Atsiranda vis daugiau galimybių ne tik stebėti, bet ir kontroliuoti automobilio remontą.
Automobilių remontu užsiimantys verslininkai pastebi, kad vairuotojai itin atsargiai ir įtariai ar netgi su baime žiūri į tai, kaip ir už kiek bus atlikti darbai.
Čia jau reikia ne tik patuštinti kišenes, bet ir spręsti pasitikėjimo ir noro gauti tinkamą paslaugą dilemą. Ją išspręsti padeda specialios kompiuterinės programos.
Suteikia garantiją
Lietuvoje yra dvi populiariausios vietos, kur galima remontuoti automobilio kėbulą. Tai – pažįstamas garažo kaimynas Jonas arba specializuotas servisas.
Pastarųjų paslaugos ypač išpopuliarėjo, kai buvo įvestas vairuotojų privalomasis civilinės atsakomybės draudimas.
Dažniausiai remontuoti ir pagražinti kėbulą norima iš reikalo po patirtų avarijų, kai patys įbrėžia ar tiesiog nori apsaugoti nuo rūdijimo.
Naujam automobiliui trejų metų garantiją dažytiems paviršiams duoda gamintojas. Tačiau jei įbrėžiamas paviršius, gamintojo garantija nutrūksta.
„Suremontuoja ir vėl nudažyto paviršiaus garantiją perima tai padariusi įmonė. O atlikti tai gali tik specializuotas servisas”, – teigė autoįvykių metu apgadintų transporto priemonių remontu užsiimančios bendrovės „Visoda” direktorius Gintautas Stulga.
Anot jo, trejų metų garantija dažytiems paviršiams suteikiama ne senesniems nei devynerių metų automobiliams.
Senesniems suteikiama šešių mėnesių garantija. Jei žmogus nori ilgesnės garantijos, tai sulankstytas dalis reikia pakeisti naujomis originaliomis.
Apie 90 procentų visų į garantinio kėbulo remonto aptarnavimo servisus atvykstančių žmonių automobiliai yra 7 – 9 metų.
Remontuoti senesnių nei devynerių metų automobilių sulankstytą kėbulą neverta dėl įsivešėjusios korozijos. Ji yra nepataisoma, o restauravimo darbai – labai brangūs.
Įvertina žalą
Didžioji dalis atvežamų remontuoti automobilių yra po draudiminių avarijų.
Pirmiausiai draudimo bendrovė įvertina, kokią žalą patyrė į avariją patekęs automobilis. Apskaičiuojama, kiek kainuos automobilio remontas, įvertinama jo būklė.
Pasak G.Stulgos, jeigu remonto suma viršija 75 procentus automobilio vertės, tuomet laikoma, kad mašiną remontuoti netikslinga. Žmogui gali būti kompensuojama tam tikra pinigų išmoka.
Sužinoti tikslų sąrašą darbų, keičiamų detalių ir kiek tai kainuos galima automobilių kėbulų remonto servise. Jeigu automobilis remontuojamas, analizė nieko nekainuoja.
Jeigu žmogus nusprendžia savo mašinos neremontuoti, žalos įvertinimas kainuos iki 10 procentų sąmatos vertės. Tai priklauso nuo to, kokio lygio informacijos žmogus nori.
Specialistas, apžiūrėjęs pažeistą kėbulą, gali tiksliai pateikti reikiamų detalių sąrašą, kainas, iš kur gauti. Mažiausia sąmatos suma yra 50 litų.
Kontroliuoja remontą
Didžiausios bėdos ir vairuotojų baimės būna tada, kai prasideda remonto darbai. Automobilio reikia skubiai, o meistras kažin ką krapšto ir lėtai slankioja po cechą.
Išsireikalauti kokybiškos paslaugos padeda nustatyti konkretūs darbo normatyvai. Prieš pradedant remontuoti automobilį, turi būti pateikti tikslūs įkainiai ir kiek bus sugaišta laiko.
Yra nustatyta, kad vienam automobiliui remontuoti per darbo dieną neturi būti sugaištama trumpiau nei trys valandos.
Jei reikia nudažyti tik sparną, o tai trunka kiek daugiau nei valandą, tai automobilis servise turi stovėti ne ilgiau kaip vieną dieną.
Kiekvienam automobilio modeliui bei detalei yra nustatyti tam tikri normatyvai, per kiek laiko privaloma pašalinti gedimą. Taip vairuotojas gali kontroliuoti remonto laiką ir pateikti pretenzijas, jei jų nesilaikoma.
Specializuoti servisai naudoja tarptautinę „Audatex” sistemą, į kurią yra suvesta visų automobilių modelių remonto trukmė, reikalingos medžiagos ir mažmeninės detalių kainos.
G.Stulga teigė, kad, įvedus detalės pavadinimą, programa pateikia smulkų remonto proceso aprašymą ir kiek tai truks. Laikas padauginamas iš serviso įkainių, ir žmogus gali iš anksto sužinoti remonto kainą.
Tai yra vartotojo ir kliento apsauga nuo nesusipratimų. Draudimo kompanijos nustatyti remonto kainai naudojasi tokiomis duomenų bazėmis.
Jooo, toks vaizdelis kad šitas specialistas yra Jono iš garažo arba draudiko pusėje.Tikrai ne kliento. Per tokį „KOSMINĮ” laiką nei vienas servisas, kuris gerbia klientą ir rūpinasi aukšta atliekamų darbų kokybe neatliko ir dar ilgai neatliks tokių darbų.Bet koks remontinis dažymas su paruošimu (norint išgauti aukštą kokybę ir ilgam) užtrunka minimum 2-3 dienas.
Taigi, sėkmės KOSMONAUTAI. Žadėkit ir toliau tai, kas net teoriškai neįmanoma. O kas liečia programėlę AUDATEX tai su ja dar dirbt ir dirbt kompiuterastams.
Klientai šaunuoliai, kad pagaliau supranta kas yra kas ir nepasiduoda draudikų spaudimui važiuoti pas „Dėdę Vasią į garažą”. Kad ir kaip gaila, bet draudikai visaip stengiasi ir prašyti ir net reikalauti nors ir naują auto remontuotis „Garažiuke”. Visa laimė kad jau daugelis žmonių žino savo teises, o jei ir nežino tai susisiekę su savo automobilio gamintojo atstovu pasikonsultuoja ką daryt tokiais atvejais, o ne aklai pasitiki draudikais.