Vasarinių padangų šou

Automobilių „apavo” gamintojai prisitaiko prie sparčiai kintančių rinkos poreikių

Beveik visų segmentų automobilių skaičius, pradedant miestų gatvėse zujančiais mini klasės modeliais ir baigiant šeimyniniais vienatūriais, pastaraisiais metais auga kaip ant mielių. Didėja jų gabaritai, masė, variklių išvystoma galia, pasiekiami greičiai. Drauge keičiasi ir ratai. 13 colių, neseniai buvę visuotiniu standartu, dabar tapo retenybe, o 15 colių tekiniai pradėti naudoti netgi kompaktinės klasės mašinoms. Šios tendencijos verčia sukti galvas padangų gamintojus, nes nuo to, kaip patikimai „dirba” plieno kordų ir gumos lydinys, priklauso ne tik automobilio savininko galimybės pasinaudoti visa siūloma technine pažanga, bet ir tai, kiek saugi bus jo kelionė.

Lietuvoje dirbantys padangų importuotojai tikina šį pavasarį turį keletą gerų naujienų visiems, ketinantiems permontuoti ratus.

(Ne)svarbios permainos

Viena svarbiausių, ko gero, reikėtų laikyti Vokietijos koncerno „Continental” atstovų pristatytą „premium” klasės padangos „ContiSportContact3” debiutą.

Reaguodami į tai, kad keliuose daugėja galingų ir greitų automobilių, šios kompanijos strategai dar 1995-aisiais pristatė pirmąsias „ContinentalSportContact” serijos padangas, sukurtas sportiško vairavimo stiliaus mėgėjams. Per dešimtį metų buvo parduota 31,7 milijono šios serijos padangų, kurios beveik visuomet gaudavo aukščiausius palyginamųjų testų įvertinimus bei užsitarnavo neprastą vardą tarp eilinių vairuotojų. Tai užtikrino koncernui tvirtas pozicijas, lėmusias net 22 proc. bendros Europos padangų rinkos. Pernai net 26 procentai padangų, montuojamų ant naujų, nuo surinkimo konvejerių ką tik nuriedančių automobilių, sudarė „Continental” produkcija. Ekspertai prognozuoja, kad Europoje iki 2009 metų padangų, leidžiančių judėti 240 km/val. greičiu, poreikis išaugs 16 proc.

Rengdamiesi šioms permainoms, vokiečiai investavo milžiniškas pinigų sumas į mokslinius tyrimus ir padangų bandymus. Viso to rezultatas – vizualiai nedaug nuo „ContiSportContact2” pasikeitusi, tačiau turinti keletą plika akimi nematomų technologinių naujovių padanga „ContiSportContact3”. Jos protektoriaus raštas iš pažiūros paprastas bet techniškai labai sudėtingas ir novatoriškas. Asimetrinis čia ne tik protektoriaus piešinys, bet ir griovelių sienelės, suteikiančios padangai maždaug 5 proc. didesnį atsparumą šoninių jėgų poveikiui ir stabilumą manevruojant.

Čia panaudotas trečios kartos silikos mišinys ir deformacijoms atsparios protektoriaus lamelės leido 5 proc. pagerinti stabdymą ant šlapio kelio bei 3 proc. ant sauso kelio. Iš pirmo žvilgsnio šie skaičiai neatrodo labai įspūdingi. Tačiau važiuojant 100 km/val. greičiu ir staigiai stabdant iki 0 km/val. šie 3 procentai reiškia, kad ten kur „ContiSportContact3” padangomis „apautas” automobilis stovės, seno modelio „apavą” naudojanti mašina dar judės 17 km/val. greičiu. Atsitrenkus į nejudančią kliūtį iš inercijos judančio vairuotojo kūno masė padidėja net 18 kartų.

