Norvegų keltas „Sea Corona” tūkstantąjį reisą į Klaipėdą pažymėjo rekordiniu kroviniu.
Laivas į Klaipėdą kursuos dar mažiausiai 3 metus, kadangi jį agentuojanti kompanija „Goliat Shipping” pratęsė sutartį su savininkais.
Į Klaipėdą keltas atplaukia 2 kartus per savaitę – kartą linija Klaipėda – Aarhus, o antrąjį – Klaipėda – Aarhus – Aabendraa.
Suvirinta 3000 m siūlių
Laivą nuomojančios norvegų kompanijos „Goliat Shipping” technikos direktorius Gunaras Larsenas papasakojo, kad keltas buvo pastatytas 1972 metais Suomijoje. Nors jis labai gerai išsilaikęs, prieš pusmetį buvo renovuotas, siekiant padidinti talpą. Laivo ilgis – 137,5 metro, o plotis – 22,3 m.
Po remonto deniai pailgėjo nuo 1 300 iki beveik 1 600 metrų. Jubiliejiniam reisui pakrautas ir rekordinis krovinys – 1597 m. Kaip pasakojo vyr. kapitono padėjėjas Pavelas Kiržneris, jie taip skaičiuoja laivo talpą.
Dauguma kelto remonto darbų buvo atlikti jūroje, t. y. nenutraukiant reisų. Tik liftas buvo sumontuotas Gdynėje, Lenkijoje. Jo keliamoji galia – iki 45 tonų. Renovacijos metu buvo išpjauta viena pertvara bei tvirtinant denį suvirinta 3 000 metrų siūlių.
Maistą ruošė ir Fideliui
Laivo įgulą sudaro 23 žmonės – maždaug pusė iš jų lietuviai, kiti lenkai. Kelto agentai taip pat pasidžiaugė, kad įgula nesikeičia jau beveik 20 metų.
Kapitonas danas Erikas Munkas vadovauja laivo įgulai jau 16 metų. O kapitono karjerą pradėjo 1973 metais. Su „Sea Corona” jis į Klaipėdą atplaukė jau 600 kartų. Kitas kapitonas lenkas Leonidas Doroškevičius pradėjo karjerą laive net prieš 19 metų.
Be to, kapitono padėjėjas P. Kiržneris, kuris pats jau 7 metai kelte, pasidžiaugė, kad kapitonas nepasirinko kito – naujesnio ir didesnio laivo, nors turėjo tokią galimybę.
Dar įdomu, kad laive jau 12 metų dirba lenkas virėjas. Jis komunistinėje Lenkijoje buvo pirmojo sekretoriaus, vėliau prezidento Vojcecho Jaruzelskio virėjas, tad gamino maistą Kubos diktatoriaus Fidelio Kastro ir kitų tuometinių komunistų lyderių vizitų Lenkijoje metu.