Kas kaltas – netikslūs projektuotojų paskaičiavimai ar kreivos dažytojų rankos? Toks klausimas kyla ne vienam uostamiesčio vairuotojui, bandančiam vadovautis gatves ženklinančiomis juostomis ir dėl to kartais atsiduriančiam avarinėse situacijose.
Bene labiausiai į „Autosaloną” besikreipusius kelis vairuotojus nustebino ne taip seniai rekonstruota ir naujomis važiavimo kryptis žyminčiomis linijomis paženklinta Herkaus Manto ir P. Lideikio gatvių sankryža.
„Ji suprojektuota taip, kad važiuodamas trečia eismo juosta nuo ligoninės pusės miesto centro link esi priverstas važiuoti tiesiai į priešingos krypties eismo juostą. Tik laiku susigaudžius galima išvengti avarijos”, – teigė redakcijai paskambinęs klaipėdietis Petras.
„Aišku, galima čia buvo nupaišyti punktyrinę liniją sankryžą tiesiai kertantiems vairuotojams, tačiau kelių ženklinimo standartai rekomenduoja taip žymėti tik posūkio kryptis. Be to, jei toje sankryžoje pripieštume linijų, būtų visiškas chaosas – ten ir taip jų jau yra daug”, – sakė Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus vyr. specialistas Gintaras Ramanauskas.
Būtent standartų reikalavimais jis grindė ir horizontaliojo ženklinimo linijų perpaišymus kitose miesto sankryžose. Pavyzdžiui, Statybininkų prospekto ir Šilutės plento, kur sukantieji iš prospekto į plentą atsiduria ne antrojoje ir trečiojoje eismo juostose, kaip anksčiau, o pirmojoje ir antrojoje.
Vis dėlto, kur veda panašiu principu paženklintos Minijos gatvės ir Baltijos prospekto sankryžos linijos, neaišku.
„Į avariją”, – taip trumpai „Autosalonui” klaipėdietis Vaidas apibūdino vietą, kurioje atsiduria šiomis linijomis besivadovaujantys ir iš gatvės į prospektą sukantys vairuotojai. Mat, jei važiuotumėte tiksliai laikantis nupieštų ženklų, atsidurtumėte ant pirmąją ir antrąją eismo juostas skiriančios ištisinės linijos. Jei tuo metu į šią sankryžą sukama ir iš dešinės pusės, iškyla didelė susidūrimo tikimybė.
„Gal tiesiog netiksliai nubrėžtos tos linijos, – spėjo G. Ramanauskas. – Vadovaujantis standartais, horizontaliojo ženklinimo linijos sankryžoje į kairę sukančius vairuotojus turi nuvesti į dešiniąją kraštinę, t.y. pirmąją, eismo juostą.”
G. Ramanauskas pripažino, kad linijos ant asfalto painiavos kelia ir Debreceno gatvėje, ties Taikos prospektu. Viena eismo juosta čia tenka dalintis abiem kryptimis važiuojantiems automobiliams, o tai irgi gali tapti avarijos priežastimi.
„Ten tiesiog neatliktas darbas iki galo. Galiu nuraminti, kad jau artimiausiu metu padėtis Debreceno gatvėje bus ištaisyta, ir perėjimas iš vienos krypties eismo juostos į kitos bus pažymėtas aiškiau”, – tvirtino pareigūnas, priklausantis miesto Saugaus eismo komisijai.