Socialiai remtiniesiems kelionė gali tapti prabanga

Miesto Tarybai siūloma didinti autobusų, troleibusų ir mikroautobusų važiavimo kainas

Kauno savivaldybės administracija politikams siūlo dešimtadaliu padidinti troleibusų, autobusų ir mikroautobusų bilietų kainas. Vežėjai mano, kad didelės ekonominės naudos tai neduos, o mikroautobusų įmonių vadovai nuogąstauja, kad gali prarasti keleivius.

Sutaupytų apie 3 mln. litų

Miesto Taryba keleivinio transporto kainas ketina svarstyti rytoj vyksiančiame posėdyje. Savivaldybės administracija nuo rugsėjo mėnesio rekomenduoja važiavimo bilietus branginti apie 11 proc. Autobusais ir troleibusais vienkartinio važiavimo kaina padidėtų nuo 90 centų iki lito, mėnesinio bilieto – nuo 45 iki 50 litų, bendrojo autobusams ir troleibusams mėnesinio bilieto – nuo 55 iki 60 litų. Maršrutinių mikroautobusų vairuotojai turėtų prašyti 1,7 lito.

Lengvatiniai bilietai kainuotų 50 ir 20 centų. Perkant juos iš vairuotojų atitinkamai reikėtų pridėti 5 ir 2 centus. Paprastas bilietas ne kioskuose kainuotų 1,1 lito.

Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras teigė, kad kainas reikia didinti dėl degalų brangimo ir vairuotojų algų didinimo. „Autobusų ir troleibusų parkai nusprendė apie 10 proc. padidinti įmonių darbo užmokesčio fondus ir tai pakels keleivių vežimo kaštus, – sakė P.Keras – Keleivių vežimo sąnaudas troleibusais padidins ir planuojamas 50 naujų troleibusų pirkimas”.

Pasak jo, kasmet bendrovėms „Kauno autobusai” ir „Autrolis” iš miesto biudžeto tenka skirti 20 mln. litų. „Kylant kainoms didėja ir subsidijų poreikis, – aiškino jis. – Jei politikai pritars mūsų projektui, bus galima sutaupyti 3 mln. litų”.

Administracijos parengtame projekte akcentuojama, kad Kaune šiuo metu keleivinio transporto tarifai mažesni nei kituose didmiesčiuose. Vilniuje vienkartinis bilietas važiuoti autobusu ar troleibusu kainuoja 1,10 litų, Klaipėdoje ir Šiauliuose – po litą. Sostinėje važiuoti maršrutiniu taksi kainuoja 2 arba 3 litus, Uostamiestyje – 1,70 litų, naktį – 2 litai.

Vežėjai siūlo palaukti

„Ekonominiu požiūriu bilietų kainas reikėtų didinti, tačiau nežinia, ar tai bus geras sprendimas dabar, kai šalyje įtempta politinė padėtis ir verda emocijos, – svarstė įmonės „Kauno autobusai” generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. – Šį klausimą reikėjo svarstyti anksčiau, o dabar vertėtų palaukti stabilesnio laikotarpio”.

Generalinis direktorius minėjo, kad viešuoju transportu daugiausia naudojasi socialiai remtini žmonės ir kainų didinimas tikrai sukels jų nepasitenkinimą. „Bilietų brangimas bus naudingas ne autobusų parkui, bet miesto biudžetui, ir jau politikams spręsti, ar sutaupyti 3 mln. litų labiau reikalingi kitoms reikmėms”, – kalbėjo jis.

Pasak M.Grigelio, bendrovės planai nepasikeistų, jei kainos liktų tos pačios. „Bet kuriuo atveju turime dešimtadaliu padidinti atlyginimus vairuotojams, nes jų bendrovei trūksta”, – sakė jis. Generalinio direktoriaus teigimu, tai daroma iš įmonės lėšų. Pernai įmonė „Kauno autobusai” gavo 35 mln. litų pajamų ir uždirbo 1,2 mln. litų.

Bendrovės „Autrolis” generalinis direktorius Algirdas Krivickas mano, kad naujų troleibusų pirkimo išlaidų neturėtų dengti keleiviai. „Naujoms mašinoms pirkti galima rasti kitų finansinių išteklių, juk miesto biudžetas yra augantis”, – mano jis. A.Krivickas taip pat mano, kad šiais metais nereikėtų keisti bilietų kainų.

Bijo prarasti keleivius

Maršrutinių mikroautobusų įmonės savininkas Algimantas Zujus sakė, kad privatūs vežėjai nenori, kad būtų didinamos kainos. „Savivaldybei pakėlus kainas nuo lito iki pusantro labai sumažėjo keleivių, todėl bijome, kad taip neatsitiktų ir vėl”, – sakė jis. A.Zujaus teigimu, net ir pabrangus degalams, jo įmonės vairuotojai važinėja nenuostolingai.

Bendrovės „Girobusas” direktorius Gintaras Girkontas stebėjosi, kad apie rengiamą naujų kainų projektą nebuvo pranešta maršrutinių taksi vežėjams. „Apie tai sužinojome tik tada, kai projektas jau buvo atiduotas miesto Tarybai”, – teigė jis.

G.Girkontas mano, kad mažesnes pajamas turintiems žmonėms mikroautobusai gali tapti per brangia paslauga ir tai maršrutinių taksi įmonėms atneštų nuostolių.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.