Azartas bekelėje

Tauragėje buvo surengtos Lietuvos visureigių čempionato atidarymo varžybos

Jau trejetą metų Lietuvos visureigių entuziastai rengia bekelės visureigių sporto čempionatą. Paskutinį kovo savaitgalį vaizdingose Tauragės miesto apylinkėse buvo atidarytas 2006 metų sezonas.

Geografija plečiasi

Šiame mieste į visureigių klubą susibūrusiems entuziastams teko didelė garbė ne tik atidaryti bekelės varžybų sezoną, bet ir priimti svečius iš Latvijos ir Estijos, nes šios varžybos kartu buvo ir 4×4 Baltijos šalių Taurės II etapas.

Pirmasis etapas vyko Estijoje sausio pabaigoje. Ši teisė Tauragės klubui teko neatsitiktinai – 2005 metais, didžiausiais pasaulyje bekelės nuotykiais pakrikštytose Ladogos varžybose, tauragiškių Antano Venckaus ir Algio Valentinavičiaus ekipažas iškovojo antrą vietą pačioje sunkiausioje „Proto” (prototipų specialiai sukurtų šiam sportui) kategorijoje.

Nenuostabu, kad ir namuose šis ekipažas nepaliko niekam abejonių, kas šiuo metu Lietuvoje, o gal ir Baltijos šalyse yra stipriausias.

Iš 40 varžybose dalyvavusių visureigių ekipažų, susirinkusių iš trijų broliškų respublikų, suskirstytų į tris kategorijas, jie triuškinančia 50 taškų persvara aplenkė Valentino Kokolio ekipažą iš Latvijos. Tituluotas estų Priito Auso ir Indreko Tultso ekipažas turėjo tenkintis tik penkta vieta.

Priminsime, kad Baltijos šalių Taurės varžybų įskaitoje dar yra įtrauktos varžybos Latvijoje, Suomijoje ir sudėtingumu varžyboms aplink Ladogos ežerą nenusileidžiančios „Viepskij les” varžybos Rusijoje. Tokia plati varžybų geografija tapo įmanoma, po to, kai visų šalių visureigių klubų asociacijos po ilgų derybų galu gale sutarė dėl įvairių techninių ir organizacinių klausimų.

Standartai unifikuoti

Lietuvos visureigių entuziastai jau daugelį metų rengia įvairaus formato varžybas. Beveik kiekviename didesniame mieste yra įsikūrę klubai, pavyzdžiui, Vilniuje jų yra net 5. Kiekvienas klubas nors kartą per metus surengdavo jeigu ne varžybas, tai bent jau pasivažinėjimą.

Taip ilgainiui atsirado poreikis suvienodinti varžybų taisykles, o vėliau ir dalyvaujančių visureigių suskirstymą į kategorijas.

Aštuoni aktyviausi klubai iš visos Lietuvos 2003 metais susijungė į Lietuvos visureigių klubų asociaciją ir po ilgų ieškojimų sutarė dėl vieningo visureigių klasifikavimo. Šie techniniai reikalavimai negalės keistis iki 2008 metų, tam, kad visureigininkai, investuojantys į brangią techniką, būtų užtikrinti, kad po metų jų investicijos nenueis šuniui ant uodegos.

Lygiai tokie patys reikalavimai visureigiams, dalyvaujantiems varžybose, yra priimti ir kaimyninėse šalyse Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje. Netgi Rusijoje rengiamoms varžyboms reikalavimai visureigiams yra tokie patys, išskyrus kai kurias detales, susijusias su traktoriams skirtomis padangomis. Šie reikalavimai galioja TROPHY stiliaus varžyboms.

Sportas 4×4

Kuo ypatingas bekelės automobilių sportas? Bent kartą stebėję azartiškas visureigių mėgėjų kovas žino, jog daugeliu atvejų ne automobilis veža ekipažą, o ekipažas daro viską, kad automobilis judėtų numatyto tikslo link, nes mašinos ratai retai kada remiasi į tvirtą gruntą.

Nors varžybos vyksta naudojant automobilius ir fiksuojant trasos įveikimo laiką, tokių varžybų nereglamentuoja tarptautinė automobilių federacija (FIA), nors tai yra pati tikriausia 4X4 sporto rūšis. Tiesa, greičiai šiose varžybose retai siekia 100 km/val. Dažniau jie būna 1,5 km/val. arba dar mažesni.

Nepaisant to, pagal techninius reikalavimus TR-2 ir TR-3 kategorijose privalo būti saugos lankai. Yra buvę atvejų, kada įveikiant stačias įkalnes visureigiai ridendavosi iš tokio aukščio, koks papildomomis saugos priemonėmis neginkluoto automobilio ekipažui greičiausiai būtų lemtingas.

Sporto dvasia šiose varžybose yra kiek kitokia nei ralyje ar žiedinėse varžybose. Labai dažnai varžybų metu galima išvysti vaizdą, kokio niekada nepamatysi jokiose kitose – vieni dalyviai padeda kitiems. Tai galima išvysti nebent Dakaro ralio maratone. Pagalba yra natūralus dalykas, nes šiandien tu padedi kažkam, o rytoj tau pačiam gali prireikti pagalbos. Tai netgi reglamentuota varžybų reglamente – dalyvių pagalba vieni kitiems nedraudžiama.

„Trophy” stiliaus varžybos visada būna paaštrintos ne tik neįveikiamomis gamtos kliūtimis, bet ir orientaciniais elementais. Ekipažui, dalyvaujančiam tokiose varžybose, tenka ne tik beatodairiškai lėkti, bet ir spręsti sudėtingus logistikos uždavinius – kuris kelias iki numatyto taško bus trumpesnis, o kuris lengvesnis. Juk dažniausiai kelio nebūna išvis, lieka tik kryptis. Dažnai sėkmę lemia ir sėkmės elementas, o ne tik racionalus skaičiavimas.

Kažkada legenda buvo tapusios „Camell Trophy” varžybos po rūkalų draudimo atsiradimo nugrimzdo praeitin. Jos buvo rengiamos egzotiškiausiose pasaulio planetos vietose. Dabar legenda tampa Ladoga. Sunkumų ištroškę žmonės ieško nuotykių. Karelijos pelkių Lietuvoje nėra, ir tokius sunkumus, kuriuos galima ten patirti, varžybose Lietuvoje galima tik imituoti, bet ar lengva šokti į ledinį polaidžio vandenį, kad prie artimiausio medžio prikabinus lyną persikeltum per upę ir kirstum finišą pirmas? Turbūt jau sušalote beskaitydami tokius žodžius. Tačiau pažiūrėkite į nuotraukas iš pirmojo 2006 metų Lietuvos bekelės sporto čempionato etapo. Antrasis vyks Alytaus apylinkėse balandžio paskutinį savaitgalį.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.