Dėl pajūrio tramvajaus – naujas žygis

Klaipėdos apskrities viršininko administracijai nepavyko gauti Europos Sąjungos fondų finansavimo tramvajaus linijos nuo Tarptautinės jūrų perkėlos iki Tarptautinio Palangos oro uosto galimybių studijai rengti.

Tačiau tai nereiškia, kad tokia studija nebebus rengiama. Šiek tiek mažesnio finansavimo tikimasi gauti iš Europos Sąjungos (ES) programos „Interreg IIIA”.

Šį sykį prašymą teiktų jau Klaipėdos ir Liepojos miestų savivaldybės. Šiandienos uostamiesčio Tarybos posėdyje politikų bus prašoma pritarti tokios paraiškos teikimui.

Paraišką atmetė

Idėja Klaipėdoje nutiesti greitojo tramvajaus liniją pirmą kartą aiškiai buvo suformuluota dar 2001 metų balandį miesto Tarybos patvirtintame Klaipėdos miesto plėtros strateginiame plane.

Kiek vėliau ši vizija įgavo konkretesnius kontūrus – užsienio investuotojams pristatoma galimybė investuoti į 50 kilometrų ilgio greitojo tramvajaus liniją, kuri tęstųsi nuo Tarptautinės jūrų perkėlos iki Tarptautinio Palangos oro uosto. Planuojama, jog šiam projektui prireiktų 450-570 mln. eurų investicijų.

Pernai gruodį Klaipėdos apskrities viršininko administracija (KAVA) pateikė paraišką ES lėšomis finansuoti tramvajaus galimybių studiją, atsakysiančią, ar tikslinga ir ekonomiškai naudinga įgyvendinti tokį projektą.

KAVA Regiono ekonomikos ir socialinio vystymo skyriaus vedėja Dalia Makuškienė „Vakarų ekspresą” informavo, kad prie Susisiekimo ministerijos įsteigta Transporto investicijų direkcija nepatenkino KAVA prašymo.

„Toks sprendimas buvo priimtas, nes KAVA negali būti tokio tipo paraiškos teikėjas – metų pradžioje pakeitus įstatymus, apskrities administracijoms nebepriskirta viešojo susisiekimo koordinavimo funkcija. Alternatyvių galimybių studijos finansavimo šaltinių dabar ieško Klaipėdos miesto savivaldybės administracija”, – aiškino D. Makuškienė.

Savivaldybės dalis – ketvirtadalis

Anot uostamiesčio savivaldybės administracijos Investicijų ir verslo plėtros skyriaus vedėjos Elonos Jurkevičienės, tikimasi, kad tramvajaus galimybių studijos rengimo išlaidų finansavimą pavyks gauti iš ES programos „Intereg IIIA”, kuri skatina kaimynų bendradarbiavimą.

„Bendradarbiaujame su Liepojos miesto savivaldybe. Kadangi jie turi problemų su tramvajais, šio Latvijos miesto viešosios įstaigos parengto projekto rėmuose turėtų įsitekti ir mūsų tramvajaus galimybių studija”, – sakė E. Jurkevičienė.

Anot jos, paraiška projektui „Ekologiško transporto įdiegimas ir plėtra pajūrio miestuose” turi būti pateikta iki gegužės 2 dienos. Atsakymas dėl finansavimo turėtų būti pateiktas po 3-4 mėnesių. Sėkmės atveju apie milijono litų vertės galimybių studijos rengimo darbai būtų finansuojami 75 proc., o likusią dalį sudarytų Savivaldybės lėšos. Vizijai parengti būtų skelbiamas tarptautinis viešųjų pirkimų konkursas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.