Bus reformuojama mokinių popamokinės veiklos sistema

Visuomeninė organizacija „Pilietinių iniciatyvų centras” kartu su Kaišiadorių rajono savivaldybės administracija pradėjo įgyvendinti projektą, skirtą mokinių popamokinės veiklos kokybės gerinimui.

Projekto vykdytojų teigimu, popamokinė veikla arba kitaip – neformalus ugdymas yra sudėtinė ir lygiavertė švietimo proceso dalis, kurios pagrindinė funkcija – suteikti mokiniui gyvenimo įgūdžių. Tačiau šiandienos situacija bendrojo lavinimo mokyklose rodo, kad neformalaus ugdymo samprata yra iškreipta, o popamokinė veikla ne retai organizuojama neefektyviai.

Anot projekto vadovo Laimučio Deveikio, neformalus ugdymas šiandien dažnu atveju tampa formalaus ugdymo tąsa, o lėšos, skirtos popamokinės veiklos organizavimui, ne retai naudojamos formalaus švietimo spragoms užkamšyti. Tai lemia švietimo sistemos akademizavimąsi ir koncentraciją tik į mokinio žinias.

„Užuot organizavus darbo rinkos situaciją ir mokinių poreikius atliepiančias veiklas, jaunuoliams siūlomi popamokiniai dalykiniai būreliai: matematikos, chemijos, muzikos ir pan. Tačiau žinių gilinimas yra formalaus švietimo kompetencijoje, todėl tokių būrelių nereikia traktuoti kaip popamokinės veiklos ir naudoti jiems neformaliam ugdymui skiriamų lėšų”, – sako L. Deveikis.

Projekto partnerio Kaišiadorių raj. administracijos Švietimo, kultūros, sporto ir socialinių reikalų departamento direktorės Lilijos Žukauskienės teigimu, popamokinė veikla labiau turėtų būti nukreipta į mokinio pasiruošimą veikti darbo rinkoje.

„Užsienyje popamokinės veiklos organizavime dalyvauja verslo įmonės ir profesionalūs specialistai, o popamokinė veikla organizuojama ne siekiant užimti mokinius po pamokų, o ugdyti jų socialinius, praktinius ir kitus gebėjimus”, – sako L. Žukauskienė.

Tokią situaciją Lietuvoje, anot projekto vykdytojų lemia tai, jog skirtingai nei formalus švietimas, neformalus ugdymas neturi aiškios sistemos ar programos jam organizuoti ir įgyvendinti, todėl dažniausiai jis priklauso nuo mokyklos galimybių ir mokytojų kvalifikacijos.

Pagrindinė įgyvendinamo projekto idėja – sukurti savaeigį popamokinės veiklos organizavimo modelį, nukreiptą į ugdymosi sąlygų sudarymą, pagrįstą jaunuolių kompetencijų ir įgūdžių, atitinkančių šiuolaikinės visuomenės poreikius, ugdymu ir ugdymusi, ir įgyvendinti jį Kaišiadorių rajono savivaldybėje.

Sukurtas modelis bus pristatytas kitose Lietuvos savivaldybėse, tikintis, kad jis pagal konkrečios savivaldybės poreikius ir specifines aplinkybes ilgainiui bus pritaikytas visoje Lietuvoje.

Dviejų metų trukmės projektas „Neformalaus ugdymo organizavimo modelio sukūrimas ir įdiegimas Kaišiadorių raj. savivaldybėje” vykdomas pagal Bendrojo programavimo dokumentą, 2 prioriteto „Žmogiškųjų išteklių plėtra” 2.4 priemonę „Mokymosi visą gyvenimą sąlygų plėtojimas”. Projektą iš dalies finansuoja Europos Sąjunga. Europos socialinis fondas. Projekto vertė 383 656 Lt.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Švietimas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.