„Continental” koncerno atstovas Baltijos šalyse Arūnas Kiaušas, pasakodamas apie „ContiSportContact3”, atkreipė dėmesį į dar porą svarbių naujovių. Šių padangų atsparumas akvaplanavimui pagerėjo net 6 proc., pasipriešinimas riedėjimui sumažėjo maždaug 5 proc. Nepakitęs liko tik triukšmingumo lygis.

Be to, vokiečių inžinieriams pagaliau pavyko išspręsti itin sudėtingą uždavinį, su kuriuo susiduria galiniais ratais varomų sportinių automobilių pilotai, viršiję 200 km/val. greitį. Senosios padangos važiuojant tokiu greičiu dėl atsirandančios oro difuzijos prarasdavo dalį sukibimo. „ContiSportContact3” ši problema buvo išspręsta specialiu Y formos grioveliu, kuris gerokai padidino išilginio riedėjimo stabilumą.

Prancūziškos alternatyvos

Į panašią rinkos nišą taiko ir kompanija „Michelin”, pristačiusi padangas „Primacy HP”. Svarbiausi jų bruožai – geras sukibimas su šlapiu paviršiumi, mažas nusidėvėjimas ir 25 proc. didesnė rida, palyginti su panašiomis „premium” kategorijos padangomis.

„Michelin” atstovai akcentuoja, jog dėl padangos kordų konstrukcijos ji yra gerokai lankstesnė. Todėl tarp padangos ir kelio paviršiaus susiformuoja geresnis kontaktas, efektyviau išnaudojamas kiekvienas kvadratinis padangos milimetras, o kartu pagerėja tokie rodikliai kaip sukibimas, stabdymo kelias šlapiame ar sausame kelyje, ilgaamžiškumas ir patvarumas.

„Michelin Primacy HP” padangų protektoriaus struktūra sudaryta iš didelių tarpusavyje sujungtų blokų. Tai suteikia padangai optimalų kietumą ir garantuoja tolygesnį slėgio pasiskirstymą protektoriui kontaktuojant su keliu. Rezultatas – automobilio galia išnaudojama efektyviau.

Išilginės briaunos centrinėje padangos dalyje buvo atskirtos, taip atskiri blokai papildomai padidino sukibimą. Geresniam vandens šalinimui ir apsaugai nuo akvaplanavimo padangos protektoriuje buvo suformuoti 4 platūs išilginiai kanalai

Gamintojai atkreipia dėmesį ir į tai, kad „Primacy HP” yra gaminamos iš specialaus elastomerio mišinio, kuris iki šiol buvo naudojamas tik „Pilot Sport” padangų serijoje. Be to, gumos „kokteilyje” yra ir silicio „Full-Silica”, kuris mažina padangos dėvėjimąsi ir pagerina sukibimą su šlapiu kelio paviršiumi – per lietų stabdymo nuotolis sutrumpėja iki 2 metrų, palyginti su „Michelin Pilot Primacy”. Geras skersinis sukibimas garantuoja aukštesnį saugumo lygį lenkiant ir staigiai manevruojant, pavyzdžiui, persirikiuojant į kitą juostą.

Suomiška vasara

Lig šiol garsėjusi išskirtinėmis teisėmis Lietuvos rinką aprūpinti suomiškomis „Nokian” padangomis, Panevėžio bendrovė „Egzotika” šiemet gerokai išplėtė pasiūlymų asortimentą. 2005-ųjų pabaigoje žinomo ralio meistro Roko Lipeikio vadovaujama įmonė pasirašė sutartį su „Continental AG”, o šį pavasarį – su „Goodyear” padangų gamintojų grupei priklausančia „Fulda”.

Pasakodamas apie artėjančio vasaros sezono planus, R.Lipeikis patikino, jog „Nokian” pardavimas turėtų išaugti, nes gera kokybe ir ilgaamžiškumu garsėjančių suomiškų padangų šiais metais pavyko įsigyti itin palankiomis sąlygomis, todėl jos bus parduodamos patrauklesnėmis kainomis.

