Keleivių saugumas – vis dar problema

Jei beatodairiškai tikėtume šiuo metu galiojančiais įstatymais bei Transporto kodeksu, bilietą nusipirkęs ir į autobusą įlipęs keleivis turėtų jame jaustis visiškai saugus. Deja, realybė byloja visai ką kita.

Pasak šią sritį kuruojančios VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) vadovo Gintaro Neniškio, miesto maršrutiniuose autobusuose viešosios tvarkos pažeidimų, dėl kurių tenka šauktis saugos tarnybos ar net policijos pagalbos, per mėnesį užregistruojama vos vienas kitas. Tačiau teigti, kad tokia problema Klaipėdoje neegzistuoja, būtų pernelyg drąsu.

Pasak G. Neniškio, jo vadovaujamoje tarnyboje dirbantiems žmonėms teisė surašyti administracinių teisių pažeidimo protokolą suteikta tik vienu atveju – kai keleivis važiuoja be bilieto. Apie tai, kad šios tarnybos pareigūnai patys imtųsi viešosios tvarkos pažeidėjo atžvilgiu kokių nors veiksmų, sakė G. Neniškis, negalį būti nė kalbos.

Vienintelė leistina priemonė – pasiūlyti pažeidėjui išlipti pačiam, nes jėgą panaudojęs kontrolierius rizikuoja būti apkaltintas kompetencijos viršijimu ar net žmogaus teisių pažeidimu. Todėl esant akivaizdžiam viešosios tvarkos pažeidimui KKT darbuotojams, o ir pačiam vairuotojui nelieka nieko kita, kaip šauktis policijos pagalbos.

Pasak KKT vadovo, ypač pavojingais laikomi vasarą į paplūdimius kursuojantys autobusai. Jų keleiviai, ypač jaunimas, niokoja ne tik autobusus, bet ir jų stoteles bei visa, kas pasitaiko pakeliui.

G. Neniškio įsitikinimu, realiai pagelbėti galėtų tik vadinamieji prevenciniai patruliavimai. Dėl tokių reidų, sakė jis, preliminariai jau susitarta su uostamiesčio policijos vadovais. Viešosios policijos pareigūnų patruliavimą miesto maršrutiniuose autobusuose ir jų galinėse stotelėse ketinama organizuoti ir Jūros šventės dienomis.

Pasak G. Neniškio, ledai turėtų pajudėti mieste įdiegus vadinamąją elektroninio bilieto sistemą. Tuomet keleiviai į autobusą bus įleidžiami tik per priekines duris, greta vairuotojo bus pavojaus mygtukas, o vadinamoji GPS sistema leis policijai iškart nustatyti pavojaus signalą pasiuntusio autobuso buvimo vietą ir operatyviai į jį reaguoti.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.