„BMW nekaltas, jeigu žmogus nemoka vairuoti”

Šeštadienį šalia Klaipėdos esančiame oro uoste vasaros sezoną atidarė Lietuvos BMW klubas.

Pasak klubo prezidento Ryčio Klimo, „BMW vasara” – tradicinis renginys, vykstantis pirmąjį birželio savaitgalį jau penkerius metus – tiek, kiek gyvuoja ir pats klubas.

Vienijantis 38 šių automobilių mėgėjus visoje šalyje BMW klubas savo gretose tikrų narių klaipėdiečių dar neturi, tačiau vadinamiesiems kandidatams pajūryje vykusi šventė – tikra dovana.

Pasak klaipėdiečių Vaido Petrausko ir Gintaro Statkevičiaus, jau seniai besidominčių Lietuvos BMW klubo veikla, dėl laiko stokos ne visuomet pavyksta išvažiuoti į renginius Vilniuje ar Kaune.

„Bandysime šiandien startuoti. Traukia ir pačios mašinos, ir kartu sportas”, – ruošdamiesi slalomo varžyboms sakė klaipėdiečiai.

Paklausti, kuo traukia būtent BMW, jie vardijo: greita, smagi mašinėlė, pagrindinis pranašumas – „varomas galas”, dėl kurio žiemą automobilį reikia kitaip valdyti, daugiau ir adrenalino.

Kaip ir kada įsikūrė Lietuvos BMW klubas? – paklausėme R. Klimo, vairuojančio 1975-ųjų laidos BMW-1502.

Mintis buvo jau 1998-1999 metais – buvo bendraminčių grupelė, norinti susiburti. Vėliau ėmėm ir padarėm. Kurdami klubą turėjome gauti leidimą iš Vokietijoje įsikūrusio Europos BMW klubo, kuris yra visų šalių klubų „mama”. Suderinome logotipą, įstatus – nebuvo labai paprasta. Mūsų būstinė yra Vilniuje, bet klubas yra visos Lietuvos.

Stengiamės, kad klubas populiarintų Lietuvoje automobilizmo idėjas, atstovautų būtent BMW markei, pasakotų žmonėms BMW AG istoriją – kokie modeliai buvo išleisti, kokia buvo jų raida. Be abejo, stengiamės pakeisti visuomenėje susiformavusį įvaizdį – daugelis mano, kad BMW vairuoja arba banditai, arba visiškai nesusipratę chuliganai, kurie išdykauja keliuose, važiuoja neblaivūs ir sukelia daug avarijų. Siekiame atsiriboti nuo tokio įvaizdžio, gerinti jį renginių metu. Automobilis, BMW, nekaltas, jeigu jo vairuotojas yra blogas žmogus arba tiesiog nemoka vairuoti.

Pagrindiniai mūsų uždaviniai – priminti žmonėms, kad nauji automobiliai įkvėpimo ir idėjų semiasi iš senų. Istorija – automobilizmo šaknys, ją reikia gerbti. Ir, žinoma, svarbus yra saugus vairavimas kelyje. Negaliu sakyti, kad visi esame angelai, nes kartais gal ir paspaudžiame greičio pedalą, tačiau apskritai iš to vaikiškumo jau išaugome.

Kokius dar renginius organizuojate?

Dalyvaujame 1000 km lenktynėse Palangoje, rudenį būna šiltojo sezono uždarymas – turistinis renginys be jokių sportinių elementų. Sudarome maršrutą po įdomias Lietuvos vietas ir važiuojame apžiūrėti piliakalnių, akmenų. Žiemą – tradicinis žiemos testas, slalomo rungtys. Žmonės nori pasitikrinti, kaip jie vairuoja žiemą – reikia ir įgūdžių, ir gerų padangų.

Klubo veikloje dalyvauja ir merginos?

Yra keletas merginų. Anksčiau tai buvo daugiau vyriškas klubas, moterys gal buvo tokios nuomonės, kad BMW – labiau vyriška mašina, bet aš galvoju kitaip. Jei tik moteriai patinka, ji gali bet ką vairuoti – ir visureigį, ir BMW, jokio skirtumo.

Kitų automobilių mėgėjų klubų suvažiavimuose tenka pamatyti nemažai „tiuninguotų”, spalvingų automobilių, o čia to beveik nėra. Kodėl?

Daugelis klubo narių laikosi tokios nuomonės, aš asmeniškai taip pat, kad saikingas „tiuningas” yra gražu. Žinoma, dėl skonio nesiginčijama – jei žmogus turi pinigų, gali daryti su savo automobiliu ką nori. Bet tarp mūsų klubo narių susiformavo nuomonė, kad išėjęs iš gamyklos automobilis jau yra gražus. Yra keletas kompanijų, kurios atlieka variklio, pakabos, greičio dėžių, taip pat išorės „tiuningą”, bet tai – labai saikingi dalykai.

Kas jums pačiam BMW istorijoje pasirodė įdomu?

Įdomiausia buvo sužinoti, kad BMW ženklas, kuris, daugelio nuomone, yra stilizuotas besisukantis propeleris, iš tiesų yra Bavarijos heraldinės spalvos veidrodinis atspindys. Kai BMW koncernas perėmė Bavarijos motorų gamyklėlę, ir įstatymas neleido naudoti heraldikos spalvų bei kombinacijos, BMW padarė veidrodinį atspindį ir užregistravo ženklą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.