„IBM Lietuva” užsakymu atliktas „Vilmorus” tyrimas parodė, kad Lietuvos gyventojus erzina reklaminės SMS žinutės bei elektroninės šiukšlės (vadinamasis „spam‘as”). Beveik pusė apklaustųjų atsakė, kad jie nekenčia reklaminių žinučių ir el. laiškų. Kita vertus, beveik 40 proc. respondentų teigė, kad reklaminiai pranešimai neerzina, nors jų kartais ir gauna.
Moteris šios žinutės erzina mažiau nei vyrus – atitinkamai 30 proc. moterų ir 40 proc. vyrų atsakė, kad kartais gaunamos reklaminės žinutės erzina. Labiausiai tokia reklama yra nepatenkinti moksleiviai ir studentai bei daugiau uždirbantys sostinės gyventojai. Tolerantiškiausi vadinamajam „spam‘ui” yra kaimų gyventojai – net 43 proc. jų atsakė, kad kartais gaunami reklaminiai pranešimai į elektroninio pašto dėžutę ar mobilųjį telefoną visai neerzina.
„Nepageidaujami elektroninio pašto pranešimai sudaro 40-70 proc. elektroninių pašto laiškų. Elektroninio pašto grėsmės kelia pavojų verslui, kenkia jo saugumui, darbo našumui ir reputacijai. Ši problema auga kasdien, tačiau IBM gali pasiūlyti pirmaujančius rinkoje saugumo įrankius, padedančius visiškai išvengti nepageidaujamų laiškų”, – sako „IBM Lietuva” integruotų technologinių paslaugų vadovas Antanas Uršulis.
Pasak jo, tampa vis sunkiau sekti kiekvieną sistemos silpnąją vietą, laikytis visų taisyklių ir kontroliuoti kaštus. IBM specialiai mažoms įmonėms yra sukūrusi „IBM Express Managed Security Services” sprendimą, minimaliomis sąnaudomis padedantį išvalyti elektroninį paštą, sumažinti grėsmes ir padidinti tinklo pralaidumą. Šis sprendimas stabdo šiukšles ir kitas grėsmes verslui prieš joms pasiekiant įmonės tinklą. „IBM Express Managed Security Services” yra lengvas ir ekonomiškai efektyvus būdas pagerinti elektroninio pašto saugumą be jokių išankstinių investicijų arba papildomų IT išteklių. Sistemos darbas yra nematomas ir reikalauja tik minimalaus administravimo. Ši paslauga elektroninio pašto saugumui užtikrinti yra suprojektuota taip, kad teiktų geresnę apsaugą bei greitesnį atsaką į iškylančias grėsmes, ir visa tai – už žymiai mažesnę kainą.
Advokatų profesinės bendrijos „Jurevičius, Balčiūnas ir Bartkus” advokato Kęstučio Pusčiaus teigimu, nepageidaujami reklaminiai pranešimai telefonu ir elektroninėmis priemonėmis Lietuvoje yra draudžiami Reklamos įstatymo ir Elektroninių ryšių įstatymo, kurie nustato, kad tokios žinutės gali būti siunčiamos tik su išankstiniu gavėjo sutikimu ar jo prašymu. Tokia pati nuostata yra įtvirtinta ir Europos Sąjungos direktyvose elektroninės komercijos ir komunikacijos srityse. „Spam‘as” yra draudžiamas, kadangi tokie laiškai ir žinutės yra siunčiami gavėjams be jų sutikimo, reikalauja nemažų laiko ir piniginių sąnaudų siekiant jais atsikratyti, dažnai klaidina gavėjus, pažeidžia jų privatumą ir teisėtus interesus. Minėtos ES direktyvos skatina ES valstybes nares imtis priemonių prieš vadinamąjį „spam‘ą”.
„IBM Lietuva” užsakymu visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras „Vilmorus” reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą atliko balandžio 7-9 d.