Maršruto likimas sprendžiamas Vilniuje

Susisiekimo ministerijoje svarstoma galimybė įsigyti „Raketos” tipo laivą ir plukdyti keleivius iš Kauno į Kuršių neriją

Valstybės įmonei „Vidaus vandens kelių direkcija” antrus metus nesiseka atgaivinti kažkada populiaraus maršruto Kaunas-Nida. Pernai buvo pasirašyta sutartis su bendrove „Nemuno linija”, tačiau nė vienas laivas į Nidą neišplaukė. Šiemet derėtasi su Lenkijos kompanija, tačiau sulaukta neigiamo atsakymo.

Susisiekimo ministerijoje šiuo metu svarstoma galimybė, kad „Raketos” tipo laivą galėtų įsigyti valstybės įmonė. „Kauno diena” pasidomėjo, kaip prieš keletą metų privati kompanija pusvelčiui išpardavė į Nidą plaukiojusius laivus.

Laikinasis ministras laukia dokumentų

Laikinasis susisiekimo ministras Petras Čėsna patvirtino, kad svarstoma galimybė „Vidaus vandens kelių direkcijai” įsigyti „Raketos” tipo laivą. „Pavedžiau, kad būtų atlikta analizė ir išsiaiškinta, kokia yra galimybė įsigyti tokį laivą. Visi prisimename, kaip iš Kauno į Nidą kursuodavo „Raketos”, – sakė laikinasis ministras.

Jo teigimu, jeigu iš Kauno Nidą būtų galima pasiekti per 3,5 ar 4 valandas, toks projektas galėtų pasitvirtinti.

„Kiek esu informuotas, šis maršrutas domina žmones. Tenka ir pačiam neretai išgirsti klausimų, kada jis bus atgaivintas. Dabar svarbiausia apskaičiuoti, ar „Raketos” pirkimas bus ekonomiškai pagrįstas. Jeigu iš pradžių ir patirtume tam tikrų nuostolių, vėliau galėtume atsigriebti. Bent mano nuomone, maršrutas Kaunas-Nida yra perspektyvus. Tačiau palaukime specialistų išvadų”, – teigė P.Čėsna.

Pardavė lenkams

Prieš keletą metų bendrovė „Nemuno laivininkystė” lenkams pusvelčiui pardavė keturis „Raketos” tipo laivus. Neoficialiais duomenimis, tuomet už vieną laivą gauta apie 10 tūkstančių JAV dolerių.

Valstybės įmonės „Vidaus vandens kelių direkcija” atstovai teigė, kad „Nemuno laivininkystė” buvo privati bendrovė, todėl „Raketų” privatizavimo nebuvo įmanoma sustabdyti.

„Jos buvo parduotos po dešimt tūkstančių JAV dolerių už kiekvieną. Dabar už tokį patį laivą gali tekti pakloti ir apie 100 tūkstančių eurų. Jeigu iš ministerijos gausime leidimą, nenaujo „Raketos” tipo laivo ieškotume Ukrainoje ir kitose Rytų šalyse”, – teigė valstybės įmonės generalinis direktorius Gintautas Labanauskas.

„Nemuno laivininkystės” parduotos „Raketos” iki šiol sėkmingai plaukioja Lenkijoje ir uždirba pinigus. Šiuos laivus įsigijo ta pati firmą, su kuria derėjomės dėl Nidos maršruto. Manau, kad viena nesėkmingų derybų priežasčių – užsakymai, kurių lenkai turi daug savo šalyje, todėl jie kol kas atsargiai vertino galimybę plukdyti keleivius Nemunu”, – teigė „Vidaus vandens kelių direkcijos” gamybos direktorius Mindaugas Šimkūnas.

Eksperimentas pasitvirtino

„Apie galimybę įsigyti „Raketos” tipo laivą neseniai kalbėjausi su ūkio ir susisiekimo ministrais. Buvo gautas žodinis pritarimas, o dabar laukiame, kada tai bus patvirtinta raštu”, – paklaustas, kada Kaune vėl plaukios greitaeigiai laivai, sakė G.Labanauskas.

Net ministerijoms palaiminus, šį sezoną reguliaraus maršruto į Nidą nebus. Prieš trejus metus šį maršrutą bandė atgaivinti pati valstybės įmonė. Į Nidą savaitgaliais plukdė laivas „Deima”. Kelionė trukdavo apie 10 valandų, tačiau ir tai keleivių neatbaidydavo.

„Prieš dvi savaites jau nelikdavo laisvų bilietų. Ši pramoga ypač sudomino vilniečius. Keleivių sulaukdavome ir iš kitų Lietuvos miestų. Bilietus pardavinėjome Kaune, Vilniuje ir Nidoje. Suprantama, kad kelionė trukdavo per ilgai. Jeigu mūsų įmonei būtų leista įsigyti greitesnį laivą, reisus į Nidą galėtume vykdyti kur kas dažniau”, – teigė „Vidaus vandens kelių direkcijos” gamybos direktorius M.Šimkūnas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.