Per metus koncesijos projektas pabrango dvigubai

Kauno politikai kitą savaitę turės nuspręsti, ar pradėti M.K.Čiurlionio kairiojo prietilčio transporto mazgo statybą

Miesto Tarybos komitetams vakar pateiktas M.K.Čiurlionio transporto mazgo koncesijos sutarties projektas. Šio sandorio vertė – apie 139 milijonai litų. Kauno politikai kitą ketvirtadienį turėtų nuspręsti, ar pasirašyti 25 metus truksiančią sutartį su bendrove „Hidrostatyba”.

Dar pernai Vokietijos kompanija šį transporto mazgą buvo pasiryžusi pastatyti ir eksploatuoti už 70 milijonų litų, tačiau paskutiniu momentu, nepateikę jokių argumentų, investuotojai sutarties nepasirašė.

Sulaukė dviejų pasiūlymų

Penkios kompanijos domėjosi tilto transporto mazgo koncesija, tačiau pasiūlymus pateikė tik dvi. Ekonomikos departamento direktorius Alvydas Gineitas teigė, kad derybos pradėtos su žymiai mažesnę kainą pasiūliusia bendrove „Hidrostatyba”. Kitos kompanijos pasiūlyta suma viršijo 200 milijonų litų.

„Derybos nebuvo lengvos. Jose dalyvavo ne tik koncesijos pasiūlymą pateikusi bendrovė, bet ir projektą ketinantis finansuoti bankas. Dabar viskas priklausys nuo miesto Tarybos sprendimo. Pagal pateiktą grafiką jau rugpjūtį galėtų prasidėti konkretūs darbai”, – tvirtino direktorius.

Objektą pastatytų per dvejus metus

Pagal sutartį bendrovė „Hidrostatyba” pastatytų apie 300 metrų ilgio estakadą virš geležinkelio bėgių, įrengtų kelio pylimus, nuovažas. Tai sujungtų tiltą su baigiamu rekonstruoti Europos prospektu. Visus darbus numatyta atlikti per dvejus metus.

Privati bendrovė ne tik pastatytų, bet 23 metus prižiūrėtų ir remontuotų transporto mazgą. Ekonomikos departamento direktorius patvirtino, kad pernai vokiečiai, atsisakę pasirašyti jau suderintą ir Kauno politikų patvirtintą sutartį, jokių oficialių motyvų nepateikė. „Man sunku komentuoti, kas lėmė jų tokį apsisprendimą. Greičiausiai jie neįvertino visų projekto sąnaudų”, – sakė A.Gineitas.

Prospektas veda į niekur

Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Algirdas Vyšniauskas patvirtino, kad Europos prospekto rekonstrukcija beveik baigta.

„Toliau viską turėtų daryti koncesininkas. Jeigu bus pasirašyta sutartis, bandysime kalbėtis su verslininkais, kad jie darbus pradėtų nuo Europos prospekto pusės. Jau pateikėme keletą sutarties projekto pataisų ir tikimės, kad į jas bus atsižvelgta”, – teigė pavaduotojas. Jis pripažino, kad kol kas Europos prospektas veda į niekur ir nežinia, ar iki metų pabaigos šia gatve galės važinėti automobiliai.

Miesto Tarybai pritarus M.K.Čiurlionio transporto mazgo koncesijai, tai būtų jau antroji tokio pobūdžio sutartis. Pernai Savivaldybė su bendrove „Kamesta” pasirašė koncesijos sutartį dėl Aleksoto transporto mazgo. Šiemet planuojama beveik baigti tiesti naująją Marvelės gatvę, o kitais metais turėtų būti pastatytas ir transporto mazgas. Šios sutarties vertė – apie 57 milijonai litų, kuriuos Savivaldybė įsipareigojo sumokėti per 25 metus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.