Yra sena vairuotojų taisyklė: tamsu – vadinasi, pavojinga

Iš tikrųjų tamsiu paros metu patartina vengti ilgesnių kelionių, o ypač pradedantiesiems vairuotojams

Atrodytų, kalbėti apie važiavimo tamsoje taisykles vertėtų rudenį ir žiemą, kai dienos trumpos. Tačiau į tolimesnes keliones automobiliu leidžiamasi kaip tik vasarą, o daugelis vairuotojų nemėgsta vasaros dienos karščių, be to, automobilių srautas naktį nepalyginti mažesnis. Taigi vasarą ir naktį keliuose važiuoja nemažai automobilių.

Žibintai

Prieš išvykstant į naktinę kelionę pravartu įsidėmėti kelias nesudėtingas taisykles.

Pagrindinis reikalavimas: automobilio žibintai privalo būti tinkamai sureguliuoti. Atrodytų, nėra paprastesnės procedūros, bet labai dažnai keliuose ir gatvėse matome važiuojančias mašinas su nesureguliuotais žibintais. Beje, reguliuoti šviesos prietaisus naudinga ir pačiam, kad kiti vairuotojai nuolat nemirksėtų dėl juos akinančių šviesų.

Stiklas

Nuolat švariai nuplaukite priekinį automobilio stiklą iš abiejų pusių. Nešvarumai ant stiklo trukdo gerai matyti net dieną, važiuojant prieš saulę, o naktį apskritai iškraipo vaizdą. Be to, nešvarus stiklas sustiprina akinantį šviesos poveikį. Nepamirškite valyti ir žibintų, nes jie, kaip ir priekinis stiklas, labai greitai apsineša nuo purvo, kurį ne visuomet pajėgūs nuvalyti net geriausi valytuvai. Nepamirškite pasirūpinti skysčiu langams valyti – bakelyje visuomet privalo jo būti.

Prasilenkiame

Važiuojant ir šiaip siaurais užmiesčio keliais, prasilenkiant su kitu automobiliu, sunku išvengti apakinimo, net jeigu žibintų šviesos buvo laiku perjungtos. Todėl dar prieš prasilenkdami su kita transporto priemone sumažinkite greitį ir būkite pasiruošę staiga stabdyti.

Vienas žibintas

Situacija: siaurame kelyje tamsoje matyti sparčiai artėjant vos vienas žibintas. Tai gali būti bet kas – paprasčiausias motociklas, automobilis su neveikiančiu vienu žibintu, girtas vairuotojas, važiuojantis automobiliu su vienu žibintu. Visuomet ruoškitės blogiausiam atvejui – kad prie jūsų artinasi būtent pastarasis „egzempliorius”, o šviečiantį objektą laikykite jo dešiniuoju žibintu ir būkite pasiruošę išsukti į šalikelę.

Neperjungia

Ką daryti, kai priešais važiuojančio automobilio vairuotojas neperjungia ilgų šviesų? Tokiu atveju reikia sumažinti greitį, ir kad jūsų neapakintų, žiūrėti ne į besiartinantį automobilį, o šiek tiek dešiniau, į kelkraštį.

Pakilimai

Kildami į kalną ar kalvą prisiminkite, kad priešais atvažiuojantis automobilis gali jus apakinti, net jeigu šios mašinos žibintai gerai sureguliuoti. O leisdamiesi nuo kalno ir jūs galite apakinti kitą vairuotoją, taigi tasai kurį laiką gali nekontroliuoti situacijos, – tai irgi ne mažiau pavojinga.

Nežinomas kelias

Važiuodami nežinomu keliu naktį, o ypač jei lyja, kiekvieną posūkį laikykite pavojingu. Tamsa sumažina regos kampą, ne taip tiksliai suvokiami daiktai. Taigi ir šiaip staigus posūkis gali būti kur kas staigesnis, kelias gali būti duobėtas, jame gali būti numestas koks gelžgalis ir panašiai. Tokiu atveju tiesiog būtina sumažinti greitį.

Sunkvežimiai

Jie tamsoje ypač pavojingi. Mat jų gabaritinės šviesos anaiptol ne visuomet sutampa su realiais mašinos matmenimis. O juo labiau kai kaimo keliuku priešais atvažiuoja koks traktorius. Kas žino, kokį krovinį jis gali gabenti…

Miegas

Naktis nėra pats tinkamiausias metas kelionei, o ypač tolimai. Reakciją slopina nuovargis, akis merkia miegas. Vis dėlto jei tenka tamsiu metu vykti į tolimesnę kelionę, kartais, pajutę nuovargį, pakiškite po liežuviu citrinos griežinėlį. Skonis gal ir ne pats maloniausias, bet efektas – stulbinantis.

Vis dėlto geriausia leistis į kelionę bent šiek tiek numigus, o ne nakčiai. Be to, jei jaučiate, kad kelyje snaudulys ar miegas gali jus įveikti, sustokite poilsio aikštelėje ar tiesiog nuošalesnėje vietoje ir numikite bent pusvalandį. Atsikelsite gerokai pailsėję.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Yra sena vairuotojų taisyklė: tamsu – vadinasi, pavojinga"

  1. senis su pypke

    Atsirado naujas reiškinys – priešrūkinės šviesos. Kas antras automobilis važiuoa su įjungtom priešrūkinėm. Artimos šviesos yra būtinos. Žymiai greičiau pastebime automobilį su šviesom. Priešrūkinės šviesos akina. Važiuojant siauru keliu, kuriame nėra nei šaligatvio, nei kelkraščio, tikrai sunkiau pastebėti pėsčiuosius, jei iš priekio atvažiuoja su priešrūkinėmis. Važiuojant paskui automobilį, kuris įsijungęs galinį, priešrūkinį žibintą, greitai įskausta akys, be to nesimato nieko kas vyksta priekyje, nes tas ryškus žibintas viską užgožia. Praktinės naudos iš tų žibintų nematau ( bent su Audi A-6). Gal ypatingai tirštame rūke ir kažką padėtų, bet seniai neteko tokio matyt.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.