Tai pasakytina ir apie naują vasarinių padangų kolekcijos egzempliorių – „Nokian i3”, turinčią T greičio indeksą (iki 190 km/val.). Kuriant šią padangą buvo panaudotos visos pažangiausios technologijos, kurios šiuo metu yra žinomos vadinamųjų „ultra higt performance” (UHP) segmento padangų gamintojams.

„Nokian i3” turi ryškiai besiskiriančias išorinę bei vidinę puses. Kieta ir tvirta išorinės pusės atraminė zona bei platūs vidiniai grioveliai nulemia geresnį automobilio su tokiomis padangomis valdomumą bei stabilumą. Dėl gumos mišinio su titnago milteliais (šis mišinys turi ir specialų „Nordic cool silica compound” pavadinimą), šios padangos efektyvios ant šlapios kelio dangos, esant sąlyginai žemai oro temperatūrai. Tai ypač svarbu ansktyvą pavasarį bei vėlyvą rudenį.

Prieš lietų – „Fulda Carat Progresso”

Į galingų automobilių rinką orientuota ir nauja „Fulda” padanga „Carat Progresso”, bandymų metu nustebinusi trumpu stabdymo keliu ant šlapio asfalto ir gero pasipriešinimo akvaplanavimui. Gamintojų atstovų teigimu, tai lemia naudojamas gumos mišinys bei protektoriaus raštas su tankių radialinių griovelių ir briaunelių tinklu. Dėl jo efektyviau pašalinamas vanduo.

„Testų metu buvo nustatyta, kad mašina su naujosiomis „Fulda Carat Progresso”, važiuodama 80 km/val. greičiu, sustoja vidutiniškai keturiais metrais anksčiau nei automobilis su analogiškomis kito prekės ženklo padangomis. Ši distancija yra didesnė nei automobilio ilgis – tiek užtenka išgelbėti gyvybei”, – gyrėsi „Fulda” atstovai.

Jie atkreipė dėmesį ir į tai, kad, išdėsčius skirtingo dydžio blokelius kraštinėje protektoriaus dalyje ir padangos centre, sukuriamas skirtingų dažnių garsas, o tai reiškia mažesnį bendrą jo lygį. Ši technologija pavadinta „DualShift”.

Pasiūlymai sunkiasvoriams

Yra keletas naujienų, dedikuotų visureigių, vienatūrių ir komercinių automobilių savininkams.

Šios kategorijos mašinoms „Continental” siūlo padangas „ContiVancoContact2”, specialiai sukurtas šeimyniniams vienatūriams ir komerciniams automobiliams. Sustiprinti šių padangų šonai ir standi centrinė dalis užtikrina važiavimo stabilumą bei tikslų reagavimą į vairo mechanizmo judesius. Tokiomis padangomis „apauto” automobilio vairuotojas gerokai drąsiau jaučiasi įveikdamas posūkius ar staigiai stabdydamas.

Platūs išilginiai „VancoContact2” grioveliai efektingai šalina vandenį iš po padangos kartu sumažindami akvaplanavimo riziką. Optimizavus lamelių išdėstymą padangos šonuose pagerėjo ir sukibimo savybės esant šlapiam keliui.

Konstruktoriams patobulinus „VancoContact2” plokščiąją karkaso struktūrą ženkliai sumažėjo protektoriaus dėvėjimasis, o tuo pačiu gerokai išaugo padangos eksploatacijos laikas.

Rinkai siūloma ir specialiai visureigiams sukurta korėjietiška padanga „Roadian H-P”. Jas gamina koncernas „Nexen”. Pristatydamas šį produktą R.Lipeikis akcentavo, kad „Roadian H-P” pasižymi geromis eksploatacinėmis savybėmis, važiavimo komfortu bei patvarumu. Šių padangų gamyboje naudojamas naujo tipo kordas, turintis įtakos ne tik jų ilgaamžiškumui, bet ir palengvinantis jų montavimą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.