojeristines realybės šou tendencijas. Stebėti arba būti stebimam šiandien tapo ne tik kasdieniu reiškiniu, bet ir įsitvirtino kaip mūsų gyvenimo paralelės.
Fotografės J. Deltuvaitės ir J. Gelucevičiūtės objektyvai nutaikyti ne į žmones, o į aplinką. J. Gelusevičiūtės akiratin patenka urbanistinės erdvės transformacija. Menininkė stebi architektūrinį objektą ir atsiskleidžia jame šiuolaikinio gyvenimo realijas. J. Deltuvaitę domina ne eksterjerai, o interjerai ir pačios smulkiausios tų interjerų detalės.
Skulptorius J. Laivys stebi ir fiksuoja aplinką, bet atsisako mechaniško jos dauginimo.
Idiliškas ir kartu banalus „saulėlydžio prie jūros” vaizdinys įkvėpė Personažą Nr. 1. Sujungęs dvi devalvuotas vertybes – saulėlydį ir pigios supermarketų akvarelės paletę – autorius pateikia intriguojančio vizualinio nuotykio genezę.
Lietuvos fotomeno sąjungos Klaipėdos skyriaus galerijoje (Tomo g. 7) taip pat veikia projekto „Erozija” paroda „Pasakojimas tęsiasi”.
Parodoje keliamas klausimas: Ar tikrai fotografija yra tik sustabdytos akimirkos menas? Pristatomi darbai akcentuoja fotografinio pasakojimo galimybes.
Parodoje dalyvaujantys fotomenininkai Gintautas Trimakas ir Regina Šulskytė jau ilgą laiką savo kūryboje eksploatuoja pasakojimo strategiją. Laiko ar erdvės slinktys yra tapusios šių autorių kūrybiniu credo. Paprastai jie darbuose sujungia du ar daugiau kadrų, kurie papildo vienas kitą ir subtiliomis užuominomis nuveda stebėtojus autorių minčių labirintais.
Jaunajai kartai parodoje atstovaujančio Ugniaus Gelgudos fotoistorijos daug proziškesnės ir aštresnės. Jose – šiuolaikinėje urbanizuotoje erdvėje užaugusios kartos gyvenimas.
Pajūrio fotografams parodoje atstovaujantys Vytas Karaciejus ir Adas Sendrauskas savo pasakojimams skolinasi kino kūrėjų patirtį, fiksuodami įvykius kadras po kadro, nuosekliai stebi tų įvykių tėkmę.