Naująjį turizmo sezoną transporto kompanijos pasitinka su originaliais pasiūlymais, kur keliauti šią vasarą, kaip turiningai leisti laiką per atostogas, savaitgaliais.
Jie pristato ne tik neišbandytus maršrutus lėktuvais, keltais ar autobusais, bet ir dar daugiau paslaugų bei pramogų.
Taip pat žada įvairių akcijų ir nuolaidų, o bilietus ragina užsisakyti iš anksto, nes palikus tai paskutiniam momentui gali tekti sėdėti namuose.
Patogus vandens kelias
Lietuviai pamėgo pingančias, greitas ir patogias keliones lėktuvu, todėl bilietai neretai išperkami prieš kelis mėnesius. Šiemet jau balandžio pradžioje nebebuvo įmanoma nusipirkti kelionės Velykų atostogų metu, nes nebeliko lėktuvų bilietų. Tokiu atveju keliautojams į pagalbą gali ateiti kitos transporto priemonės.
Keltų kompanijos „Lisco Baltic Service” Keleivių marketingo ir pardavimo grupės vadovas Arvydas Skuodas siūlo patogiai keliauti jūra. Jis informavo, kad visai neseniai įsigytas naujintėlaitis erdvus laivas, kuris plauks į Kylį. Šioje linijoje dirbs du laivai, į Vokietiją jie per savaitę veš 6 kartus.
Parengtas patrauklus pasiūlymas keliaujantiesiems didesne kompanija – jie už automobilio perkėlimą mokės tik 200 litų. Birželį, kai Vokietijoje vyks futbolo čempionatas, už bilietą (į vieną pusę, sėdimą vietą be uosto mokesčio) reikės mokėti tik 150 litų. Automobilio perkėlimas taip pat kainuos pigiau, 200 litų.
„Ne tik keliaujantieji į Vokietiją, bet ir norintieji greičiau pasiekti Prancūziją, Angliją ar Olandiją, išvengti Lenkijos kelių, gali persikelti keltu į Kylį, o po to tęsti kelionę automobiliu,”, – tikina A.Skuodas. Dalį atstumo įveikti keltu galima net susirengus į Ispaniją: Madridą ar Barseloną automobiliu pasiekti užtrunka apie 40 valandų, pusę šio laiko galima keliauti keltu.
Šešis kartus per savaitę plaukiantys į Švediją keltai yra labai perpildyti, netrūksta nei krovinių, nei keliautojų automobiliais ir pavienių keleivių. Šia linija žadama taip pat paleisti naują laivą, nes auga turistų srautas ir iš Švedijos, jie savaitgaliui noriai vyksta į Klaipėdą.
„Lisco Baltic Service” pristato romantišką pramogą – 20 valandų trukmės kelionę jūra iš Klaipėdos į Baltijską. Išplaukiama šeštadienį per pietus, o grįžtama sekmadienį rytą. Baltijske stovina 2 valandas, bet jei nori išlipti į krantą – reikės pasirūpinti viza. Tačiau tai nebūtina, nes yra ką veikti ir laive.
Čia laukia patogios kajutės, kavinės, restoranai, groja gyva muzika, yra vaikų kambarys, konferencijų salė. Galima iki soties grožėtis jūra. Šis malonumas kainuoja 155 litus vienam žmogui.
Galima keliauti ir pramogauti
Tolimojo keleivinio transporto kompanija „Toks”, kaip ir kasmet, vasaros sezonui siūlo daug naujovių. Autobusai populiarėjančiu maršrutu Vilnius – Kopenhaga nuo birželio pabaigos važiuos du kartus per savaitę papildomai sustodami Lenkijos bei Vokietijos miestuose.
Papildomų sustojimų atsiras ir kitame paklausą turinčiame maršrute – Ryga – Vilnius – Roma. Ne vieną, o du kartus per savaitę nuo gegužės 9 dienos autobusas vyks į Prahą. Dar viena karšta naujiena – „Toks” nuo balandžio vidurio veža į Liubliną, į Lvovą per Lenkiją, o ne per Baltarusiją, todėl nebereikia vizos. Daug dažniau autobusai kursuos ir į Lietuvos pajūrio kurortus.
„Pagaliau mūsų keleiviai jau gali užsisakyti autobuso bilietus internetu”, – džiaugiasi „Toks” atstovė Simona Volkovičiūtė. Jos teigimu, kelionės taps dar patogesnės, nes šiemet įsigyti 7 nauji autobusai. Ir toliau taikoma lanksti nuolaidų sistema – užsisakius bilietus kelionėms į Europos miestus prieš 20 ar 10 dienų.
