Rudeniop valgysime brangesnę duoną?

Duonos kepėjai neneigia, kad duonos gaminiai brangs dar šiemet. Prielaidų tam, esą, yra ne viena: kyla energetinių išteklių kainos, brangsta žaliavos ir pan. Kiek padidės duonos kaina ir kaip jos pabrangimas atsilieps vartotojų biudžetui, specialistai kol kas nesiryžta spėti.

Pasak PB kalbinto uždarosios akcinės bendrovės „Kagris” direktoriaus Algio Karoblio, duonos gaminių kaina ateityje priklausys nuo kelių veiksnių: žaliavų, energetinių išteklių kainų bei darbo jėgos kaštų. Kadangi šiemet turėtų brangti dujos, kalbama apie elektros brangimą, brangsta miltai, darbo jėga taip pat tikriausiai brangs. A.Karoblio nuomone, logiška tikėtis, jog antroje metų pusėje gali padidėti ir duonos gaminių kaina.

Savo duonos gaminiais mieste žinomos bendrovės vadovo teigimu, sunku pasakyti, kiek galėtų kilti kaina – galbūt penkiais-dešimt procentų. Tačiau tam tikrai nemažai įtakos turės ir gyventojų pajamų mokesčio tarifo mažinimas, iš dalies kompensuosiantis patiriamas išlaidas.

Nors kai kurie specialistai tvirtina, kad duonos pabrangimą vartotojai nelabai pastebės, kaip jis galėtų atsiliepti vartotojų biudžetui tikrovėje, A.Karoblis neprognozavo – tai priklausys nuo vartotojo pajamų, duonos gaminių vartojimo įpročių ir daugybės kitų veiksnių. Pavyzdžiui, A.Karoblio vadovaujama bendrovė šiuo metu kepa per 20 rūšių duonos gaminių, ir vartotojai juos, pasak „Kagrio” direktoriaus, renkasi ne tik pagal pajamas, bet ir pagal savo skonį (vieni mieliau perka ruginę duoną, kiti batoną ir pan.).

Anksčiau ar vėliau brangins visi

Dar vienos mieste veikiančios įmonės „Jungtinis duonos centras” savininkas Rytis Rimkevičius vakar PB teigė, kad bent iki vasaros pabaigos nežada branginti duonos gaminių, kurių kepa nemažai. O ir praėjusiais metais bendrovė kainas kėlė labai nežymiai – iki 1 procento.

Tuo tarpu UAB „Vilniaus duona”, valdančios „Panevėžio duonos” bendrovę, generalinė direktorė Rita Ramanauskienė taip pat prognozavo, kad artimiausiu metu duonos kainos kils. Priežastis vadovė nurodė tas pačias – brangstančius energetinius išteklius, žaliavas, transportavimo išlaidas, darbo jėgos rinkos situaciją, verčiančią didinti atlyginimus.

„Šie objektyvūs veiksniai veikia visus duonos gamintojus, todėl anksčiau ar vėliau jie bus priversti padidinti kainas. Kadangi duonos rinkoje labai didelė konkurencija, neprognozuočiau, kad kainų kilimas pasieks 10 procentų. Manyčiau, jis bus 6-8 procentai”, – teigė R.Ramanauskienė.

Įmonės vadovės teigimu, „Vilniaus duona” jau balandžio mėnesį keliais procentais padidino kainas, todėl artimiausiu metu to daryti neketina.

Pasak R.Ramanauskienės, šiuo metu rinkoje nuperkama daugiau brangesnių nei pigesnių duonos gaminių. Be to, vartotojai mielai renkasi naujoves. Kartu pastebima labai didelė kainų diferenciacija – duonos kepalėlį galima nusipirkti ir už vieną, ir už du litus. „Vilniaus duonos” generalinės direktorės nuomone, tai didžiulės konkurencijos rezultatas.

R.Ramanauskienė prognozavo, kad skirtumai tarp brangiausių ir pigiausių produktų tolydžio mažės. „Aišku, kad žmonės, gaunantys mažiausias pajamas, yra jautriausi kainai. Tačiau vartotojų elgesys pastebimai keičiasi, vis daugiau renkamasi aukštos kokybės gaminių, kurių kaina atitinka vertę. Duona yra pats būtiniausias produktas krepšelyje, todėl kylant pragyvenimo lygiui, jautrumas duonos kainai pastebimai mažėja”, – aiškino R.Ramanauskienė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.