Šį vakarą klaipėdiečiai ir miesto svečiai galės stebėti nekasdienišką reginį – nuo 19 iki 20.30 val. profilaktinei apžiūrai bus pakeltas Biržos tiltas.
Kadangi šiemet iškart po Jūros šventės planuojama pradėti tilto restauraciją, šiandien jo apžiūrėti atvažiuoja ekspertas iš Vokietijos gamyklos, kurioje planuojama gaminti specialias tilto detales.
Vakar ruošiant tiltą pakelti į patalpas po juo buvo įleisti ir „Vakarų ekspreso” žurnalistai.
Dreba ir dunda
Biržos tilto eksploatacija besirūpinančios bendrovės „Klaipėdos keliai” darbuotojai vakar ruošė tiltą pakelti – buvo virinamos viršuje esančios metalinės siūlės, be to, nuplaukę su pontonais darbininkai siūles apžiūrėjo ir iš apačios.
„Stengiamės tiltelį kuo rečiau kelti, nes visi jo mechanizmai jau labai susidėvėję. Jis nebuvo pritaikytas tokiai masei ir tokių gabaritų transportui, koks dabar per jį važiuoja. Todėl nenuostabu, kad visas tiltas dreba ir dunda, kai per jį pravažiuoja keleivinis autobusas”, – pasakojo bendrovės „Klaipėdos keliai” vyriausiasis energetikas Edvardas Žarinskas.
Į patalpas po tiltu jis vakar įsileido ir „Vakarų ekspreso” korespondentus. Landžiojant siauručiais arkiniais koridoriukais sunku net įsivaizduoti, kad virš galvos – tiltas. Pravažiavus transportui viskas dunda, atrodo, kad prasidėjo žemės drebėjimas.
Atrodys taip pat
Tilto restauracijos projekto vadovas Algirdas Steponavičius „Vakarų ekspresui” pasakojo, kad po rekonstrukcijos, pakeitus tilto sujungimo detales, transportas juo važinės švelniau ir tiltas taip nebedrebės.
„Kadangi Biržos tiltas yra istorinė, techninė, architektūrinė vertybė, po restauracijos jis išliks lygiai toks pat – bus pagaminti lygiai tokie pat, bet nauji šviestuvai, turėklai. Taip pat planuojama restauruoti pakėlimo mechanizmą”, – pasakojo A. Steponavičius.
Darbams planuojama išleisti per 4,6 milijono litų. A. Steponavičius svarstė, kad darbai, prasidėję iškart po Jūros šventės, bus baigti tik kitais metais. Tačiau esą jau šį rudenį tiltu galės važinėti transportas.
Konkursą laimėjo UAB „Hidrostatyba”, tačiau sutartis su Klaipėdos miesto savivaldybe dar nepasirašyta.
Tik uostamiestyje
Istoriniai šaltiniai nurodo, kad Biržos tiltas buvo pastatytas 1879 m. Tačiau per Antrąjį pasaulinį karą jis buvo visiškai susprogdintas, o 1948 m. – atstatytas. Plieninis tiltas pakeliamas iš abiejų pusių 50 laipsnių kampu.
„Biržos tilto pakėlimo mechanizmas senoviškas – mechaninis. Tiltą kelia besisukantis sraigtas. Pavyzdžiui, uostamiestyje esantis Pilies tiltas – jau modernesnis, pakeliamas hidrauliniu būdu. Todėl jis kur kas dažniau ir kilnojamas. Iš viso Lietuvoje, ko gero, ir teturime du pakeliamus tiltus – Biržos ir Pilies. Kaune esantis Aleksoto tiltas jau nebepasikelia”, – pasakojo E. Žarinskas.
Galėjo ir įlūžti
Paskutinį kartą profilaktiškai Biržos tiltą buvo bandyta pakelti šių metų kovo mėnesį. Jau tuomet jis labai sunkiai kėlėsi, buvo aišku, kad mechanizmai visai paseno, tad tiltą būtina kuo skubiau rekonstruoti.
„Jei dar būtume keletą metų laukę, tiltas galėjo ir įlūžti. Metalinės konstrukcijos jau išrūdijusios, turėklai vos besilaiko”, – pasakojo vyriausiasis energetikas.
Paprastai tiltą prireikia pakelti tik tada, kai Danės upe nori praplaukti didesnis laivas. Šiaip sau pakelti tilto kada tik panorėjus negalima. Būtina gauti miesto mero potvarkį, suderinti su policija, kad būtų sustabdytas ir nukreiptas eismas.
Šiandien pusantros valandos, kol tiltas bus pakeltas, transporto eismas bus nukreiptas Pilies ir Mokyklos gatvėmis.