Jei neturi namo – atsisakyk ir mašinos

Jei neturi individualaus namo, tau nereikia ir automobilio – maždaug tokį gyvenimo modelį klaipėdiečiams siūlo miesto valdžia.

Mat senos statybos daugiabučių gyventojams katastrofiškai trūksta vietos automobiliams statyti, o dabar dar ant žaliųjų vejų ar šaligatvių automobilius paliekančius žmones tie patys valdininkai bei policininkai žada bausti piniginėmis baudomis.

Tačiau kur statyti automobilius, vairuotojams niekas negali patarti. Niekas nesirūpina ir kiemų rekonstrukcijomis. Valdininkai kol kas tegali pasiūlyti patiems gyventojams imtis iniciatyvos ir savo jėgomis įsirengti kiemuose daugiau stovėjimo vietų. Laukti valdžios pastangų šiuo klausimu gali prireikti daugelį metų.

Jokio atsakymo

Daugiabučių namų savininkų bendrijos „Draugystė” valdybos pirmininkė Romutė Saladžiuvienė „Vakarų ekspresui” pasakojo, kad dėl automobilių stovėjimo vietų problemų dar prieš metus kreipėsi į Savivaldybės administraciją.

„Prašėme, kad tarp Taikos prospekto 75 ir 73 namų susiaurintų žaliąją veją ir jos sąskaita įrengtų daugiau vietų automobiliams statyti. Buvo atsakyta, kad viskas bus nuspręsta tuomet, kai bus parengtas detalusis planas. Iki šiol jokio atsakymo. Automobiliai ir toliau stovi ant žolynų ir šaligatvių”, – pasakojo R. Saladžiuvienė.

Be kita ko, pirmininkė svarstė, kad miestas galėtų susigrąžinti dalį automobilių stovėjimo aikštelių, kurios buvo privatizuotos, ir leisti jose aplinkinių namų gyventojams nemokamai laikyti automobilius.

„Pavyzdžiui, prie „Pempininkų” centro yra tokia privatizuota aikštelė ir beveik visą laiką ji stovi pustuštė. O šalia jos – net keli daugiaaukščiai, kurių kiemai prigrūsti mašinų”, – sakė R. Saladžiuvienė.

Ieško galimybių

Kitų daugiabučių namų gyventojai įsisenėjusią problemą bando spręsti savo jėgomis. Pavyzdžiui, vieno uostamiesčio I. Simonaitytės gatvės devynaukščio gyventojai net pertvarkė šalia namo esantį šaligatvį taip, kad ant jo būtų lengviau užvažiuoti. Tiesa, devynaukštyje gyvena keliasdešimt kartų daugiau vairuotojų nei ant to šaligatvio telpa automobilių.

Tuo tarpu šalia esančio penkiaaukščio gyventojai tikisi, kad įsisenėjusią problemą padės išspręsti „Sodra”. Kadangi šalia šio daugiabučio statomas naujasis „Sodros” pastatas, šalia jo bus įrengta ir naujų automobilių stovėjimo vietų, be to, „Vakarų ekspreso” žiniomis, buvo deramasi ir dėl kiemo rekonstrukcijos.

Daugiabučių namo savininkų bendrijos „Raudonoji rugiagėlė” pirmininkė Raisa Brun pasakojo, kad Taikos pr. 97 namo gyventojams pasisekė, nes šalia yra parduotuvė „Vaikų pasaulis”, tad daugelis jų ir palieka savo transporto priemones prie minėtos parduotuvėse esančioje aikštelėje.

Nuo atsakomybės neatleidžia

Pasak Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorės pavaduotojo, Saugaus eismo komisijos pirmininko Egidijaus Prižginto, gyventojai nuolat skundžiasi vairuotojų įžūlumu. Klaipėdiečius piktina, tai, kad transporto priemonės darko ir gadina žaliuosius plotus, vaikų žaidimo aikšteles. Šaligatviais esą nebeįmanoma praeiti, mat daugelis jų užgriozdinti automobiliais.

