Vienas automobilis – penkios kuro rūšys

„Volvo” pristatė koncepcinį automobilį, kurio varikliui tinka penkios kuro rūšys. Motorą suka: benzinas, bioetanolis E85, gamtinės dujos, biometanas ir hytanas (10 proc. vandenilis ir 90 proc. metanas).

Paryžiuje, automobilių parodoje „Michelin Challenge Binendum”, skirtoje ekologiškiems ir koncepciniams automobiliams, daug dėmesio sulaukė „Volvo” kūrinys. Modelio idėja – važiuoti kuru, kurį galima pagaminti bet kur.

„Volvo” modelio prototipinis 5 cilindrų, 2 litrų darbinio tūrio variklis išvysto 200 arklio galių. Motorą suka: benzinas, bioetanolis E85 (85 proc. bioetanolis ir 15 proc. benzinas), gamtinės dujos, biometanas ir hytanas (10 proc. vandenilis ir 90 proc. metanas), rašoma businessweek.com.

Koncepcinių modelių klasėje „Volvo” laimėjo keturis aukščiausius apdovanojimus. Automobilio motoras yra tylus, taupus ir beveik neteršia aplinkos. Mašinos dinaminės savybės – puikios. Modelio variklis, transmisija ir kuro padavimo sistema pritaikytos, kad variklis veiktų optimaliai su visomis degalų rūšimis. Turbininis motoras su visomis kuro rūšimis iki šimto kilometrų per valandą greičio įsibėgėja per 8,7 sekundės.

„Visus prizus laimėjome todėl, kad po ilgų tyrimų sugebėjome sukurti variklį, kuriame dera galia, ekologija ir daugiafunkcionalumas, – teigė Matsas Morenas, „Volvo” koncepcinio automobilio projekto vadovas.

Projekto kūrėjų manymu, ateities automobilis – daugiakuris, o neatsinaujinančias kuro rūšis galima pakeisti kitomis. Naftos vartojimas toks didelis, kad ją sunku pakeisti viena kuro rūšimi. Todėl būtini varikliai, kuriems tinka įvairus kuras. Koncepcinio automobilio kūrėjai mano, kad penkias kuro rūšis naudojantis variklis jokiame pasaulio kampelyje neliks be degalų.

Modelis turi vieną didelį ir du mažesnius bakus. Hytanui, biometanui ir gamtinėms dujoms skirta beveik šimto litrų talpa. Bioetanoliui E95 ir benzinui – 29 litrai.

Kurui pilti į bakus padarytos dvi angos.

Norėdamas pakeisti kuro rūšį vairuotojas tiesiog spusteli mygtuką. Variklis automatiškai prisitaiko prie pasikeitimo.

Naujasis varikli atitinka „Euro 4” standartus ir kai kuriuos „Euro 5” reikalavimus. Tokius rezultatus sąlygoja dvigubas katalizatorius. Pirmasis katalizatorius naudojamas važiuojant lėtai, antrasis – greitai. Variklyje degančio kuro temperatūra pasiekia daugiau nei tūkstantį laipsnių. Tai irgi sąlygoja mažą aplinkos taršą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.