Artėjant savivaldos rinkimams tautos išrinktieji pasirūpino didesne leistina tarnybinių automobilių rida
Suskaičiavusi, kad komitetai ir komisijos nepanaudoja transportui numatyto važiavimo limito, Seimo kanceliarija pasiūlė jį sumažinti. Tačiau parlamento vadovybė vieningai palaimino kur kas didesnius skaičius.
Iš 15 parlamentinių komitetų ir 16 komisijų tik dešimt sutiko su kanceliarijos siūlymu sumažinti per mėnesį leistinus tarnybiniu transportu nemokamai nuvažiuoti kilometrus. Tačiau kai kurie tautos išrinktieji sugebėjo išsireikalauti net trigubai didesnę ridą.
Didžiausias apetitas – valstiečio liaudininko Vyto Navicko vadovaujamo Ekonomikos komiteto. Pernai jo nariai, turėję teisę per mėnesį nemokamai nuvažiuoti 3000 km, vidutiniškai nuvažiuodavo vos 774 kilometrus. Atsižvelgdama į tai Seimo kanceliarija pasiūlė šiemet numatyti kasmėnesinę 900 km ridą, tačiau komitetas pareikalavo buvusių 3000 ir juos gavo.
„Darbiečio” Antano Boso vadovaujamam Aplinkos apsaugos komitetui taip pat neįtiko siūloma 900 km riba, nors statistika rodo, kad pernai per mėnesį vidutiniškai buvo nuvažiuota 711 kilometrų. Nepaisydama to Seimo valdyba komitetui skyrė 2000 km limitą. Bosas vakar LŽ aiškino, esą faktiniai duomenys neatspindi realios padėties. Jis tvirtino tik neseniai sužinojęs apie egzistuojančius gana didelius limitus. „Važinėjome tikrai daug, bet ne visada naudojomės mums priklausančiu transportu. Per tuos metus ir taip jau daug sutaupėme, nes darbo reikalais vykdavome nuosavais automobiliais”, – kalbėjo jis.
500 km limitą gavusios Peticijų komisijos pirmininkė socialdemokratė Milda Petrauskienė LŽ teigė, jog siūlyta 200 km riba ir pernai pasiektas 108 km vidurkis nėra neginčijamas rodiklis. „Iki šiol labai taupėme, o dabar akivaizdu, kad darbo daugėja, peticijų srautas didėja, todėl ir išvykų bus daugiau”, – prognozavo ji.
Socialinės apsaugos ir darbo komiteto pirmininkas socialdemokratas Algirdas Sysas apskritai neteikė komiteto siūlymų, nes nepritaria dabartinei limito skyrimo tvarkai. Pagal faktines išlaidas jo komitetui numatyta 1600 km riba. „Pagal kitiems komitetams, kurių nariai, žinau, niekur neišvažiuoja, numatytus limitus akivaizdu, kad nėra normalios tvarkos. Nereikia nurodyti ir tikslo, kur važiavai”, – piktinosi jis.
Tačiau valdyboje nei valdančiosios daugumos, nei opozicijos atstovams nekilo abejonių tvirtinant šias transporto ridas. „Svarstėme vos ne tarpduryje. Nemanau, jog čia esminė piktnaudžiavimo landa, bet negerai, kad dar sykį tokie dalykai svarstomi senais metodais”, – kalbėjo Seimo vicepirmininkas liberalas Gintaras Steponavičius.
Kanceliariją kuruojantis parlamento vicepirmininkas Alfredas Pekeliūnas pripažino, jog kilo abejonių, kad didelių limitų prašoma prieš savivaldos rinkimus. „Tačiau mus užtikrino, kad kontrolė pakankama”, – dėstė jis.
Laikinąjį Seimo kanclerį Joną Milerių nustebino tai, jog valdyba nepritarė taupiam projektui, o palaimino politikų užsispyrimą padidinti leistinus kilometrus. „Ko gero, paprasčiau apsidrausti, kad nereikėtų prašyti papildomai, jei vėliau prireiktų”, – LŽ sakė jis.