Naujas „Nissan Note” – klasikinių vienatūrio formų kompaktiškas chečbekas, išsiskiriantis ne tik originaliu dizainu, bet ir plačiomis pritaikymo galimybėmis
Naujas „Nissan Note” automobilis originalus ne tik dizainu, bet ir kilme. Jis surenkamas Didžiojoje Britanijoje, o iš tiesų yra japonų ir prancūzų („Nissan” ir „Renault”) gaminys. „Note” konstruotas pritaikius „Micra” platformą. Chečbeko kategorijai priskirtinas „Note” atitinka ir klasikinio vienatūrio formas. Skirtingų automobilių elementų samplaika ryški ir „Note” išorėje – priekiniai žibintai primena mažąjį „Micra”, o radiatoriaus grotelės – „Murano” visureigį. Veržlumo aukštam ir neilgam automobiliui suteikia užpakaliniai bumerango formos žibintai. „Note” yra erdvesnis bei talpesnis už tradicinį kompaktišką hečbeką.
Suderintos savybės
Gamintojai naują „Note” vadina universaliuoju hečbeku. Jam tiktų ir vienatūrio apibūdinimas. Iškart į akis krinta naujame modelyje suderintos kompaktiško hečbeko ir nedidelio vienatūrio savybės. Jos atitinka pasaulyje sparčiai didėjančią tokių automobilių paklausą. Šiuolaikiškai automobilio išorei suteikti dinamiškumo akcentai. Salono erdvė lengvai pritaikoma įvairiems gyvenimo atvejams. Matmenimis „Note” prilygsta mažesniam „Nissan Almera” modeliui, o atstumu tarp ašių – didesniam „Primeros” automobiliui.
Manevringas
Pirmąkart teko išbandyti „Note” versiją su benzininiu 1,6 litro (110 AG) varikliu ir mechanine pavarų dėže. Šis jėgos agregatas gana veržlus vairuojant mieste, todėl turėtų atitikti klientų, kuriems šis automobilis konstruotas, poreikius. Vis dėlto greitai važiuoti magistrale nebus itin patogu, nes salone jaučiamas variklio ir ratų keliamas triukšmas. Važiuojant per asfalto sandūras ir nelygumus vairuotojo ausį pasiekia „Note” bildesys, bet pakaba gerai „priešinasi” kelio dangos defektams. Be 1,6 l jėgos agregato, į naujus „Note” automobilius montuojamas 1,4 l (88 AG) variklis. Netrukus šiuos du benzininius jėgos agregatus papildys 1,5 l turbodyzelis.
Dviejų lygių
4 m ilgio, 1,69 m pločio ir 1,55 m aukščio matmenimis „Note” prilygsta kitam tėvynainiui, tik pasirodžiusiam gerokai anksčiau, – naujam „Mitsubishi Colt” automobiliui, kuris pretendavo savo klasėje tapti vienu universaliausių hečbekų. „Note”, kurį gamintojai apibūdina kaip kompaktiško dydžio automobilį šeimai, gali būti pritaikytas ir verslui. Pro plačias duris patogu lipti ir nesudėtinga dėti krovinius. Ant priekinių sėdynių atkalčių įrengti sulankstomieji staliukai. Užpakalines sėdynes iš salono bei bagažinės galima pastumti 16 cm. Taip galima pasirinkti, kam reikia daugiau erdvės – keleivių kojoms ar gabenamai mantai. Jeigu jos tenka vežti didelį kiekį, galima tiesiog išimti užpakalines sėdynes. Taip kroviniams atsiranda daugiau erdvės, tūriu prilygstančios mažesniesiems universalams. Gabenant labai ilgus daiktus, priekyje sėdinčio keleivio sėdynė galima visiškai nulenkti.
Sulanksčius užpakalines sėdynes kroviniams susidaro 1,332 litro erdvė lygių grindų pagrindu. Dar vienas patrauklus sprendimas – dviejų lygių bagažinė.
Greitai apsiprantama
Akivaizdžios „Nissan” konstruktorių pastangos kuriant vairuotojo darbo vietą ir salono ergonomiką – patogiai išdėstyti valdymo prietaisai. Atsisėdus į naują „Note” greitai apsiprantama ir galima tuoj pradėti važiuoti – ranka pati užčiuops svirteles ir jungiklius reguliuojant garso aparatūrą ar kondicionierių. Apibendrinant galima teigti, kad naujas „Note” – ne tik jaunatviškas, stilingas, bet ir funkcionalus automobilis. Juo patogu sukinėtis ankštose miestų gatvėse, o 3-4 asmenų šeimai – ir toliau keliauti. Pagrindiniai „Note” rinkos varžovai – „Ford Fusion”, „Honda Jazz”, „Opel Meriva”.
Per bandomąjį važiavimą testuota „Nissan Note” versija su benzininiu 1,6 l (110 AG) varikliu ir mechanine pavarų dėže kainuoja nuo 46 tūkst. litų.