„Ši problema egzistuoja jau ne pirmi metai, ne tik mūsų mieste ir ne tik mūsų šalyje. Nepaisant to, vis tiek reikia laikytis eismo taisyklių ir galų gale reikia gerbti kitų žmonių interesus. Tai, kad nėra kur statyti automobilio, tikrai neatleidžia nuo atsakomybės”, – sakė E. Prižgintas.

Todėl šią savaitę valdininkai kartu su eismo priežiūros pareigūnais žada vykti į reidus ir bausti visus nepavyzdingus vairuotojus, kurie išdrįso pastatyti savo transporto priemonę ant šaligatvio ar kitoje neleistinoje vietoje.

E. Prižgintas sakė suvokiantis, kad baudos problemos tikrai neišspręs, tačiau esą nors šiek tiek sudrausmins miesto darkytojus.

„O kur man dėti mašiną? Jei aš neturiu nuosavo namo, kiemo ir garažo, negi aš neturiu teisės važinėti nuosavu automobiliu? Prigrūsti daugiabučių namų kiemai akivaizdžiai rodo, kad tai labai opi problema. Kam saugoti tuos žolynus? Šunims gamtiniams reikalams atlikti? Geriau pamažinus juos įrengtų daugiau automobilių stovėjimo vietų”, – „Vakarų ekspresui” piktinosi daugiabučio namo kieme sutiktas klaipėdietis Povilas.

Laukti teks ilgai

Pasak E. Prižginto, valdininkai suvokia, kad šią problemą mieste reikia spręsti kompleksiškai, tačiau įrengti papildomų automobilių stovėjimo vietų daugiabučių namų kiemuose esą ne taip paprasta.

Tiesa, šiokių tokių problemos sprendimo užuomazgų jau esama, tačiau tai esąs ne vienerių ir gal net ne kelerių metų klausimas.

Kaip vienas iš tokių bandymų įvardijamas miesto teritorijos tarp Baltijos pr., Debreceno g., Šilutės pl. ir Taikos pr. detaliojo plano parengimas.

Projektuotojai analizavo, kaip šioje miesto teritorijoje įrengti kuo daugiau automobilių parkavimo vietų, kad nebūtų pažeisto sanitarinės normos, nenukentėtų žalieji plotai.

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Ūkio departamento direktorius Alfonsas Šimkus pasakojo, kad iki tol, kol bus galima pradėti kalbėti apie papildomų vietų automobiliams įrengimą, šioje teritorijoje dar reikia išspręsti daug klausimų – visų pirma valstybinė žemė turi pereiti savivaldybės žinion. Be to, reikia parengti techninį projektą.

„Vien paruošiamajam laikotarpiui gali prireikti dvejų metų”, – sakė A. Šimkus.

Iniciatyvos nestabdo

Tačiau, pasak jo, yra ir greitesnis problemos sprendimo būdas – kiemus tvarkyti pačių daugiabučių namų bendrijų iniciatyva.

„Sulaukiame nemažai besikreipiančių daugiabučių namų savininkų bendrijų atstovų. Visiems siūlau pasidaryti supaprastintą techninį projektėlį, jį suderinti su Architektūros ir miesto planavimo skyriumi, kad nebūtų pažeistos raudonosios linijos ir būtų išlaikytas žalių plotų balansas, ir šitaip savo pastangomis įsirengti keletą papildomų vietų. Tikrai nestabdome tokios iniciatyvos, o kai „lopome” kiemus, galime net paasfaltuoti naujai rengiamas stovėjimo aikšteles”, – tikino A. Šimkus.

E. Prižgintas pabrėžė, kad dabar statant naujus prekybos centrus bei gyvenamuosius namus reikalaujama, jog būtų įrengta tiek automobilių stovėjimo vietų, kiek jų iš tikrųjų reikia, o ne simboliškai. Tačiau lazda turi du galus – nepasitenkinimą kelia ir statybinės firmos, mat automobilių stovėjimo aikštelės neatsiperka, o požeminiuose garažuose esančias vietas labai sunku parduoti.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.