„Lietuvos geležinkeliai” nelabai gali pasigirti naujovėmis. Bendrovės atstovė Vilė Ladygienė teisinasi, kad tai lėmė intensyvi geležinkelio infrastruktūros pertvarka, remontas: „Tobuliname senuosius maršrutus, ypač populiariausiąjį Maskva – Klaipėda. Jo metu į kainą dabar įskaičiuojamas ir karštas maistas”.
Į pajūrį kursuojančiuose traukiniuose taip pat galima įsigyti gėrimų, konditerijos gaminių, spaudos leidinių. Vasaros sezono metu yra specialios vietos neišardytiems dviračiams gabenti, nemokamai galima vežti kai kuriuos nešulius. Viename traukinyje yra specialus vagonas neįgaliesiems.
V.Ladygienė ragina naudotis vagonų nuomos paslauga. Jie gali nugabenti sutarta kryptimi norimą skaičių keleivių. „Populiarus maršrutas į Marcinkonis, kur traukinį sutinka vietos muzikantų ansamblis, yra erdvus klojimas, kur galima organizuoti renginius, šventes”, – pasakoja „Lietuvos geležinkelių” atstovė.
Valstybinio turizmo departamento direktoriaus pavaduotojas Juozas Raguckas tikina, kad pastaruoju metu jaučiama vis stiprėjanti konkurencija tarp įvairių transporto rūšių. Tačiau keliautojams tai tik į naudą: mažėja kainos, gerėja aptarnavimo kokybė, atsiranda naujų paslaugų, maršrutų.
Naujos skrydžių kryptys
Vilniaus tarptautinis oro uostas šiemet planuoja aptarnauti apie 1,5 mln. keleivių. „Skrydžių tvarkaraštis, kaip niekuomet, intensyvus, kai kuriomis dienomis pakyla 80 – 100 lėktuvų. Atsirado daug naujų krypčių – į Simferopolį, Stambulą, Dubrovniką, Romą, Salonikus, Diuseldorfą ir kt.”, – tikina oro uosto generalinis direktorius Mindaugas Ivanauskas.
Keleivius iš šio oro uosto šį sezoną skraidina naujos skrydžių bendrovės: į Tel Avivą – Izraelio aviakompanija, pigių skrydžių Norvegijos kompanijos „Norvegian air” lėktuvai nuo antradienio du kartus per savaitę skrenda maršrutu Oslas – Vilnius ir atgal.
Pasak oro uosto vadovo, dėl didelio apkrovimo dalis užsakomųjų reisų ir pigūs skrydžiai nukreipiami į Kauną. Kauno oro uostas pagal turimą plotą galėtų aptarnauti iki 5 mln. keleivių, todėl jo intensyviam vystymui ateityje reikėtų skirti kur kas daugiau dėmesio.
Nepatogumų kelia Vilniaus oro uoste vykstantys rekonstrukcijos darbai. Dar šį mėnesį bus pradėta naujo terminalo statyba, į kurią numatoma investuoti 110 mln. litų. Jis turėtų pradėti veikti kitų metų spalį, jo pajėgumas sieks apie 1,5 – 2 mln. keleivių per metus. Gerinant aptarnavimo kokybę bus statomos 4 naujos rankovės, iškils dar vienas daugiaaukštis garažas.
Bendrovė „AirBaltic”, Vilniaus oro uosto keleivių pervežimo lyderė, iš Vilniaus pradeda 4 naujus tiesioginius skrydžius: šešis kartus per savaitę skris į Stokholmą, du kartus į Budapeštą, 7 – į Varšuvą ir tris į Diuseldorfą.
„Dabar iš Vilniaus skrendame į 14, o iš Rygos – į 30 miestų. Šiemet startuoja nauji maršrutai iš Latvijos sostinės į Varšuvą, Bergeną, Simferopolį, ypač didžiuojamės skrydžiais į Baku, Tbilisį. Keleiviams, per Rygą skrendantiems į kitus miestus, į kuriuos nėra tiesioginių reisų iš Vilniaus, taikome labai palankias kainas”, – tikina bendrovės atstovė Dovilė Zabarauskaitė.
Jos teigimu, nuolat papildomas ir bendrovės lėktuvų parkas. Nuo birželio iš Vilniaus skraidys dar vienas naujas lėktuvas „Boeing 737 – 500”, galintis pervežti 120 keleivių. Iš viso iš Lietuvos sostinės nuo šiol skraidys du „Boeing” ir 4 „Fokker 50” lėktuvai.